ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Un raport comun publicat de Forumul Economic Mondial (FEM) și Accenture recunoaște că economia circulară propusă este o „agenda” care „trebuie aplicată de sus în jos”, relatează The Sociable

Potrivit raportului intitulat „Guvernarea în domeniul climei și economia circulară: un ghid pentru consiliile de administrație”:

Întrucât directorii consiliilor de administrație îndeplinesc un rol esențial în conducerea companiilor, ei trebuie să fie pregătiți să susțină și să conducă agenda circulară […] Conducerea economiei circulare trebuie să vină de la vârf și să se extindă la nivelul întregii companii.

Raportul mai arată foarte clar:

Întrucât economia circulară presupune o transformare strategică semnificativă, apelul la acțiune trebuie să fie sponsorizat de la vârful organizației.

Această tranziție sistemică cere companiilor să încorporeze circularitatea la toate nivelurile și funcțiile în cadrul organizației. Începând de la vârf, trebuie să existe o guvernare, conducere și responsabilitate clare.

Dar de ce globaliștii nealeși – FEM și partenerii săi – promovează agenda economiei circulare de sus în jos?

Probabil că cel mai evident răspuns este pentru ca noi să nu deținem nimic, în timp ce corporațiile ne vor impune să plătim abonament pentru servicii. Într-un articol pe site-ul FEM din ianuarie 2022 despre „modelele de afaceri bazate pe economia circulară” se menționa:

Produse ca servicii: clientul achiziționează un serviciu pentru o perioadă limitată de timp, în timp ce furnizorul păstrează dreptul de proprietate asupra produsului și rămâne motivat pentru a asigura permanent întreținerea, durabilitatea, modernizarea și repararea produsului la sfârșitul utilizării acestuia.

Conceptul de produse ca servicii din economia circulară promovează ideea ca toate produsele să devină servicii, iar corporațiile să își mențină dreptul de proprietate asupra tuturor produselor, pe care le putem doar închiria.

De fapt, cunoscuta afirmație a FEM „Nu vei deține nimic. Și vei fi fericit”, a fost inspirată de modelul de afaceri bazat pe servicii din economia circulară.

După cum a explicat pentru FEM CEO-ul Royal Philips Electronics, Frans Van Houten, în 2016:  

În modelele de afaceri ale economiei circulare, doresc ca produsele să revină la mine, în calitate de designer și producător original, și, odată ce ați înțeles această idee, de ce v-aș vinde produsul dacă sunteți interesat în primul rând de utilitatea produsului? Pot rămâne proprietarul produsului și doar să vă vând utilitatea ca serviciu.
Aproape jumătate dintre directori executivi (49%) fac tranziția către modele de afaceri circulare pentru a construi reziliența lanțurilor de aprovizionare.

Pe lângă încercarea de a convinge corporațiile că modelele circulare de afaceri ar fi profitabile pentru ele, raportul menționează că economia circulară se referă și la modificarea comportamentului uman când vine vorba de modul în care călătorim, ce haine purtăm și ce alimente putem mânca - toate în numele limitării „încălzirii globale”.

Potrivit raportului:

Tranziția către energia regenerabilă și implementarea măsurilor de eficiență energetică acoperă doar 55% din reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) necesară pentru a îndeplini obiectivul climatic al Națiunilor Unite de a limita încălzirea globală la 1,5°C, comparativ cu nivelurile preindustriale.

Schimbarea modului în care produse precum mașinile, hainele și alimentele sunt produse și consumate constituie cheia către combaterea restului de 45% din emisii. Circularitatea constituie o pârghie esențială pentru a determina această schimbare.

Modelele de afaceri specifice economiei circulare riscă să înființeze un sistem de iobăgie neofeudală tehnocratică pe ruinele clasei de mijloc care, precum țăranii și iobagii de altă dată, nu vor putea cumpăra bunuri precum case, mașini și electrocasnice, ci doar să le închirieze de la viitorii stăpâni și vasali care vor urmări prin supraveghere digitală fiecare produs pe care l-au furnizat ca serviciu.

În urmă cu un an, cine descria economia circulară drept o agendă de sus în jos impusă de către globaliști nealeși era considerat drept „propagator de dezinformare”. Acum, respectiva agendă de sus în jos este promovată în mod deschis.