ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Asociația Crescătorilor și Exportatorilor de Bovine, Ovine și Porcine dă vina pe marile lanțuri de magazine pentru creșterea prețurilor la carne. ACEBOP susține că prețul cărnii de pasăre și porc a scăzut la poarta fermei cu până la 30% față de 2016, dar supermarketurile vând mai scump, ca să-și maximizeze profiturile. 

„Creșterea prețurilor la alimente este un subiect mult discutat în ultimele zile, atât în media cât și în rândul producătorilor români. Marile lanțuri de magazine, care fac parte din mari corporații internaționale, au de multe ori practici comerciale îndreptate împotriva consumatorului român. Scopul este unul singur: maximizarea profiturilor”, a transmis asociația, într-un comunicat.

Asociația precizează că în ultimele două luni prețul cărnii de porc a scăzut cu circa 30% la poarta fermei, iar prețul cărnii de pasăre a scăzut cu aproximativ 20%. Pentru sectorul de producție ouă, cererea este foarte mare, dar prețurile au crescut la fermieri cu circa 26%, nu cu 100%. Laptele și produsele lactate au prețul nemodificat la producător.

„Atragem atenția că aceste jocuri, pe care marile lanțuri de magazine le fac astăzi, vor duce la scăderea consumului și la creșterea problemelor fermierilor. Solicităm autorităților responsabile să intervină de urgență și să facă lumină în această situație, care pentru noi, fermierii, este de neînțeles. Produsele obținute în România se vând mai ieftin decât în urmă cu câteva săptămâni și totuși mai departe, acestea ajung la consumator cu prețuri foarte mari. Astăzi noi, fermierii, vindem sub prețul de producție”, a declarat Mary-Eugenia Pană, președinte ACEBOP.

Ministerul Agriculturii a sesizat Consiliul Concurenței în ceea privește scumpirile apărute la alimente.