ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


„În timp ce Musk vrea să creeze iluzia că se distanțează public de Forumul Economic Mondial (WEF), multe dintre pozițiile și proiectele sale se aliniază perfect cu cele ale WEF”, scrie bloggerul Dan Fournier pe site-ul său de pe Substack, Inconvenient Truths. Oferim mai jos pentru cititorii Active News un rezumat al materialului său despre ambițiile lui Elon Musk.

Elon Musk a fost îngrozit când Substack a venit cu varianta Notes în aprilie anul trecut. El a interzis postările Twitter care trimiteau linkuri spre Substack, prin dezactivarea încărcării automate a imaginii articolului Substack postat pe Twitter. Fără această imagine, e mai puțin probabil ca oamenii să dea clic pe articolul legat.

De asemenea, el a împiedicat încorporarea de postări Twitter în articolele Substack. Atacul asupra Substack a atras atenția unor oameni precum Jeffrey Tucker de la Brownstone Institute, care a scris despre această problemă:

„Acesta a fost un șoc devastator pentru mulți dintre cei mai buni scriitori și gânditori independenți care scriu pe Substack. Ei câștigă adepți pe Twitter și își postează materialele, care atrag abonamente și îi ajută să aibă mijloace de susținere. Fără această capacitate, multe cariere vor fi suprimate.”

Dacă Elon Musk a făcut acest lucru din nesiguranța sa legată de faptul a avea puțină concurență împotriva produsului său, imaginați-vă cum își va folosi puterea în viitor pentru a anihila orice alt concurent.

Mai mult, el face toate aceste modificări la Twitter fără a consulta masa de utilizatori de pe platformă. Este dovada unui stil foarte dictatorial de management – pe care probabil l-a învățat făcând afaceri în China, colaborând cu oficialii Partidului Comunist Chinez (PCC).

Elon, „soldatul ascuns” al Forumului Economic Mondial (WEF)

În timp ce Musk vrea să creeze iluzia că se distanțează public de WEF, multe dintre pozițiile și proiectele sale se aliniază perfect cu cele ale WEF.

În luna mai anul trecut, el a anunțat că a angajat-o pe Linda Yaccarino care să-l înlocuiască în funcția de CEO al Twitter.

Yaccarino este un renumit director de publicitate și colaborator WEF

După cum remarcă Paul Joseph Watson, cel mai probabil a fost angajată pentru a aduce înapoi agenții de publicitate woke pe platformă și a fost o ferventă susținătoare a vaccinării Covid-19

X este Tencent 2.0

Tencent este un uriaș conglomerat multinațional tehnologic din China care se întâmplă să fie și cea mai mare companie de jocuri din lume (după active și jocuri). Sediul său se află în metropola de sud Shenzhen, China, unde am locuit timp de 13 ani. 

Tencent are peste 100.000 de angajați în întreaga lume, iar principalele sale divizii ale companiei sunt organizate după cum urmează:


WXG (Grupul Weixin) se referă la divizia lor WeChat, care este probabil cel mai important grup al lor.

WeChat este super-aplicația lor atotcuprinzătoare, care servește cel mai probabil drept model pentru aplicația X a lui Elon Musk.

În linii mari, WeChat este o aplicație foarte intuitivă și ușor de utilizat, care oferă nenumărate facilități pentru miliardele de utilizatori, care sunt în mare parte chinezi. Nu este o exagerare să spunem că, fără aplicație, este foarte dificil să funcționezi în societatea chineză.

În China, cetățenii fac toate lucrurile cu această aplicație, inclusiv joacă jocuri, discută cu prietenii, comandă mâncare (Meituan), apelează la un Didi (serviciu de transport în comun similar cu Uber) și plătesc pentru bunuri și servicii, printre multe alte lucruri.

Practic, toate aplicațiile importante sunt integrate în ecosistemul Tencent/WeChat, similar aplicațiilor din ecosistemul Apple Store.

Practic, nimeni nu folosește CBDC-ul chinezesc în Regatul Mijlociu. Ei folosesc fie Wechat Pay, fie AliPay pentru aproximativ 99% dintre plățile lor. Numerarul este foarte mult evitat. De câte ori le prezentam șoferilor de taxi biletul de 100 de yuani, aceștia îmi aruncau o privire răutăcioasă și majoritatea nu aveau să îmi dea rest. 

De asemenea, Wechat a fost esențial în pandemia de Covid-19. Fiecare cetățean și străin din China trebuia să descarce o aplicație de urmărire a contactelor, care a fost folosită pentru a putea intra în comunități rezidențiale, în clădiri publice, la locuri de muncă, în supermarketuri, mall-uri etc. Atunci când codul QR de pe aplicație nu arăta verde (verde însemnând că nu ai intrat în contact cu o persoană infectată sau că nu ești infectat tu însuți), practic erai plasat fie într-o unitate de carantină, fie în izolare acasă până când codul redevenea verde.

În seria mea anterioară de 6 părți Covid-19 – Comparație cu Holocaustul, observam următoarele:

În timpul pandemiei de Covid-19, era imposibil să te deplasezi fără programul pentru pașaport de vaccinare instalat pe smartphone. Un cod QR de culoare roșie interzicea oricui să intre în zonele din afara comunităților lor rezidențiale.

De fapt, în 2022, guvernul chinez a schimbat în mod intenționat în roșu codurile QR ale anumitor cetățeni care participau la proteste (pentru că le-au fost furate fondurile de la o anumită bancă). Întrucât majoritatea acestor protestatari erau din afara provinciei și doreau să protesteze într-o altă provincie, circulația lor au fost efectiv împiedicată, deoarece nu puteau călători în afara zonei lor de origine.

După cum se poate vedea în videoul de mai jos, o astfel de măsură ar putea fi cu ușurință folosită (și în mod abuziv) de către autoritățile centrale pentru a-i anihila pe disidenți sau pe cei despre care se consideră că au comis anumite infracțiuni.

Cine poate spune că autoritățile nu vor folosi acest tip de măsură în cazul celor despre care ele consideră că răspândesc „misinformare” sau „dezinformare” online sau care critică politica lor?

 
După cum puteți vedea, potențialul de abuz este evident. Astfel de restricții nu se vor limita la pandemii. Ele vor fi probabil folosite pentru a anihila disidenții care răspândesc „teorii ale conspirației”, „misinformare” și „dezinformare” (observați ghilimelele intenționate).

Poate cel mai relevant mod în care pot transmite cititorilor modul cum o superaplicație – cum ar fi X – poate metastaza într-o entitate corporativă monstruoasă, este să fac legătura cu un documentar despre Tencent, care vă va oferi o privire asupra viitorului distopic. Documentarul se numește „Compania chineză secretă care deține totul” și poate fi vizionat mai jos.

 
Acestea fiind spuse, atunci când o companie dobândește o statură atât de puternică, devine inevitabil ca ea să fie sub controlul guvernului.

În China, guvernul este cea mai puternică entitate. Dacă obligă Tencent să facă ceva – cum ar fi să predea toate datele despre un anumit utilizator sau o anumită entitate – aceasta trebuie să se conformeze.

Pentru a-l înțelege pe deplin pe Elon Musk, cititorul trebuie să cunoască despre prezența sa în China, în special cu compania sa emblematică Tesla.

Tesla deține o super fabrică gigantică cu sediul în Shanghai.

Nimeni nu face nicio afacere în China dacă nu se conformează în totalitate directivelor și capriciilor Partidului Comunist Chinez (PCC).

Majoritatea companiilor au la sediul lor un birou reprezentativ al PCC cu personal pentru a verifica dacă operațiunile lor nu contravin politicilor, principiilor și valorilor PCC.

Nu cred că este o speculație să credem că Elon va dori în cele din urmă să-și extindă imperiul X pe cea mai mare piață din lume. Dacă un efort atât de ambițios va da roade, atunci ba trebui să predea către PCC tot ce ține de acest proiect. Prin aceasta mă refer la toate datele utilizatorilor. Aceasta este mai degrabă o procedură de operare standard în Republica Populară Chineză.

În concluzie, nivelul de inginerie socială care se va desfășura în spatele aplicației X și în întregul ecosistem în ansamblu ar putea avea consecințe uriașe asupra modelării gândurilor și comportamentelor utilizatorilor.

În al doilea rând, colectarea unor cantități uriașe de informații personale despre utilizatori îi va face pe aceștia vulnerabili la exploatări. Să ne gândim la Facebook (cum [a predat date către] DOJ [Departamentul de Justiție] și FBI în urmă cu ani) și Amazon (și cum imperiul lui Jeff Bezos a ajuns mână în mână cu agențiile de informații) – sunt exemple excelente în acest sens.

Toate aceste vulnerabilități s-ar acumula treptat de-a lungul mai multor ani, pentru a nu fi evidente, în timp ce utilizatorii vor fi atrași pentru multele „lucruri convenabile” pe care le va aduce matriX-ul.

Și câțiva ani mai târziu, va deveni din ce în ce mai dificil pentru utilizatorii X să se deconecteze de la ecosistem, așa cum se întâmplă în prezent în cazul Facebook și WeChat.

De asemenea, nu trebuie uitați miile de sateliți LEO de la compania Starlink (de la SpaceX-ul lui Elon) care vor supraveghea masele. Cine poate spune că nu va forța sau nu va impune ca toți utilizatorii X să folosească serviciul Starlink?
 
Dan Fournier