ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


ARTICOL APĂRUT PE 15 DECEMBRIE 2021 ȘI REPUBLICAT LA UN AN ÎN SERIA REMEMBER PLANDEMIA. CHESTIUNEA RĂMÂNE DE ACTUALITATE, PENTRU CĂ AUTORITĂȚILE TOCMAI AU PRELUNGIT CERTIFICATUL DE VACCINARE.
 
După intervențiile categorice ale IPS Părinte Teodosie al Tomisului contra certificatului de vaccinare în Biserică și pentru libertatea de alegere în fața serurilor experimentale Covid, întregite de opiinile ferme ale PS Părinte Ambrozie al Giurgiului despre stăpânirea antinațională a țării, urmate de predica dură a PS Părinte Iustin al Maramureșului și Sătmarului, iată că și mai tânărul PS Paisie Lugojanul, cu binecuvântarea IPS Părinte Ioan al Timișoarei și Banatului, explică cu claritate de ce nici un ortodox nu poate accepta Certificatul de vaccinare pentru a i se condiționa accesul la credință și muncă, pentru a i se restrânge Libertatea conferită de Unul singur: Iisus Hristos Mântuitorul nostru.
 
Iată că avem Dobrogea, Maramureșul și Banatul și știm că și Moldova nutrește sentimente asemănătoare - dovada procentului minimal de vaccinați în raiul mănăstiresc al nordului României. Numai la București, vocea Patriarhiei, capcanată de un civil vaccinist, deturnează mesajul trupului bisericii, care respinge experimentele făcute pe templul Domnului.

Din informațiile ActiveNews, activitatea vaccinistă a purtătorului de cuvânt al Patriarhiei, dl. Vasile Bănescu, care se răsfrânge, printr-o neînțelegere exploatată abil a rolului acestuia, asupra întregii instituții naționale, Biserica Ortodoxă Română, nemulțumește din ce în ce mai mulți ierarhi. Conform informațiilor noastre, ierarhi din întreaga țară își doresc schimbarea purtătorului de vorbe cu o persoană din rândul clerului, care înțelege mai bine tainele ortodoxiei, și nu poate face o asemenea blasfemie cum a fost, de exemplu, recomandarea eretică de a se folosi lingurițe de plastic, de unică folosință, pentru Sfânta Împărtășanie, focul viu din Sfânta Linguriță care este Însuși Trupul și Sângele Mântuitorului. Din nefericire pentru ei și familiile lor, cei ce au căzut în această erezie promovată iresponsabil de Vasile Bănescu s-ar putea să aibă mari necazuri, pentru că au căzut în acest păcat, care se adaugă, în ce privește împricinatul, la păcatul grav al insigării la vaccinare cu seruri experimentale dezvoltate din copii avortați și secționați de vii, conform practicii medicale de recoltat celulele de fetus uman. Ne rugăm la Maica Domnului să-i salveze pe cei nevinovați care pătimesc și vor pătimi din cauza căderilor negânditorilor.
 
Revenind la Timișoara, în predica rostită la Duminica Sfinților Strămoși, în care s-a citit Pilda celor poftiți la cina Fiului de Împărat, PS Paisie Lugojanul a dat fără șovăire îndrumări despre cum trebuie să se comporte creștinii în aceste vremuri pandemice. Preasfințitul Părinte Paisie Lugojanul se poziționează tranșant împotriva Certificatului de vaccinare afirmând foarte clar că „Libertatea este de la Hristos”.
 
„Nădăjduiesc ca Dumnezeu să aibă milă și să nu ajungem să trăim ceea ce se propovăduiește și - un cuvânt mai nou - se „implementează”, și anume să ajungem să venim cu un certificat la Biserică. Dacă vom ajunge la nivelul acesta înseamnă că de fapt nu mai suntem oameni!”, spune ierarhul BOR. El a amintit în predica sa de jertfa tinerilor din decembrie, de sângele scurs chiar pe treptele Catedralei în care se slujea, pentru un singur lucru sfânt: LIBERTATEA! Dar „dacă o să ajungem să venim la Biserică în baza unui certificat înseamnă că Libertatea noastră nu mai există, a apus”, a afirmat PS Paisie.
 
Cei care sunt azi la Putere „au mințit 32 de ani și o să mintă în continuare”, a spus ierahul, adăugând că este incalificabil ca un grup minoritar, de atei și personaje de alte confesiuni decât cea creștină, își permite să hotărască pentru ortodocșii majoritari ai țării cum să-și țină slujbele. Biserica este autonomă, a ținut să sublinieze vrednicul ierarh.
 
„Care este logica acestor restricții? Nu este nimic logic în ceea ce se întâmplă!”, a arătat Presfințitul, oferind exemplu celor care călătoresc ca sardinle, și nouă-zece ore într-un zbor transoceanic, dar în schimb la Sfânta Liturghie, doua-trei ore, li se impune credincioșilor să stea la doi metri unii de alții și să se vaccineze. „Câtă vreme obligi pe cineva, binele cu forța nu există!”, a spus ierarhul, amintind de naziști și comuniști care, la fel, spuneau că vor numai binele poporului.
 
„Am ajuns să trăim într-o frică cumplită, nu ne mai vedem unii cu alții, stăm la distanță, ne gândim 'e vaccinat, nu e vaccinat'?” Dar cu toții vom muri, fie că suntem nevaccinați fie că suntem vaccinați, a afirmat episcopul ortodox. Preasfinția Sa mai afirmă că actuala dictatură Covid pare să fie mai rea cu omul chiar decât dictatura comunistă: „Nu știu când a fost o dictatură mai „interesantă”: înainte de 1989 aveam o cartelă și cumpărăm pe un bon două pâini; acuma se propovăduiește că nu ai voie să mai intri într-un în magazin dacă nu ai un pașaport „verde”. Când a fost mai rău, atunci sau acum?”
 
Soluția sfârșitului plandemiei antiumane o dă ierarhul tot prin Cuvântul Evengheliei: „Să înmulțim dragostea între noi, indiferent câtă distanțare se propovăduiește!”. Cum suntem în pragul zilelor aniversare ale Timișoarei libere de comunist nu putem decât să reamintim ceea ce am strigat atunci din toți rărunchii, în fața armelor cu glon pe țeavă din fața noastră: „Azi în Timișoara, mâine-n toată țara!”. Își închipuie cineva că cei care au luptat pentru Libertate în 1989 sfidând forțele înarmate ale Partidului Comunist vor da înapoi în fața unor glugi de coceni, trădători de cea mai joasă speță ai Bisericii și ai Țării?
 
ActiveNews a considerat necesar să și transcrie predica ierahului, pe lângă transmiterea înregistrării acesteia:
 
 
„Mulțumim lui Dumnezeu pentru dragostea Lui nemărginită și mulțumim ÎPS Ioan al Banatului pentru binecuvântarea dată. (…) Evanghelia care s-a citit astăzi este a strămoșilor și, în același timp, este  chemarea și poftirea la Cină. Găsiți în capitolul 14 de la Sfântul Apostol și Evanghelistul Luca și ați auzit - cei care au ajus de la început - motivele pentru care unii oameni nu au răspuns chemării Domnului Hristos.

Suntem în Postul postul Nașterii Domnului și felul în care noi ne trăim viața și mai ales lucrarea mântuirii mă face să cred că nu înțelegem prea bine vremea în care noi trăim. 

Nu știu dacă o să mai fie vreme în lumea aceasta să se împlinească un gând al meu sau o dorință și anume ca toți credincioșii care sunt în biserică la Liturghie să se împărtășească. Dar toți! 

Nu știu cum evoluează lucrurile dar văd că ne obișnuim foarte ușor cu cele pe care le trăim și le primim în viața noastră ca niște lucruri obișnuite sau care sunt necesare vieții noastre.

Nădăjduiesc ca să păzească Dumnezeu Biserica din mila Sa și din dragostea Sa pentru oameni, că rugăciunea noastră este prea slabă. Acum 30 de ani Părintele Paisie Olaru de la Sihla zicea că rugăciunea noastră este pe fugă și rămâne doar mila lui Dumnezeu. 

Deci nădăjduiesc ca Dumnezeu să aibă milă și să nu ajungem să trăim ceea ce se propovăduiește și - un cuvânt mai nou - se „implementează”, și anume să ajungem să venim cu un certificat la Biserică. 

Dacă vom ajunge la nivelul acesta înseamnă că de fapt nu mai suntem oameni și Libertatea pe care Dumnezeu ne-a dăruit-o și cu care ne înzestrat, [riscăm să o pierdem] fără să ne dăm seama, în numele unei sănătăți, a unei siguranțe pentru viață, o siguranță care nu există, mai ales că toți vom muri - cred că știți asta. Nu cred că este cineva la biserică care să fie credincios, creștin, botezat ortodox în numele Preasfintei Treimi și să nu știe că o să moară indiferent că o să fie vaccinat sau nevaccinat. Cred că știm asta. 

Dar dacă o să ajungem să venim la Biserică în baza unui certificat înseamnă că Libertatea noastră nu mai există, a apus. 

Nu cu mult timp în urmă, doar cu 32 de ani, Piața aceasta și treptele Catedralei erau pline de sângele martirilor care strigau Libertate și rosteau Tatăl nostru. 

Cei care sunteți tineri nici nu știți ce s-a petrecut atunci și mai ales pentru că sistemul nostru de învățământ a avut grijă să se vorbească în manualele de istorie despre vedete de cinema și de televiziune dar nu despre istoria poporului român.

Deci ar trebui să ne rugăm la Dumnezeu și să înțelegem că cele pe care le trăim le trăim datorită nevredniciei noastre. 

Noi nu ne ridicăm și nu răspundem chemării pe care ne adresat-o Hristos.

Pentru că dacă am răspunde chemării pe care ne adresat-o Hristos întreaga biserică s-ar împărtăși; toți – bătrâni, tineri, copii, bolnavi, ologi, șchiopi. Așa cum zice Sfânta Evanghelie de astăzi. Toți am răspunde chemării lui Hristos! 

Participarea noastră la Sfânta Liturghie iubiți credincioși își împlinește rostul, sensul, scopul, Cum vreți voi să ziceți, în momentul în care fiecare credincios care participă la Liturghie se împărtășește.

Nu ne împărtășim cu pâine și cu vin ci ne împărtășim cu Însuși trupul și sângele Mântuitorului Iisus Hristos dătător de viață pentru noi.
 
Luăm tot felul de măsuri de siguranță... Mai întâi de toate haideți să înțelegem: că unii care sunt vreo 300 sau 500 sau poate mai puțini astăzi, că Guvernul are mai puțini reprezentanți, hotărăsc în numele a milioane de oameni. Ați auzit ce este pe la Viena, prin Paris, în Franța, Anglia, Spania - sute de mii și milioane de oameni mari manifestă pentru Libertate - nu împotriva unui vaccin – ci pentru Libertate, ca să nu se introducă acest „Pașaport verde”! 
 
Dar noi în România dormim foarte bine și credem că ai noștri ne iubesc și avem încredere în ei. Au mințit 32 de ani, o să mintă în continuare!

Deci conștiința Libertății noastre să știți, iubiți credincioși, că dacă ne-o pierdem, ne-am pierdut valoarea de persoane umane.
 
Dumnezeu, ne spune Sfânta Evanghelie, dacă vă aduceți aminte, în ziua de 14 septembrie la Înălțarea Sfintei Cruci se citește textul Evangheliei care zice: „oricine dorește să vină după Mine!”. Nu ne obligă Hristos  să venim la Biserică, să știți!

Hristos ne lasă libertatea să alegem dacă vrem să trăim cu El sau vrem să trăim fără El; și unii care nu Îl au pe Hristos și care habar n-au de Dumnezeul creștinilor ne fac nouă reguli pentru participarea la slujbele Bisericii; adică unii care sunt atei, care sunt de altă confesiune decât creștini, ne dau nouă regulile cum să participăm la Sfânta Liturghie sau la slujbele Bisericii.

Și vreau să țineți bine minte: nu vorbesc împotriva unei vaccinări sau pentru vaccinare, vorbesc împotriva obligației și a obligării omului de a fi supus unui act medical pe care nu dorește să-l primească. Credeți că milioanele ăia din Occident (care protestează, n.r.) sunt mai proști decât noi? Că așa mi s-a spus, „dacă cei din Occident se vaccinează, să ne vaccinăm și noi!”, dar televiziunile noastre transmit pe cei din Viena și din celelalte state europene care manifestă la Bruxelles, în Olanda etc. împotriva obligației și a introducerii acestui „pașaport verde”?

Și să vă spun cum este lucrarea lui Dumnezeu în Biserică: Noi aici, când împărtășim, - și am mai auzit și am trăit peste ispita aceea că să punem zeci de lingurițe, câte o linguriță pentru fiecare credincios.
 
Iubiți credincioși, Biserica de 1000 de ani are această rânduială că împărtășește cu o singură linguriță și este în baza textului Sfintei Scripturi această rânduială a părinților Bisericii și nu s-a întâmplat nimic în popor!

Sfântul Ioan Maximovici, cel care a trecut la Domnul în 1966, a împărtășit un copil bolnav de turbare și copilul acela scăpat din guriță Sfânta Împărtășanie și Sfântul Ioan Maximovici a luat Sfânta Împărtășanie și au consumat-o. Și cei care aveți cunoștințe de medicină știți că turbarea se transmite prin salivă, virusul turbării se transmite prin salivă și preotul care era împreună cu Sfântul Ioan Maximovici a vrut să-l oprească și i-a spus: „Vlădica, nu consumați că acest copil este bolnav de turbare!”. Și episcopul, Sfântul Ioan Maximovici i-a spus: „Aici este Hristos!”. Și a consumat liniștit Sfânta Împărtășanie și nu s-a întâmplat nimic.

Îmi dau seama că nu ne ridicăm la credința celor de dinainte - e adevărat, nu ne ridicăm, dar, ca să vedeți ipocrizia și lipsa de rațiune, uitați-vă între cei care susțin că ne asigură siguranța: când te duci la avion trebuie să stai la 2 m distanță, cu mască, cu toate regulile; când urci în avion, stai cot în cot unul cu altul, adică la 30 de cm, și când își aduce meniul să îl servești, bănuiesc că nu mâncăm prin mască, nu? Se dă masca jos și toată lumea mănâncă în avion. Și cursa este 9 ore de la Frankfurt la Miami. Ce ziceți? Liturghia are două ore și jumătate. Și mi-a spus un preot din America: Preasfințite, am zis că dacă ei au stat 400 de oameni în avion 9 ore, îmi permit și eu să îi țin pe ei 150 la Liturghie fără un metru și jumătate între ei.
 
Care este logica (acestor restricții, n.r.)? Nu este nimic logic în ceea ce se întâmplă. Câtă vreme obligi pe cineva, binele cu forța nu există! Naziștii în 1936 și Hitler cu partidul lui au spus că vor face bine poporului german și știm ce ai ieșit. După aceea, în 1946, românii a avut orânduirea politică comunistă. Comuniștii au vrut să facă „binele” și l-au făcut tot cu forța! Cum a fost cu forța? Au luat pământul bunicilor și străbunicilor noștri și aceia care n-au vrut să dea pământul să se înscrie în colectiv au fost bătuți, schingiuiți și trimiși în închisoare și omorâți „în numele binelui”.
 
Așadar, iubiți credincioși, vă spun doar atât:

Când binele ni se propovăduiește cu forța și ni se bagă pe gât cu parul, trebuie să ne punem întrebarea dacă este firesc. Și dacă nu mai avem atâta conștiință încât să ne întrebăm dacă este firesc să venim la biserică să ne rugăm lui Dumnezeu doar în baza unei hârtii, înseamnă că ne merităm soarta pe care o trăim! Și atunci o să fim de acord cu tot ceea ce o să trăim noi în viața noastră de aci încolo.

Și plec de la această situație în care ne aflăm pentru că, dacă noi am conștientiza ceea ce trăim ca timp istoric și ca ispitire a întregului popor al lui Dumnezeu și a întregii umanități, toți ne-am împărtăși din Biserică. am căuta să înțelegem că încă avem timp, că suntem în Biserică liberi și încă putem să ne împărtășim. Și am căutat să postim, să ne spovedim, să părăsim păcatul din viața noastră și să ne facem părtași Izvorului Vieții, unde nu este moarte, și anume părtași luiHristos! Noi nu ne facem părtași lui Hristos și credem că este suficient că am venit la Sfânta Biserică să asistăm la Liturghie.
 
Spunea Părintele Teofil Pârâianu, Dumnezeu să-l odihnească: Eu nu îi chem pe oameni, nu trag de ei să se împărtășească, ci trag de ei să se spovedească, pentru că prin spovedanie se curățește conștiința noastră, sufletul nostru, mintea noastră și trupurile noastre și, prin această taină, înțelegem cuvântul Mântuitorului Iisus Hristos, Care ne spune: „Fără de mine nu puteți face nimic” și „Cine mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică!”.

Am ajuns să trăim într-o frică cumplită, nu ne mai vedem unii cu alții, stăm la distanță, ne gândim „e vaccinat, nu e vaccinat, are un test, n-are un test, mă duc acolo sunt 20, la mine de suntem doar doi, e mai bine să rămânem acasă singuri”, deși Hristos ne spune în nenumărate locuri din Sfânta Scriptură ce?: „Nu vă temeți!”. Dar la televiziune în fiecare zi ne zice: „aveți grijă, o să muriți, o să vină peste voi cataclisme”... Or să o să moară și ăia care ne anunță că murim noi, fiți liniștiți, nici ei nu sunt în afara morții! Legea lui Dumnezeu este bine rânduită pentru fiecare dintre noi. Deci ar trebui să nu ne temem, să nu mai avem atâta frică!

Dacă o să căutați niște psihologi adevărați - nu ăia care vorbesc pe la televizor - să-i întrebați ce reprezintă pentru sufletul uman și pentru mintea umană faptul că omul este obligat să își poarte o mască pe față; să-i întrebați care sunt efectele asupra psihicului uman, asupra sufletului și - sunt unii medici care spun - și asupra sănătății - doar unii dintre ei, că alții au uitat ce-au învățat.

Deci, iubiți credincioși, duminica aceasta ar fi trebuit ca să răspundem toți chemării lui Dumnezeu și să venim să ne împărtășim cu trupul și sângele lui Hristos, pentru că Hristos, auziți, zice „un om oarecare, atâta S-a smerit Dumnezeu în lumea aceasta și noi n-am observat și n-am învățat nimic”. Un om oarecare era Domnul Hristos, El Se coboară mai jos decât noi și Se denumește un om oarecare, dar  acest om îi cheamă pe toți ceilalți, întreg universul acesta plin de oameni – și să nu căutați extratereștri, că nu sunt. (...)

Grija mea este să părăsesc păcatul, să am pocăință pentru cele pe care le-am făcut în viața mea, care m-au despărțit de Hristos, și grija mea este să mă reunesc cu Hristos, să mă reîntâlnesc cu El și, prin Dumnezeieștile și Sfintele Taine, să merg pentru veșnicie înainte către Hristos și cu Hristos! Noi. fără Domnul, n-avem nici o valoare! Valoarea noastră ne-o dă Dumnezeu. Ei, da, se poate să fim pentru o perioadă de timp director, episcop, ministru, premier, președinte ș.a.m.d. Iubiți credincioși, nu învățăm nimic din ceea ce se întâmplă în viața noastră, că toate lucrurile acestea sunt trecătoare?

Și ceea ce este mai dureros - și închei cu asta - este faptul că tinerii noștri, copiii noștri n-au nici o conștiință despre prezența lui Dumnezeu în lume! Copiii dintr-a cincea și-a douăsprezecea n-au conștiință (despre prezența lui Dumnezeu) și noi suntem vinovați că nu i-am învățat cum să trăiască această legătură de dragoste cu Dumnezeu și această prietenie cu acest Hristos care Se jertfește pe Cruce pentru noi! I-au dus bunicii, poate, la împărtășit. Astăzi, bunicii nu mai sunt și noi, părinții, căutăm să trăim cât mai bine online și în mai multă siguranță.

Nu știu când a fost o dictatură mai „interesantă”: înainte de 1989 aveam o cartelă și cumpărăm pe un bon două pâini; acuma se propovăduiește că nu ai voie să mai intri într-un în magazin dacă nu ai un pașaport „verde”. Când a fost mai rău, atunci sau acum?
 
Păi ne răspundem fiecare dintre noi și vă las să vă răspundeți singuri fiecare dintre voi, dar vă pun la inimă să înmulțim rugăciunea, să înmulțim dragostea între noi, indiferent câtă distanțare se propovăduiește!
 
Eu nu-mi pot imagina cum poți să ajuți un om bolnav de la distanță: el zace pe pat și tu să îl ajuți online, ai putea face lucrul acesta? Nu știu! Și Hristos în Pilda samarineanului a arătat că s-a oprit, a turnat pe rănile lui vin și untdlemn, adică l-a vindecat, i-a pansat rănile și l-a dus și l-a găzduit. N-a făcut asta nici prin teleportare, nici prin alții și nici nu a fugit, ci, cu propriile mâini, a vindecat un bolnav. Deci, în momentul în care noi credem că binele îl putem face în felul acesta, de la distanță, a murit binele pe care l-am fi putut face! 

Să ajute bunul Dumnezeu ca să putem să ne rugăm mai mult și cu mai multă convingere - că Dumnezeu nu ne părăsește, Dumnezeu ne poartă de grijă și Dumnezeu ne iubește - și să răsplătim dragostea lui Dumnezeu cu dragostea noastră - așa mică cum este ea, dar cu mai multă rugăciune -, pentru ca Domnul să Își reverse mila peste noi! Amin.”
 
AMIN!
 
Vrednic este!