IPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, publică zece volume noi privitoare la Sinodul de la Niceea din anul 325 la care a participat Marcus, mitropolitul Tomisului

IPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, are în proiect un adevărat tezaur. Se știe că acum câțiva ani a editat cele mai vechi papirusuri în care s-au păstrat fragmente din Biblie. Este vorba despre papirusurile până spre secolele V-VI din care au fost editate cele mai vechi, papirusuri până spre anul 350.
Acum Arhiepiscopul Tomisului a adunat din colecțiile străine și cele câteva papirusuri care privesc Sinodul de la Niceea (325) și Sinodul Ecumenic de la Constantinopol din anul 381. Sunt papirusuri cu Crezul de la Niceea și cu Crezul Niceeano-constantinopolitan. Aceste documente, însemnând papirusuri, scrieri originare și rescripturi sunt absolut fundamentale pentru istoria și destinul Bisericii Ortodoxe Române.
A fi prezent la Niceea în anul 325 înseamnă a fi prezent la întemeierea simbolică a Europei. Acolo a fost prezent Mitropolitul Marcus al Tomisului. Este demn de memorat că la Sinodul de la Constantinopol din anul 381 a participat Gerontius, episcop al Scythiei și sunt mărturii în scrierile lui Sozomenos și Hieronymus.
La Sinodul de la Ephes din anul 431 a participat Theotim, episcopul Tomisului și al Scythiei. La Sinodul de la Chalcedon din anul 451 a participat Theotim al II-lea care era episcopus metropolitanus.
Nici episcopul tomitan al provinciei Scythia, Alexander, n-a fost absent.
Demn de rememorat ar fi și mileniul de la anul 298 până spre secolul XI, ajungând la Iachint de Vicina în anul 1359 (când se mutase capitala religioasă de la Tomis la Vicina).
Evangelicus era pontifex la anii 298-304. Un episcop anonim exista la anii 308 și următorii.
În 325, în anul Sinodului de la Niceea, Marcus era metropolitanus Tomensis.
La 368, Bretanion este episcop de Tomis. Gerontius este episcop al Scythiei, însemnat în anul 381.
Theotim I este episcop tomitan la anii 390-407.
În Palladios, Theotim I este episkopos metropolites.
În secolele IV-V există episcopi anonimi pentru ca la 431 Timothei să fie episcop al provinciei Scythia.
Despre el sunt multe mărturii, manuscrise, într-unul dintre ele este episkopos eparchias Sckythias. Ioan Tomitanul lucrează spiritual în anii 445-448 și s-a păstrat despre el un manuscris valoros aflat acum la Londra.
Alexander este, la anii 448-452, reverendissimus episcopus Tomitanorum civitatis, provinciae Scythiae.
În 458 Theotim al II-lea este episcopus metropolitanus.
Petrus episcopus este episcop în anul 496. Paternus, în anii 498-520, este reverendissimus episcopus și într-un document apare că este episcopus provinciae Scythiae metropolitus.
În secolul VI este un episcop pe nume Stefanus.
La anul 553 Valentinianus este episcopus de Tomis provinciae Scythiae.
În secolele VII-VIII sunt arhiepiscopi autocefali, ca și în prima parte a secolului IX, ca în secolul IX să avem arhiepiscopi autocefali.
În secolul IX apare un Tome metropolis, anonim, iar pentru secolul X-XI Anicetus este metropolite Tomeos, iar în secolul XI Vasile este metropolite Tomeos, de asemenea (a se vedea cercetările lui N. Zugravu și I. Barnea).
Iachint de Vicina trece ca mitropolit, din Vicina în Curtea de Argeș, la anul 1359 (cele trei documente se află la Viena).
Aici ar fi de meditat și de gândit fără patimă de ce este frumos și bine pentru Biserica Ortodoxă Română să recunoască un mileniu de mitropolie la Tomis, urmașul tomitan din Vicina, Iachint, devenind mitropolit al Țării Românești.
Astfel, Mitropolia Țării Românești ar fi mai străveche cu 1000 de ani, ar fi coparticipantă simbolică la întemeierea Europei la Sinodul de la Niceea din anul 325. Mai ales că în acest an lumea creștină sărbătorește 1700 de ani de la Sinodul ecumenic de la Niceea din anul 325.
De la Sinodul ecumenic de la Niceea din anul 325 s-au păstrat 80 de Fontes Nicaenae Synodi.
Iată lista întocmită de Samuel Fernandez în Fontes Nicaenae Synodi. The contemporary Source for the Study of the Council of Nicaea (304-337). Brill Schöningh, 2024:
„FNS 1: Four Egyptian Bishops, Letter to Melitius
FNS 2: Peter of Alexandria, Letter to the People of Alexandria
FNS 3: Peter of Alexandria, Canonical Letter
FNS 4: Synod of Ancyra, Canons
FNS 5: Synod of Neocaesarea, Canons
FNS 6: Arius, Letter to Eusebius of Nicomedia
FNS 7: Eusebius of Nicomedia, Letter to Arius
FNS 8: Alexander of Alexandria, Letter to Alexander
FNS 9: Alexander of Alexandria, Letter to Philogonius
FNS 10: Alexander of Alexandria, Festal Homily
FNS 11: Arius and Companions, Letter to Alexander
FNS 12: Eusebius of Caesarea, Letter to Alexander
FNS 13: Eusebius of Caesarea, Letter to Euphration
FNS 14: Eusebius of Caesarea, Letter
FNS 15: Eusebius of Nicomedia, Letter to Paulinus
FNS 16: Paulinus of Tyre, Letter
FNS 17: Asterius of Cappadocia, Theological Fragments
FNS 18: Arius, Hymn [Thalia]
FNS 19: George of Laodicea, Letter to Alexander
FNS 20: George of Laodicea, Letter to Those of Arius
FNS 21: Athanasius of Anazarbus, Letter to Alexander
FNS 22: Athanasius of Anazarbus, Letter
FNS 23: Theognis of Nicaea, Letters
FNS 24: Constantine, Letter to Alexander and Arius
FNS 25: Alexander of Alexandria, Deposition of Arius
FNS 26: Alexander of Alexandria, Encyclical Letter
FNS 27: Alexander of Alexandria, Letter to Sylvester
FNS 28: Synod of Antioch, Synodical Letter
FNS 29: Narcissus of Neronias, Testimony of a Letter
FNS 30: Constantine, Letter to the Bishops
FNS 31: Constantine, Speech to the Nicene Synod
FNS 32: Synod of Nicaea, Creed
FNS 33: Synod of Nicaea, Canons
FNS 34: Synod of Nicaea, Letter to the Church of Egypt
FNS 35: Constantine, Letter to All the Churches
FNS 36: Constantine, Letter to the Alexandrian Church
FNS 37: Eusebius of Caesarea, Letter to his Church
FNS 38: Eusebius Fragment
FNS 39: Eustathius of Antioch, On Prov 8:22
FNS 40: Eustathius of Antioch, Against the Ariomaniacs
FNS 41: Eustathius of Antioch, Contra Arianos
FNS 42: Constantine, Letter to the Church of the Nicomedians
FNS 43: Constantine, Letter to Theodotus of Laodicea
FNS 44: Constantine, Letter to the Bishops and the People
FNS 45: Constantine, Against the Heretics
FNS 46: Constantine, Mandate on Clerical Privileges
FNS 47: Constantine, Mandate on Novatianists
FNS 48: Melitius, Report to Alexander
FNS 49: Constantine, Letter to Athanasius
FNS 50: Constantine, Letter to Athanasius
FNS 51: Synod of Antioch, Letter and Canons
FNS 52: Constantine, Letter to the People of Antioch
FNS 53: Constantine, Letter to the Synod of Antioch
FNS 54: Constantine, Letter to Eusebius of Caesarea
FNS 55: Constantine, Letter to the Church of Alexandria
FNS 56: Ischyras, Letter to Athanasius
FNS 57: Pageus Presbyter, Letter to the Priors of Hathor
FNS 58: Alexander of Thessalonica, Letter to Athanasius
FNS 59: Pinnes, Letter to John of Memphis [Archaph]
FNS 60: Arsenius, Letter to Athanasius
FNS 61: Constantine, Letter to Athanasius
FNS 62: Constantine, Letter to John of Memphis [Archaph]
FNS 63: Constantine, Letter to Arius and His Companions
FNS 64: Constantine, Letter to Arius
FNS 65: Arius and Euzoius, Letter to Constantine
FNS 66: [Secundus and Theonas], Pamphlet of Apology
FNS 67: Callistus, Letter to Paiêou and Patabeit
FNS 68: Constantine, Letter to the Synod of Tyre
FNS 69: The Clergy of Alexandria, Letter to the Commission of Mareotis
FNS 70: The Clergy of Mareotis, Letter to the Synod of Tyre
FNS 71: The Clergy of Mareotis, Letter to Prefect Philagrius
FNS 72: The Egyptian Bishops in Tyre, Letter to the Synod of Tyre
FNS 73: The Egyptian Bishops in Tyre, Letter to Count Dionysius I
FNS 74: The Egyptian Bishops in Tyre, Letter to Count Dionysius II
FNS 75: Alexander of Thessalonica, Letter to Dionysius
FNS 76: Count Dionysius, Letter to the Commission of Mareotis
FNS 77: Synod of Jerusalem, Synodical Letter
FNS 78: Flavius Hemerius, Letter to the Tax-collector of Mareotis
FNS 79: Constantine, Letter to the Bishops Gathered in Tyre
FNS 80: Constantine, Letter to Alexander [ of Constantinople "
În afară de aceste 80 de documente vom adăuga câteva papirusuri care vor alcătui volumele 81-85. Sunt papirusuri în greacă și în coptă. Și încă trei manuscrise inedite (volumele 86-88).
În lucrarea sa monumentală în 100 de volume 1700 de ani de la Sinodul de la Niceea din anul 325, IPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, a publicat volumele 51-60 (FOTO coperțile 51 și 60 în deschidere - PDF AICI)
Aceste noi volume vor fi prezentate într-o sesiune solemnă în ziua de 30 martie, prilej cu care Înaltpreasfinția Sa va primi și o nouă recunoaștere internațională pentru lucrarea sa duhovnicească devotată, pentru cinstea și modestia sa puse în slujba Bisericii Ortodoxe Române, a credincioșilor săi și a poporului nostru.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Moaștele Sfinților Cuvioși Paisie Olaru și Cleopa Ilie de la Sihăstria au fost deshumate - FOTO/VIDEO

Un Chip al Luminii : Nil Dorobanțu - De unde vii Sfinte Desculț? De la Hristos. Și unde te duci? La Hristos

Moartea Papei Francisc reprezintă apusul Catolicismului Progresist?

ÎNGROPAREA PAPEI LIVE

”Aveam 30 ani când viața s-a oprit. Când s-a lăsat cortina și ziduri au început să fie înălțate” - Părintele Gheorghe Calciu Dumitreasa, martir anticomunist și mărturisitor ortodox al secolulul XX

O, țara mea, mâncată de jivine,/ Pe drumurile-ți albe-n triste sate,/ Cu traistă de cerșetor în spate,/ Azi iar colindă Dumnezeu prin tine - Vasile Voiculescu, poetul coborât din icoană (13 octombrie / 27 noiembrie 1884 - 26 aprilie 1963)
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Alex Jones și Tucker Carlson despre Lupta pentru Adevăr: Globalism, Trump, Israel, Planuri Secrete pentru Al Treilea Război Mondial, WEF, CIA, 9/11 - O EMISIUNE-BOMBĂ tradusă în română - VIDEO
Secțiuni: Biserica Cultură Prima pagină Știri
Persoane: IPS Teodosie Mitropolitul Marcus al Tomisului
Subiecte: Sinodul de la Niceea
Organizații: Academia Tomitană Arhiepiscopia Tomisului
Tip conținut: Opinii
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)