ANSVSA protejează identitatea companiilor care au vândut alimente expirate în 2016, ca să NU le facă publicitate negativă

Autoritatea Națională Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentară a amendat cu câte 45.000 de lei (în jur de 10.000 de euro) un „supermarket/hipermarket" și un restaurant care au vândut alimente expirate consumatorilor, printre alte amenzi acordate de instituție pentru încălcarea normelor de siguranța alimentară, de la începutul anului 2016 până în prezent, anunță ZF.ro.
Amenzile acordate pentru comercializarea de alimente expirate este infimă dacă o comparăm cu rezultatele financiare din 2015 ale marilor rețele de comerț modern, în care cel mai mic retailer a avut vânzări totale de 300 milioane de euro, iar cel mai mare a avut o cifră de afaceri de 2 miliarde de euro. O sancțiune de 10.000 de euro reprezintă 0,003% din cifra de afaceri a celui mai mic jucător din comerțul modern, respectiv 0,0005% din cifra de afaceri a celei mai mari rețele de hipermarketuri.
În urma controalelor efectuate, ANSVA a stabilit o „sancțiune în valoare de 45.000 de lei aplicată la un supermarket/hipermarket pentru valorificarea produselor alimentare cu termen de valabilitate expirat și a celor retrase din consum de către autoritățile competente în acest sens", arată un document al ANSVA, solicitat de ZF, privind cele mai mari amenzi aplicate de instituție anul acesta în industria alimentară, cea mai mare sancțiune fiind de 50.000 de lei, aplicată unui depozit frigorific care a manipulat produsele nerespectând regulile de siguranță alimentară.
Un exemplu de bună practică este Consiliul Concurenței, care nu numai că aplică amenzi de ordinul milioanelor de euro, ci și face publice numele companiilor pe care le sancționează. La începutul anului 2015, instituția a amendat patru dintre cei mai importanți jucători din comerțul local – Metro Cash & Carry, Selgros, Mega Image și Real – pentru înțelegeri cu furnizorii asupra prețurilor.
Retailerul Metro Cash & Carry a primit o amendă de 11,3 mil. euro, Selgros a fost amendat cu 6,6 mil. euro, în timp ce Mega Image și Real Hypermarket România au primit 5,6 mil. euro și respectiv 5,5 mil. euro.
Au primit de asemenea amenzi și 21 de furnizori, printre care cei mai importanți jucători de pe piața lactatelor (Danone, Albalact și Napolact), dar și două companii din grupul Pepsi (Quadrant-Amroq Beverages și Star Foods).
Amenzile acordate pentru comercializarea de alimente expirate este infimă dacă o comparăm cu rezultatele financiare din 2015 ale marilor rețele de comerț modern, în care cel mai mic retailer a avut vânzări totale de 300 milioane de euro, iar cel mai mare a avut o cifră de afaceri de 2 miliarde de euro. O sancțiune de 10.000 de euro reprezintă 0,003% din cifra de afaceri a celui mai mic jucător din comerțul modern, respectiv 0,0005% din cifra de afaceri a celei mai mari rețele de hipermarketuri.
În urma controalelor efectuate, ANSVA a stabilit o „sancțiune în valoare de 45.000 de lei aplicată la un supermarket/hipermarket pentru valorificarea produselor alimentare cu termen de valabilitate expirat și a celor retrase din consum de către autoritățile competente în acest sens", arată un document al ANSVA, solicitat de ZF, privind cele mai mari amenzi aplicate de instituție anul acesta în industria alimentară, cea mai mare sancțiune fiind de 50.000 de lei, aplicată unui depozit frigorific care a manipulat produsele nerespectând regulile de siguranță alimentară.
Un exemplu de bună practică este Consiliul Concurenței, care nu numai că aplică amenzi de ordinul milioanelor de euro, ci și face publice numele companiilor pe care le sancționează. La începutul anului 2015, instituția a amendat patru dintre cei mai importanți jucători din comerțul local – Metro Cash & Carry, Selgros, Mega Image și Real – pentru înțelegeri cu furnizorii asupra prețurilor.
Retailerul Metro Cash & Carry a primit o amendă de 11,3 mil. euro, Selgros a fost amendat cu 6,6 mil. euro, în timp ce Mega Image și Real Hypermarket România au primit 5,6 mil. euro și respectiv 5,5 mil. euro.
Au primit de asemenea amenzi și 21 de furnizori, printre care cei mai importanți jucători de pe piața lactatelor (Danone, Albalact și Napolact), dar și două companii din grupul Pepsi (Quadrant-Amroq Beverages și Star Foods).
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Lista COMPANIILOR STRĂINE din România cu cifre de afaceri uriașe care au raportat la final de an profit brut ZERO și, implicit, pierderi

Am repornit motoarele! ACTUALIZARE și MULȚUMIRI! Problemele ActiveNews: 20.000 de articole dispărute. Ținta Covid

OCULTA MONDIALĂ ARE ACUM UN NUME - SECTA BANCARĂ TIBETANĂ. OLIGOPOLUL: Cum conduc marile companii multinaționale lumea (II). Pepsi Cola și Coca Cola se ”joacă” de-a concurența?

Asociația Pro Consumatori: Numai două mărci de lapte conțin lapte nestandardizat, fără a fi prelucrat

România are cel mai ridicat preț al energiei electrice din UE

SECREȚIE DE MUSCĂ ÎN BOMBOANELE KINDER. Europenii consumă chiar acum excrețiile unor insecte fără să știe. Bomboanele de ciocolata cu lapte de la Kinder sunt cerate cu un aditiv care se obține din rășina unei muște verzi. FOTO / VIDEO cu E904
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Alex Jones și Tucker Carlson despre Lupta pentru Adevăr: Globalism, Trump, Israel, Planuri Secrete pentru Al Treilea Război Mondial, WEF, CIA, 9/11 - O EMISIUNE-BOMBĂ tradusă în română - VIDEO
Secțiuni: Consumator
Locații: România
Subiecte: Alimentație sănătoasă Siguranţa alimentară
Organizații: ANSVSA
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)