O româncă i-a convins pe americani că un TABLOU celebru din Boston este GREȘIT denumit "Armenian Woman". Pictura înfățișează, în realitate, o ROMÂNCĂ în port popular

O româncă a reușit să demonstreze că un tablou celebru de la Muzeul de Arte Frumoase din Boston a fost numit greșit „Armenian Woman”, când în realitate denumirea picturii este „Romanian Woman”.
Grațiela Buzic a urmărit istoria de două secole a picturii semnate de faimosul Frederick Arthur Bridgman și a reușit să îi convingă pe americani că tabloul înfățișează o româncă îmbrăcată în port popular. Acum, taboul figurează în muzeul din Boston cu numele real.
Românca a făcut descoperiri uimitoare mergând pe firul poveștii. A aflat astfel că portul popular din tablou este foarte posibil să-i fi aparținut reginei Elisabeta a României sau unei persoane din anturajul acesteia. Cu atât mai mult cu cât pictorul care a realizat tabloul „Romanian Lady” era un apropiat al familiilor regale din Europa.
„Regina Elisabeta știu că purta costumul popular. Nu știu deocamdată în ce măsură am putea s-o legăm pe regină de acest tablou, cu siguranță costumul acesta este eclectic, și pare să fie purtat de o doamnă din înalta societate”, a explicat Grațiela Buzic.
La sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, multe dintre muzeele lumii pierduseră evidența bunurilor pe care le deținuseră. Majoritatea cataloagelor în care erau indexate operele de artă se pierduseră în timpul războiului.
Așa se face că o parte dintre picturile, obiectele sau sculpturile recuperate au fost reetichetate greșit. În cazul unora, nu se mai știa numele autorului, nici denumirea. Alteori, nici nu se mai știa pe ce filieră a ajuns piesa în muzeu.
O astfel de poveste ne privește și pe noi, românii.
Pentru a evita confuziile în privința provenienței unui tablou, a numelui acestuia sau a autorului care l-a realizat, în marile muzee din Europa sau Statele Unite, există specialiștii numiți „art detective", detectivi în domeniul artei. Victoria Reed este detectiv de artă la muzeul din Boston.
„Coordonez departamentul de cercetare a provenienței operelor de artă, de la Muzeul de Arte Frumoase din Boston. Acest departament se ocupă cu studierea istoricului unei piese de muzeu. Am returnat opere de artă care au fost furate în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial”, a explicat detectivul de artă.
La 7.000 de kilometri de Boston, la București, o româncă a ajuns, din proprie inițiativă, detectiv în domeniul artei. Bloggerița Grațiela Buzic și-a propus să facă lumină în cazul tabloului „Românca" semnat de Frederick Bridgman, potrivit digi24.ro.
„Tabloul s-a intitulat încă de la început „Romanian Woman", adică „Românca", doar că pe parcurs, cumva numele lui a fost schimbat și în final a devenit „Armenian Woman", adică „Armeanca.” Și cu acest titlu, Muzeul de Arte Frumoase din Boston l-a achiziționat în 1977, deci până acum muzeul a deținut acest tablou cu această denumire. M-a interesat să aflu cum aș fi putut să demonstrez interesul lui Bridgman pentru o femeie româncă, în sensul de a o picta a demonstra că nu este o femeie armeană, este o femeie româncă”, a spus Grațiela Buzic.
La Biblioteca Națională a Franței există varianta online a acestui catalog care a fost publicat la 1 mai 1882 și acolo, la pagina 24, la numărul curent 390, este menționat acest tablou, autorul Frederick Arthur Bridgman și numele în limba franceză „Dame roumaine” ”, a declarat Grațiela Buzic.
În anul 1890, tabloul a fost achiziționat de americanul Joseph Temple, un comerciant foarte bogat, care l-a dat apoi în custodie Muzeului de Arte din Pennsylvania. Începând cu secolul XX, tabloul a fost vândut la licitație. Timp de zeci de ani, acesta a trecut prin casele mai multor proprietari, iar în anul 1977, a fost achiziționat de Muzeul de Arte din Boston, cu titlul „Armenian Woman". De atunci, tabloul a fost expus sub acest nume. De la începutul anului, însă, datorită demersului făcut de Grațiela Buzic, s-a făcut dreptate.
Specialiștii Muzeului din Boston au schimbat denumirea tabloului, inclusiv pe site-ul oficial al instituției.
„Pictura a primit numele de „Armeanca” înainte ca Muzeul de Arte Frumoase să îl achiziționeze în 1977. În 1986, profesorul de artă americană William H. Gerdts ne avertizase că tabloul a fost reprodus în 1884 cu titlul „Dame Roumaine”, dar, la acea vreme, nu s-a luat nici o decizie pentru schimbarea titulaturii. Scrisoarea doamnei Buzic din decembrie 2015 a dus la redeschiderea investigație, și dovezile pe care ea le-a adus, alături de informațiile pe care le-am găsit și noi de când pictura făcea parte din Academia de Arte Frumoase din Pennsylvania, au stabilit clar că titlul picturii trebuie schimbat”, a precizat curatorul picturilor americane de la Muzeul din Boston, Erica Hirshler.
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

Mort subit după vaccin, în floarea vieții - a debutat post-mortem...

Av. Florentin Țuca: Roagă-te, mănâncă, luptă și repetă

Un Chip al Luminii : Nil Dorobanțu - De unde vii Sfinte Desculț? De la Hristos. Și unde te duci? La Hristos

Luminița Arhire: CAREU DE INTELECTUALI CU DANILEȚ ÎN COADĂ

REACȚIUNEA: Cenzura euro-bolșevicilor se ascute ca lupta de clasă. Vlad Pârău: O nouă dezinformare de la Context.ro. Să verificăm factual știrile false răspândite de foștii verificatori factuali împotriva folkiștilor!
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)