135 de ani de la nașterea lui AUREL VLAICU. A concurat cu Roland Garros și a CÂȘTIGAT. POVESTEA românului „care s-a luptat cu înălțimile”
Aurel Vlaicu s-a născut la data de 6/19 noiembrie 1882, la Binținți, lângă Orăștie în județul Hunedoara și a decedat la data de 13 septembrie 1913 în Bănești, lângă Câmpina. A fost un inginer român, fiind, totodată și inventator și pionier al aviației române și mondiale, cunoscut ca primul om care a zburat cu un aparat construit de el însuși. În cinstea lui, comuna Binținți se numește, astăzi, Aurel Vlaicu.Tânărul inginer și-a făcut studiile inginerești la Universitatea din Budapesta și la Technische Hoschschule München, în Germania. A lucrat ca inginer la uzinele Opel în Rüsselsheim.
În 1908 a revenit în localitatea natală. Aici construiește un planor cu care efectuează mai multe zboruri, în 1909.
În toamna anului 1909 se mută în București și începe construcția primului său avion, Vlaicu I, la Arsenalul Armatei. Pentru prima data în istoria aviației, un avion zboară fără modificări, în iunie 1910.
În anul 1911, Vlaicu construiește un al doilea avion, Vlaicu II, care i-a adus, în 1912 cinci premii (1 premiu I si 4 premii II) la mitingul aerian de la Aspern, Austria. A concurat cu cei mai buni piloți ai vremii, printre care și Rolland Garros. Între 23 și 30 iunie 1912, Vlaicu a fost cel mai bun dintre cei 42 piloți din 7 țări: 17 din Austro-Ungaria, 7 germani, 12 francezi printre care si Roland Garros, cel mai renumit pilot al vremii, un rus, un belgian, și un persan.
Neue Freie Presse, cel mai cunoscut ziar vienez a scris despre românul nostru următoarele cuvinte de laudă:
„Minunate și curoajoase zboruri a executat românul Aurel Vlaicu, pe un aeroplan original, construit chiar de zburător, cu două elici, între care șade aviatorul. De câte ori se răsucea (vira) mașina aceasta în loc, de părea că vine peste cap, lumea răsplatea pe român cu ovații furtunoase, aclamându-l cu entuziasm de neînchipuit.”
Aurel Vlaicu a murit tragic, traversând munții Carpați cu Vlaicu II. La 13 septembrie 1913 s-a prăbușit în apropiere de Câmpina, aparent din cauza unui atac de cord.
În anul imediat următor, în 1914, prietenii săi Magnani și Silișteanu finalizează construcția avionului Vlaicu III cu care pilotul Petre Macavei urmează să efectueze câteva zboruri scurte, până când autoritățile vor interzice continuarea efectuării încercărilor de zbor. Avionul Vlaicu III a fost văzut, ultima data, în anul 1940, după ce, în toamna anului 1916, în timpul ocupației germane, a fost trimis la Berlin
În 1908 a revenit în localitatea natală. Aici construiește un planor cu care efectuează mai multe zboruri, în 1909.
În toamna anului 1909 se mută în București și începe construcția primului său avion, Vlaicu I, la Arsenalul Armatei. Pentru prima data în istoria aviației, un avion zboară fără modificări, în iunie 1910.
În anul 1911, Vlaicu construiește un al doilea avion, Vlaicu II, care i-a adus, în 1912 cinci premii (1 premiu I si 4 premii II) la mitingul aerian de la Aspern, Austria. A concurat cu cei mai buni piloți ai vremii, printre care și Rolland Garros. Între 23 și 30 iunie 1912, Vlaicu a fost cel mai bun dintre cei 42 piloți din 7 țări: 17 din Austro-Ungaria, 7 germani, 12 francezi printre care si Roland Garros, cel mai renumit pilot al vremii, un rus, un belgian, și un persan.
Neue Freie Presse, cel mai cunoscut ziar vienez a scris despre românul nostru următoarele cuvinte de laudă:
„Minunate și curoajoase zboruri a executat românul Aurel Vlaicu, pe un aeroplan original, construit chiar de zburător, cu două elici, între care șade aviatorul. De câte ori se răsucea (vira) mașina aceasta în loc, de părea că vine peste cap, lumea răsplatea pe român cu ovații furtunoase, aclamându-l cu entuziasm de neînchipuit.”
Aurel Vlaicu a murit tragic, traversând munții Carpați cu Vlaicu II. La 13 septembrie 1913 s-a prăbușit în apropiere de Câmpina, aparent din cauza unui atac de cord.
În anul imediat următor, în 1914, prietenii săi Magnani și Silișteanu finalizează construcția avionului Vlaicu III cu care pilotul Petre Macavei urmează să efectueze câteva zboruri scurte, până când autoritățile vor interzice continuarea efectuării încercărilor de zbor. Avionul Vlaicu III a fost văzut, ultima data, în anul 1940, după ce, în toamna anului 1916, în timpul ocupației germane, a fost trimis la Berlin
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)