Dîncu: Îi voi propune noului ministru al Culturii un profesionist de excepție la conducerea Operei. Nominalizarea vicepremierului
Vicepremierul Vasile Dîncu afirmă că ''unele conflicte și manifestări spontane'' au dus la pierderi de imagine absolut nemeritate pentru colectivul Operei Române, precizând că în urma mai multor întâlniri și discuții avute cu angajații instituției nu a primit revendicări de natură conservatoare, ci mai degrabă revendicări care țin de nevoia de reformă, de modernizare.
''Azi (n.r. marți) am continuat întâlnirile cu angajații Operei Române. M-am întâlnit de mai multe ori în ultimele zile cu angajați ai Operei pentru discuții legate de revenirea la normalitate. Am văzut infrastructura, încă având nevoie de investiții, și am analizat împreună cererile pe care angajații le au față de conducere, o conducere care azi este inexistentă. Din păcate, vidul de management din ultima vreme și conflictual instituțional au agravat o stare de fapt caracterizată prin nesiguranța, lipsa de dialog intern și imprevizibilitate privind carierele sau repertoriul instituției. Din nefericire, unele conflicte și manifestări spontane au dus la pierderi de imagine absolut nemeritate pentru colectivul acestei importante instituții. În mai multe întâlniri pe care le-am avut cu diferite grupuri nu am primit revendicări de natură conservatoare, ci mai degrabă revendicări care țin de nevoia de reformă, de modernizare. Oamenii nu mi-au cerut să fie plătiți ca să nu muncească, cum uneori s-a speculat de către unii jurnaliști sau intervenienți publici, ci își doresc un repertoriu mai bogat și condiții mai bune pentru muncă și participare la viața instituției'', a declarat, marți, pentru AGERPRES vicepremierul Vasile Dîncu.
El a susținut că, ''din nefericire'', s-a creat o imagine falsă despre colectivul Operei, au fost difuzate stereotipuri negative, pornind de la situații particulare.
''De exemplu, un singur om se pare că a strigat, despre plecarea străinilor, dar a devenit o imagine care, pe nedrept, s-a repercutat asupra întregului colectiv'', a adăugat el.
Vicepremierul a mai spus că printre problemele care ''trebuie rezolvate urgent'' se află o nouă conducere, chiar și interimară, reînființarea Teatrului de Operetă Ioan Dacian, păstrarea caracterului de instituție de repertoriu a Operei.
''Împreună cu colectivul Operei am căutat și am găsit soluții pentru coexistența proiectelor unei instituții de repertoriu și posiblitatea proiectelor inițiate de Johan Kobborg și Alina sau alți artiști străini care ar putea veni în colaborări viitoare. Am identificat câteva probleme care trebuie rezolvate urgent. În primul rând, nevoia unei conduceri noi, chiar dacă va fi numită interimar, până la organizarea concursurilor, care să rezolve lucrurile care țin de zona urgențelor. Am mai discutat cu angajații și despre nevoia reînființării Teatrului de Operetă Ioan Dacian, comasarea acestei instituții cu Opera Națională neavând efectul scontat în perioada care a trecut. Am discutat mult timp despre necesitatea ca Opera Națională să-și păstreze caracterul de instituție de repertoriu, dar să fie mult mai deschisă la realizarea de proiecte. Guvernul, prin noua conducere a Ministerului Culturii, va trebui să facă propuneri pentru a optimiza cadrul legislativ în care își desfășoară activitatea instituțiile de spectacol, mai ales când este vorba de instituții cu caracter național'', a detaliat Dîncu.
În același timp, el a subliniat că premierul Cioloș a fost informat despre discuțiile purtate, astfel încât să poată fi validată o poziție a guvernului în discuțiile cu angajații ONB. ''Sper că noul ministru se va apleca asupra acestor nevoi, menționând că are sprijinul meu și al întregului colectiv pentru a sprijini colectivul Operei, dar și pentru o modernizare a cadrului legislativ în care își desfășoară activitatea instituțiile de spectacol din România''.
Referindu-se la conducerea ONB, Dîncu a spus că-i va propune noului ministru al Culturii ''un profesionist de excepție'', Beatrice Rancea, actualmente director al Operei din Iași.
''Am discutat în această săptămână care a trecut de la prima mea întâlnire cu reprezentanții angajaților cu mai multe personalități importante ale scenei din țară și din străinătate, printre care maestrul și profesorul Andrei Șerban (Columbia University). Domnia sa a vorbit despre nevoia unui nou proiect la Operă, neexcluzând chiar participarea sa la un asemenea proiect, aceasta fiind însă o problemă de viitor, condiționată de negocieri și de unele schimbări necesare cu caracter legislativ. Maestrul Andrei Șerban mi-a făcut recomandarea pentru doamna Beatrice Rancea, actualmente director al Operei din Iași, un profesionist de excepție și un manager de succes. Am vorbit cu Beatrice Rancea și nu a refuzat, de principiu, această propunere. Voi face această propunere viitorului ministru al Culturii. Sper că și angajații Operei române vor găsi căi de comunicare pentru a susține această propunere a domnului Andrei Șerban și că vor participa alături de conducerea nouă la un nou proiect al Operei. Iar noi, Guvernul, vom sprijini toate componentele acestui proiect'', a adăugat el.
În context, Dîncu a arătat că, prin prin numirea ''rapidă'' a unui nou director se pot găsi sau aplica soluții pentru ca Opera să redevină rapid o instituție performantă.
''Practic, misiunea mea se încheie aici. În momentul validării unui nou ministru al culturii, acesta va prelua problematica Operei. Rămân să sprijin acest proiect în măsura în care va fi nevoie de mine. Toate discuțiile cu colectivul Operei, dar și discuția cu echipa Alinei Cjocaru și Johan Kobborg au fost pentru mine foarte interesante și cred importante și pentru ei. Am procedat cu răbdare, dar răbdarea și tactul mi-au fost răsplătite: toți cei cu care am discutat din cadrul Operei au arătat responsabilitate, dorința de a căuta soluții reale, renunțând la unele polarizări emoționale. Atmosfera este una în care, prin numirea rapidă a unui nou director, se pot găsi sau aplica soluții pentru ca Opera să redevină rapid instituția performantă pe care o știm. Sper să merg rapid la primul spectacol, fără să anunț pe nimeni, ca spectator anonim, și să pot observa că a revenit liniștea în care artiștii se pot exprima și pot crea'', a mai spus vicepremierul Vasile Dîncu.
''Azi (n.r. marți) am continuat întâlnirile cu angajații Operei Române. M-am întâlnit de mai multe ori în ultimele zile cu angajați ai Operei pentru discuții legate de revenirea la normalitate. Am văzut infrastructura, încă având nevoie de investiții, și am analizat împreună cererile pe care angajații le au față de conducere, o conducere care azi este inexistentă. Din păcate, vidul de management din ultima vreme și conflictual instituțional au agravat o stare de fapt caracterizată prin nesiguranța, lipsa de dialog intern și imprevizibilitate privind carierele sau repertoriul instituției. Din nefericire, unele conflicte și manifestări spontane au dus la pierderi de imagine absolut nemeritate pentru colectivul acestei importante instituții. În mai multe întâlniri pe care le-am avut cu diferite grupuri nu am primit revendicări de natură conservatoare, ci mai degrabă revendicări care țin de nevoia de reformă, de modernizare. Oamenii nu mi-au cerut să fie plătiți ca să nu muncească, cum uneori s-a speculat de către unii jurnaliști sau intervenienți publici, ci își doresc un repertoriu mai bogat și condiții mai bune pentru muncă și participare la viața instituției'', a declarat, marți, pentru AGERPRES vicepremierul Vasile Dîncu.
El a susținut că, ''din nefericire'', s-a creat o imagine falsă despre colectivul Operei, au fost difuzate stereotipuri negative, pornind de la situații particulare.
''De exemplu, un singur om se pare că a strigat, despre plecarea străinilor, dar a devenit o imagine care, pe nedrept, s-a repercutat asupra întregului colectiv'', a adăugat el.
Vicepremierul a mai spus că printre problemele care ''trebuie rezolvate urgent'' se află o nouă conducere, chiar și interimară, reînființarea Teatrului de Operetă Ioan Dacian, păstrarea caracterului de instituție de repertoriu a Operei.
''Împreună cu colectivul Operei am căutat și am găsit soluții pentru coexistența proiectelor unei instituții de repertoriu și posiblitatea proiectelor inițiate de Johan Kobborg și Alina sau alți artiști străini care ar putea veni în colaborări viitoare. Am identificat câteva probleme care trebuie rezolvate urgent. În primul rând, nevoia unei conduceri noi, chiar dacă va fi numită interimar, până la organizarea concursurilor, care să rezolve lucrurile care țin de zona urgențelor. Am mai discutat cu angajații și despre nevoia reînființării Teatrului de Operetă Ioan Dacian, comasarea acestei instituții cu Opera Națională neavând efectul scontat în perioada care a trecut. Am discutat mult timp despre necesitatea ca Opera Națională să-și păstreze caracterul de instituție de repertoriu, dar să fie mult mai deschisă la realizarea de proiecte. Guvernul, prin noua conducere a Ministerului Culturii, va trebui să facă propuneri pentru a optimiza cadrul legislativ în care își desfășoară activitatea instituțiile de spectacol, mai ales când este vorba de instituții cu caracter național'', a detaliat Dîncu.
În același timp, el a subliniat că premierul Cioloș a fost informat despre discuțiile purtate, astfel încât să poată fi validată o poziție a guvernului în discuțiile cu angajații ONB. ''Sper că noul ministru se va apleca asupra acestor nevoi, menționând că are sprijinul meu și al întregului colectiv pentru a sprijini colectivul Operei, dar și pentru o modernizare a cadrului legislativ în care își desfășoară activitatea instituțiile de spectacol din România''.
Referindu-se la conducerea ONB, Dîncu a spus că-i va propune noului ministru al Culturii ''un profesionist de excepție'', Beatrice Rancea, actualmente director al Operei din Iași.
''Am discutat în această săptămână care a trecut de la prima mea întâlnire cu reprezentanții angajaților cu mai multe personalități importante ale scenei din țară și din străinătate, printre care maestrul și profesorul Andrei Șerban (Columbia University). Domnia sa a vorbit despre nevoia unui nou proiect la Operă, neexcluzând chiar participarea sa la un asemenea proiect, aceasta fiind însă o problemă de viitor, condiționată de negocieri și de unele schimbări necesare cu caracter legislativ. Maestrul Andrei Șerban mi-a făcut recomandarea pentru doamna Beatrice Rancea, actualmente director al Operei din Iași, un profesionist de excepție și un manager de succes. Am vorbit cu Beatrice Rancea și nu a refuzat, de principiu, această propunere. Voi face această propunere viitorului ministru al Culturii. Sper că și angajații Operei române vor găsi căi de comunicare pentru a susține această propunere a domnului Andrei Șerban și că vor participa alături de conducerea nouă la un nou proiect al Operei. Iar noi, Guvernul, vom sprijini toate componentele acestui proiect'', a adăugat el.
În context, Dîncu a arătat că, prin prin numirea ''rapidă'' a unui nou director se pot găsi sau aplica soluții pentru ca Opera să redevină rapid o instituție performantă.
''Practic, misiunea mea se încheie aici. În momentul validării unui nou ministru al culturii, acesta va prelua problematica Operei. Rămân să sprijin acest proiect în măsura în care va fi nevoie de mine. Toate discuțiile cu colectivul Operei, dar și discuția cu echipa Alinei Cjocaru și Johan Kobborg au fost pentru mine foarte interesante și cred importante și pentru ei. Am procedat cu răbdare, dar răbdarea și tactul mi-au fost răsplătite: toți cei cu care am discutat din cadrul Operei au arătat responsabilitate, dorința de a căuta soluții reale, renunțând la unele polarizări emoționale. Atmosfera este una în care, prin numirea rapidă a unui nou director, se pot găsi sau aplica soluții pentru ca Opera să redevină rapid instituția performantă pe care o știm. Sper să merg rapid la primul spectacol, fără să anunț pe nimeni, ca spectator anonim, și să pot observa că a revenit liniștea în care artiștii se pot exprima și pot crea'', a mai spus vicepremierul Vasile Dîncu.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
O Lege dată de Parlament a schimbat ADN-ul Poporului Român
A murit Nicolae Manolescu, unul dintre ultimii dinozauri ai tuturor regimurilor. A reușit sinistra performanță de a omagia toți dictatorii-roșii ai României începând cu Dej și sfârșind cu Iliescu. Susținea vaccinarea Covid cu forța
25 de ani de la lansarea atacului criminal asupra populației civile sârbe. ”Serbia nu-i va uita niciodată pe copiii, civilii și luptătorii care au murit în agresiunea NATO”
Nicolae Manolescu a făcut stop cardiac – se află în stare gravă la Spitalul Elias
Priveghere la Moscova în memoria celor 143 de victime nevinovate pentru care autoritățile bisericești de la București nu au găsit nici un cuvânt de compasiune. Slavă Manolescu!
”Homosexualitatea a devenit un criteriu de promovare în multe zone din BOR” - Părintele și regizorul Ciprian Mega la podcast-ul avocatului Florentin Țuca, Pe Drept Cuvânt - VIDEO
Recomandările noastre
Loreta Popa, un om dedicat primei sale iubiri: CUVÂNTUL! Interviu ActiveNews cu promotoarea Muzeului Național al Literaturii Române: ”Fără acces la educație copiii noștri nu vor mai fi în stare nici să se semneze, dar să citească”
27 martie: Basarabia „se unește pentru totdeauna cu Mama sa, România”. Aproape toți cei care au votat Unirea au fost apoi vânați de bolșevici și au sfârșit în lagărele sovietice. Ei sunt Martirii Basarabiei, Martirii Unirii. Să nu-i uităm niciodată!
Secțiuni: Cultură
Persoane: Vasile Dîncu
Locații: București
Subiecte: Scandal la Operă
Organizații: Guvernul României Ministerul Culturii
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)