ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Chiar dacă suntem în plin sezon al pepenilor şi roşiilor, hipermarketurile vând legume şi fructe din import, de două ori mai scumpe decât cele autohtone.

Pepenii brazilieni, roşiile din Spania sau ardeii din Olanda fac concurenţă produselor româneşti şi reuşesc să menţină preţuri ridicate în marile magazine. Roşii la nouă lei kilogramul, pepeni importaţi din Brazilia la cinci lei kilogramul sau caise la peste 6,5 lei aduse din Grecia sunt doar câteva exemple de importuri care ţin tone de marfă românească în afara marilor magazine.

Producătorii spun că de vină pentru această situaţie sunt responsabilii cu achiziţia acestor produse din lanţurile de magazine. Cei care administrează importurile nu vor să scape din mână contractele cu furnizorii care pot livra marfă tot timpul anului.

„Reticenţa este din faptul că noi nu putem da comisioane cum primesc de la mărfurile care vin constant din import. Aici e marea ruptură. Comisioane care intră în buzunarele celor care stau la uşa retailerilor şi fac recepţiile mărfurilor”, spune Vlad Gheorghe, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Legume-Fructe.

Reprezentanţii Ministerului Agriculturii susţin că nu avem de ce să ne temem. Importurile sunt mari doar în cazul fructelor, potrivit digi24.ro.

„6% s-au importat legume din total producţie realizată la nivelul anului 2014 şi 27% din total producţie de fructe. Sunt nişte relaţii contractuale în care noi, ca autoritate, nu putem să intervenim”, afirmă Elena Tatomir, director general în cadrul Ministerului Agriculturii.

400.000 de tone de fructe şi 300.000 de tone de legume a importat România anul trecut.

O bună parte din producţia internă de fructe şi legume, adică peste două milioane de tone, a luat drumul altor ţări. Astfel, acolo unde producătorii nu au putut livra către hipermarketuri, au ales să vândă produsele în afara ţării.