ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Turismul e moneda pe care pariază aproape toate ţările. E o sursă importantă de bani pentru buget, dar şi una de creare a locurilor de muncă.

Până şi regimul comunist a înţeles acest lucru şi a învăţat să vândă ce avea România mai bun. Festivalul de Film Istoric de la Râşnov ne arată cum erau convinşi turiştii străini să vină la noi. 

Începând cu anii ‘60, România a deschis graniţele pentru străini şi a mizat tot mai mult pe cartea turismului.

"Confort, înaltă spiritualitate şi ospitalitate!". Aşa suna reclama care a adus în ţară de 15 ori mai mulţi turişti străini în doar 8 ani de zile. Aşa că statul comunist s-a decis să facă un Minister al Turismului care să controleze tot domeniul. S-a investit masiv pe litoral, în staţiuni balneare şi montane. Ţinta era ca în 1975 să vină în România 4 milioane de străini.

Ministerul se ocupa de promovare prin ambasade, prin târguri de specialitate. Revista ONT-ului, Oficiul Naţional de Turism, era editată în mai multe limbi. Existau contracte cu operatori de turism importanţi din Europa. România era o destinaţie ieftină, dar cu mese bogate, cazare bună şi tururi tematice, arată tvr.roÎn anii ‘80, turismul începe să intre, ca şi alte domenii, pe mâna politicului. 

După Revoluţie, paragina s-a instalat peste strălucirea de altădată.