ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Google și-a actualizat politica de confidențialitate, în care menționează în mod explicit că își rezervă dreptul de a analiza aproape tot ceea ce utilizatorii postează online pentru a-și construi instrumentele IA. 

Dacă Google vă poate citi cuvintele, atunci ele aparțin companiei acum și ne așteptăm să se adune undeva în măruntaiele unui chatbot, scrie gizmodo.com

„Google folosește informații pentru a ne îmbunătăți serviciile și pentru a dezvolta noi produse, funcții și tehnologii care sunt în folosul utilizatorilor noștri și publicului”, se arată în noua politică Google. „De exemplu, folosim informații disponibile public pentru a ajuta în pregătirea modelelor IA Google și pentru a construi produse și funcții precum Google Translate, Bard și capabilitățile Cloud AI.”

Google păstrează un istoric al modificărilor aduse termenilor săi pe ntru utilizarea serviciului. Noii termeni modifică o politică existentă, precizând noi moduri în care gândurile noastre online ar putea fi folosite pentru funcționarea instrumentelor IA ale gigantului tehnologic.

Anterior, Google a spus că datele vor fi folosite mai degrabă „pentru modele lingvistice” decât pentru „modele IA”. Este o clauză neobișnuită pentru o politică de confidențialitate. De obicei, aceste politici descriu modul în care o companie folosește informațiile pe care le postăm în serviciile companiei. Însă acum se pare că Google își rezervă dreptul de a colecta și a utiliza datele postate, ca și cum întregul internet ar fi propriul loc de joacă IA al companiei. Google nu a răspuns unei solicitări de comentarii.

Practica ridică întrebări noi și interesante cu privire la confidențialitatea. Oamenii înțeleg în general că postările publice sunt publice. Dar astăzi e nevoie de o altă concepție despre ceea ce înseamnă a scrie ceva online. Problema nu mai este despre cine poate vedea informațiile, ci cum ar putea fi acestea folosite. Sunt șanse mari ca Bard și ChatGPT să vă fi „ingerat” postări pe blog uitate de mult sau recenzii de restaurante, vechi de 15 ani.

Una dintre complicațiile mai puțin evidente ale ChatGPT este întrebarea de unde și-au colectat informațiile chatboții avizi de date. Companii, inclusiv Google și OpenAI, au scrutat mari porțiuni de internet pentru a-și alimenta roboții. Nu este deloc clar dacă este legal, iar în următorii ani instanțele se vor confrunta cu probleme legate de drepturile de autor care ar fi părut ceva SF cu câțiva ani în urmă.