ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Eticheta „Produs în România” vinde bine, au observat reprezentanţii hipermarketurilor de la noi, care au lansat tot mai multe programe prin care declară că vor să-i încurajeze pe furnizorii autohtoni. De pildă, un lanţ de magazine îi ajută să-şi vândă marfa nu doar în ţară, ci şi în străinătate. Dacă experimentul va avea succes, numărul producătorilor şi statelor implicate în program va creşte.

Spre exemplu, siropurile de fructe produse de un român ajung în 80 la sută dintre hipermarketurile de la noi, unde sunt vândute sub marca proprie a acestora. Toată lumea are de câştigat. În plus, Ion Niculescu e unul dintre cei zece producători români care reuşeşte să-şi vândă marfa şi în străinătate, prin intermediul unui mare lanţ de magazine.

„Am demarat un proiect pilot cu Italia, urmând ca anul viitor să ne extindem la 3 ţări şi la 100 de furnizori producători români”, susţine Tiberiu Daneţiu, directorul de marketing al unui lanţ de hipermarketuri, potrivit digi24.ro.

Pe lângă Italia, alimentele „made in România” vor ajunge şi în rafturile supermarketurilor din Franţa şi Luxemburg.

Frederic Bellon, directorul unui lanţ de hipermarketuri: „Aproximativ 60 sunt fabricate de la A la Z, înseamnă ca 60% aproximativ, de la ingrediente până la raft, sunt făcute aici, în România”.

 „Să încercăm să nu mai exportăm materie prima aşa cum se întâmplă în această perioadă: grâu, porumb. Exportaţi produse cu valoare adăugată!”, îi îndeamnă Daniel Constantin, ministrul Agriculturii.

Şi alţi retaileri au lansat programe pentru producătorii români. O parte dintre ei cumpără legume şi fructe din diverse zone ale ţării, alţii au mărci create special pentru alimentele româneşti. Anul trecut, peste 200 de producători români din regiunea de sud a ţării au livrat 10.000 tone de legume şi zarzavaturi marilor reţele de magazine.