Pelicula regizoarei românce Adina Pintilie, „Nu mă atinge-mă / Touch me not”, a fost distins cu premiul cel mare la Festivalul de Film de la Berlin 2018, Ursul de Aur, care a avut loc sâmbătă seara, la Berlinale Palast din Berlin.

Pagina de Facebook Letopiseț a făcut o cronică-pamflet a filmului folosind un limbaj arhaic.

Iată ce a ieșit:

Astăzi, cărturarii de-a stânga o prăznuiesc pre Adina Pintiliie, carea a căpătat mare răsplată den Țara Goților. Căci tâlcuind aceasta o lucrare de umbre mișcătoare, juzii cei nemțești au fericit-o pre aceasta cu Ursul Daurit, fiind mișcați preste măsură de pilda istorisită, pre numele său „Nu, cutează a mă atinge”.

Minunata poveste istorisește vieața unei muieri carea nu izbutea a dobândi plăcerea cutremurării den împreunarea cu ibovnici; ci aceasta chibzui a plăti un bărbat carele să savârșească spurcatul păcat al malahiei, dezmierdându-și cu mâna scărbavnicul mădular alături de dânsa, vorbind cu un eunuc iubitor de cântări și spovedindu-se unui doftor de suflete carele se silește a o ajuta să-și sloboadă întristarea, ori vorbind adesea cu muierea carea a înscenat întreaga poveste, ascunsă dincolo de un perete de stambă.

Auzind despre atare cinste, domnul țerii, Ioannie Gotul se găbi a ieși din fireasca-i muție și a-i aduce laude, cântând pre Ceaslovul Chipurilor: „Vrednică ești tu, Adino, de toata lauda, iară in vremea care va veni să ai ajutor de la Domnul, în vecii vecilor, amin” - întru tulburarea norodului cel iubitoriu de bunăcuviința strămoșilor și de faptele înaintașilor, carele prin această cale îi spun: „Scoală-te, Adino, ia-ți ursul tău, și plimbă-l”.