ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Pentru al 53-lea an consecutiv, glasurile celui mai longeviv și renumit ansamblu coral din România au vestit sărbătorile de iarnă pe scena Ateneului Român. Cele două Concerte Extraordinare de Crăciun ale Corului Național de Cameră "Madrigal-Marin Constantin”, dirijat de Anna Ungureanu, au stabilit atât recorduri de audiență, cât și repere noi în domeniul cântului coral autohton.

Ambele concerte – programate pe 17 și pe 18 decembrie – s-au desfășurat cu casa închisă, publicul având ocazia să-l urmărească pe al doilea online, în transmisiune directă pe pagina oficială de facebook a Corului. Astfel, pe lângă cei 1800 de spectatori prezenți în Sala Ateneului Român, peste 300 000 de persoane au urmărit evenimentul în mediul virtual.

"Crăciunul trebuie să fie pretutindeni, indiferent că este în fața Ateneului, vestit de colinde frumoase, sau că este în foyer, unde oamenii au primit programe de sală deosebite și noul DVD al Madrigalului, care conține Concertul de Crăciun de la Palatul Cotroceni. Pentru anul viitor pregătim trei săli ale Ateneului, care vor umple sufletele românilor prin concertul tradițional de Crăciun al Corului Madrigal. Împreună cu programul Cantus Mundi, vom organiza în anul care vine un concert extraordinar și în Piața Constituției, și la Sala Palatului, pentru că mișcarea a prins o asemenea amploare, atât în București, cât și în România, încât trebuie să îi cuprindem pe toți copiii pe aceeași scenă”, a declarat Emil Pantelimon, managerul Corului Național de Cameră "Madrigal-Marin Constantin”.

Programul serii a cuprins atât colinde românești, cât și din repertoriul internațional, prima parte incluzând piese cântate în premieră absolută: "Suita corală de colinde românești”, de maestrul Constantin Arvinte.

"Sper că ascultătorii noștri au plecat acasă fericiți, amintindu-și de acel moment din copilăria lor când cântau împreună cu bunicii astfel de colinde. Mai mult de atât, generațiile viitoare, din care face parte și fiul meu, care a fost astăzi aici cu colegii de clasă, sper că au înțeles că această tradiție trebuie întreținută, trebuie iubită și dusă mai departe într-un mod foarte sensibil și foarte frumos”, a declarat Anna Ungureanu, dirijorul principal al Corului Național de Cameră "Madrigal-Marin Constantin”.

În pauza concertului, publicul a avut parte de o surpriză de proporții în foyer: glasurile a sute de copii din Corurile Cantus Mundi, dirijate de Cezar Verlan, au adus o emoție nouă, care s-a adăugat magiei deja create de Corul Madrigal în Sala Mare. La încheierea evenimentului, toți copiii au cântat tradiționalul colind "Moș Crăciun cu plete dalbe”, vocile lor împletindu-se cu cele ale Corului Madrigal, dar și cu întreaga sală, care aplauda în picioare, copleșită de surpriza de final. Cele 15 coruri invitate în cele două zile de concert numără pentru 700 de copii din rețeaua Cantus Mundi, veniți din județele Alba-Iulia, Arad, Brăila, Dolj, Giurgiu, Iași, Prahova, Sibiu și din București. Împreună, au contribuit la crearea unui moment fără precedent în istoria Ateneului Român.

"Este pentru prima oară, pentru unii dintre ei, când se află aici, emoțiile îi copleșesc și ne fac nouă, dirijorilor, munca puțin mai grea. Dar sentimentul este unul înălțător, bucuria este foarte mare – s-a văzut asta și pe fețele lor, și în reacția publicului”, a declarat Cezar Verlan, dirijorul secund al Corului Național de Cameră "Madrigal-Marin Constantin”.

Corul Național de Cameră "Madrigal-Marin Constantin”, cel mai apreciat ansamblu coral profesionist autohton, este o emblemă a vieții muzicale românești și universale. Din momentul înființării sale, în 1963, de către dirijorul Marin Constantin (1925–2011), Corul Madrigal a susținut peste 4100 de concerte aplaudate de melomani de pe întreg mapamondul, impunându-se astfel ca un adevărat „brand de țară”. Este etalonul mondial al muzicii corale camerale, cu un repertoriu îndreptat către Renașterea europeană, muzica bizantină și creația contemporană românească și universală.