ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


TAGRO, tractorul agricol românesc, conceput și realizat integral de IRUM Reghin, a fost omologat de Registrul Auto Român, fapt care certifică înalta calitate a acestuia și că respectă toate standardele europene, urmând să iasă pe poarta fabricii în luna iunie.

Conform unui comunicat remis joi de firma producătoare, procesul de omologare a început de anul trecut, spre sfârșitul lui 2018 TAGRO fiind supus unei serii de încercări statice și dinamice, efectuate de Departamentul Omologări al R.A.R. București, care au avut un rol important în definirea și optimizarea produsului, în conformitate cu normele impuse de U.E. Cele peste 45 de rapoarte au fost întocmite pe baza testărilor efectuate la sediul R.A.R. București, dar și în afara țării, la Universitatea din Bologna (Italia) și Millbrook Proving Ground (Marea Britanie).

„În luna aprilie a acestui an, vom începe producția componentelor și vom finaliza noua structură de asamblare a tractorului agricol românesc. În luna iunie vor ieși pe poarta IRUM primele tractoare TAGRO. Pentru ca acest lucru să fie posibil, specialiștii au efectuat numeroase teste pe câmp, la lucru, cu diferite echipamente și accesorii. Companiile din domeniul agricol din România, dar și din străinătate, vor beneficia de acum de un tractor performant, conceput integral în departamentul nostru de cercetare și dezvoltare”, a declarat directorul general al IRUM, Mircea Oltean, pentru Agerpres.

În anul 2018, fabrica IRUM a prezentat conceptul original (de la idee până la produsul finit) al noului tractor agricol românesc TAGRO. Proiectul inovator a presupus o investiție totală de peste 4 milioane de euro, iar dezvoltarea prototipurilor a implicat cele mai moderne tehnologii.

TAGRO a primit de la R.A.R., în urma testelor efectuate, certificatul de omologare de tip asupra întregului vehicul. Specialiștii Registrului Auto Român certifică îndeplinirea cerințelor tehnice și administrative, în raport cu regulamentul pentru vehiculele agricole și forestiere UE nr. 167/2013, cu ultimele modificări aduse de regulamentul delegat UE nr. 2018/830. Cu o cabină etanșă, certificată ROPS (Roll Over Protective Structure) și FOPS (Falling Objects Protective Structure), ce împiedică intrarea prafului în interior, un bord fix înconjurat de dispozitive de control concepute pentru a eficientiza operarea sa, TAGRO poate fi considerat un vector al revitalizării industriei constructoare de vehicule agricole din România.

Fondată în 1953, IRUM Reghin este o companie specializată în construcții de mașini și utilaje. Funcționând inițial ca și companie de stat, IRUM devine o societate cu capital complet privat în anul 1999, cu Maviprod ca și principal acționar, dedicându-se de atunci în principal industriei forestiere. Începând din 2010, compania românească a decis să producă și utilaje agricole. Astfel a fost dezvoltat noul tractor agricol românesc, TAGRO, produs în 2018 și pus în vânzare începând cu luna iunie 2019.