Teatrul Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” din Capitală se reînființează, prin reorganizarea Operei Naționale București
Guvernul a stabilit astăzi, printr-o Hotărâre, reînființarea Teatrului Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” din București, precum și unele măsuri privind reorganizarea Operei Naționale București – ONB, pentru o funcționarea coerentă și optimă a celor două instituții, precum și asigurarea îndeplinirii atribuțiilor specifice domeniilor operetă și musical, pe de o parte, și operă și balet, pe de altă parte.
Principalul avantaj al funcționării separate a celor două instituții este dat de posibilitatea gestionării oportune și eficiente a activității artistice și a resurselor implicate. Un alt aspect pozitiv îl reprezintă posibilitatea abordării unor viziuni manageriale specifice fiecărui domeniu. De asemenea, separarea managerială a domeniului operei și baletului, pe de o parte, de cel al operetei și al musicalului, de cealaltă parte, va aduce o serie de avantaje din punct de vedere economic.
Comasarea acestor activități a generat, pe lângă disfuncționalități în organizarea spectacolelor și creșteri ale cheltuielilor legate de aparatul administrativ – organizatoric. Din punct de vedere artistic, un alt beneficiu este legat de dezvoltarea resursei umane artistice, care, prin această separare instituțională, va avea ocazia să își dezvolte repertoriul și să își diversifice activitatea, fiind astfel garantată excelența și performanța artistică.
Astfel, actul normativ prevede reorganizarea, prin divizare parțială, a Operei Naționale București, instituție publică subordonată Ministerului Culturii, în scopul separării activităților culturale de operetă și musical, de restul activităților de operă, balet și muzică contemporană, precum și în scopul transferului corespunzător al patrimoniului aferent activităților ce se divizează.
Teatrul Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” se înființează și funcționează ca instituție publică distinctă, cu personalitate juridică, subordonată Ministerului Culturii, care își desfășoară activitatea în conformitate cu legislația română în vigoare.
În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se aprobă prin ordin al Ministrului Culturii numărul de posturi, Regulamentul de organizare și funcționare și structura organizatorică pentru Operă, respectiv pentru Operetă.
De asemenea, până la organizarea concursului pentru ocuparea funcției de manager al Teatrului de Operetă, Ministrul Culturii va desemna prin ordin o conducere interimară, potrivit prevederilor OUG nr.189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată cu modificări și completări prin legea nr. 269/2009, cu modificările și completările ulterioare.
În urma reorganizării Operei Naționale, prin HG nr. 741 din 25 septembrie 2013 pentru modificarea și completarea HG nr. 1.089/2006 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea și funcționarea Operei Naționale din București, prin care Opera Națională din București și Teatrul Național de Operetă „Ion Dacian” au fuzionat prin absorbția Teatrului Național de Operetă, care a fost desființat, s-a constatat că noua formulă organizatorică nu a dus la creșterea eficienței activității și nici la reducerea cheltuielilor de funcționare. Totodată, s-a remarcat și o diminuare semnificativă a repertoriului de stagiune a spectacolelor de operetă, dar și a celor de operă și de balet față de stagiunile anterioare reorganizării.
Principalul avantaj al funcționării separate a celor două instituții este dat de posibilitatea gestionării oportune și eficiente a activității artistice și a resurselor implicate. Un alt aspect pozitiv îl reprezintă posibilitatea abordării unor viziuni manageriale specifice fiecărui domeniu. De asemenea, separarea managerială a domeniului operei și baletului, pe de o parte, de cel al operetei și al musicalului, de cealaltă parte, va aduce o serie de avantaje din punct de vedere economic.
Comasarea acestor activități a generat, pe lângă disfuncționalități în organizarea spectacolelor și creșteri ale cheltuielilor legate de aparatul administrativ – organizatoric. Din punct de vedere artistic, un alt beneficiu este legat de dezvoltarea resursei umane artistice, care, prin această separare instituțională, va avea ocazia să își dezvolte repertoriul și să își diversifice activitatea, fiind astfel garantată excelența și performanța artistică.
Astfel, actul normativ prevede reorganizarea, prin divizare parțială, a Operei Naționale București, instituție publică subordonată Ministerului Culturii, în scopul separării activităților culturale de operetă și musical, de restul activităților de operă, balet și muzică contemporană, precum și în scopul transferului corespunzător al patrimoniului aferent activităților ce se divizează.
Teatrul Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” se înființează și funcționează ca instituție publică distinctă, cu personalitate juridică, subordonată Ministerului Culturii, care își desfășoară activitatea în conformitate cu legislația română în vigoare.
În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se aprobă prin ordin al Ministrului Culturii numărul de posturi, Regulamentul de organizare și funcționare și structura organizatorică pentru Operă, respectiv pentru Operetă.
De asemenea, până la organizarea concursului pentru ocuparea funcției de manager al Teatrului de Operetă, Ministrul Culturii va desemna prin ordin o conducere interimară, potrivit prevederilor OUG nr.189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată cu modificări și completări prin legea nr. 269/2009, cu modificările și completările ulterioare.
În urma reorganizării Operei Naționale, prin HG nr. 741 din 25 septembrie 2013 pentru modificarea și completarea HG nr. 1.089/2006 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea și funcționarea Operei Naționale din București, prin care Opera Națională din București și Teatrul Național de Operetă „Ion Dacian” au fuzionat prin absorbția Teatrului Național de Operetă, care a fost desființat, s-a constatat că noua formulă organizatorică nu a dus la creșterea eficienței activității și nici la reducerea cheltuielilor de funcționare. Totodată, s-a remarcat și o diminuare semnificativă a repertoriului de stagiune a spectacolelor de operetă, dar și a celor de operă și de balet față de stagiunile anterioare reorganizării.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Theodor Paleologu a murit. Dumnezeu să-l ierte!
A murit Horia Moculescu. Interviu testamentar: În România nu a existat un holocaust. SĂ NU MĂ CENZURAȚI! Așa este și cu vaccinul. Eu sunt vaccinat de trei ori și fac un COVID. Numai Dumnezeu m-a salvat! Ce credea despre legionari - AUDIO/VIDEO
Dani Mocanu prins în Italia cu Cărtărescu la masă
Dr. Geanina Hagimă: Cine nu dorește să se țină conferințe despre CONVERGENȚA BIODIGITALĂ și Covid-19 la Academia Română? Cine-l stresează pe domnul Aurel Pop cu telefoane?
Înapoi la turnătorie: Ministrul rom Daniel David spune că profesorii care răspândesc ”informații false” trebuie să fie raportați de colegi, părinți și elevi - VIDEO
Preot român înrolat cu forța și trimis pe front în Ucraina. Avocatul Bob Amsterdam la Tucker Carlson: Imaginea “sfântului” Zelenski începe să se crape dar despre ELIMINAREA CREȘTINISMULUI și persecuțiile continue asupra Bisericii nu vorbește nimeni în SUA
Recomandările noastre
”Un Studiu Incomod” - un documentar tulburător despre Minciuna Vaccinurilor. Senatorul Ron Johnson: ”E dezgustător!”. Film realizat de faimosul jurnalist Del Bigtree, autorul VAXXED, tradus în română de Ionel Trandafir - VIDEO
Cum să distrugi o țară în patru pași. Fostul agent KGB Yuri Bezmanov: “Scoteți-vă bananele din urechi!”
Tucker Carlson: Chemtrails sunt reale! – Haarp, secetele, uraganele și Sabotorii Climatici – Operațiunea Popeye - 11 septembrie și ingineria climatică - Planul demonic de a distruge Planeta [traducere integrală]
Chemtrails nu mai sunt o teorie a conspirației: Expertul Dane Wigington explică la Tucker Carlson ce respirăm cu adevărat: aluminiu, bariu, stronțiu, mangan, surfactanți, fibre polimerice și grafen
Secțiuni: Cultură
Locații: București
Subiecte: Scandal la Operă
Organizații: Opera Română București
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)