ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Dezvoltarea fără precedent a rețelelor marilor magazine în toată România a lovit în comercianții mici și mijlocii. Doar în România aceste rețele de magazine au apărut în centrul orașelor sau în zone aglomerate, în Italia, de exemplu, fiind situte pe autostrăzi, la distanță de orașe. Nu este vorba doar de protejarea micilor afaceri, dar și de disconfortul pe care aceste construcții îl crează prin aglomerare.

Cora Muntean, președintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR), a declarat că în fiecare zi comercianți mici și mijlocii sunt forțați să-și închidă afacerile.

”Comercianții mici și mijlocii sunt foarte afectați. Zilnic se închid magazine. Am fost invadați de supermarketuri ale marilor lanțuri de magazine”, a declarat Cora Muntean conform Capital.

”Am aplaudat și ne-am lăsat fascinați și mințiți de ambalaje strălucitoare, sub care am găsit un produs fad, de multe ori mai scump și mai puțin calitativ decât cel făcut pentru țara de origine. De dragul staniolului, suntem dispuși să uităm ce înseamnă un hiper sau supermarket pentru economia noastră. Înseamnă: bani scoși din țară, distrugerea afacerilor de familie, sărăcirea producătorilor români, sabotarea produselor românești, dispariția locurilor de muncă”, a mai spus aceasta.

Potrivit acesteia, corporațiile urmăresc un singur lucru: profitul, ceea ce nu înseamnă ceva rău, ”dacă s-ar face în condiții de concurență loială”.

”Oamenii spun că merg la supermarket deoarece este mai ieftin. Nimic mai fals. Pe lângă produsul sau produsele pe care vrei să le cumperi, mai iei și altele, de care nu ai nevoie, dar sunt ieftine, pentru că ți se vâră sub nas. Apoi există și o altă modalitate de înșelătorie pe care nu o taxează nici autoritățile, nici cumpărătorul: sunt situații în care prețul produsului nu este la casă același ca la raft”, mai spune Cora Muntean.

Iar dacă întrebi de ce se întâmplă acest lucru, se găsesc diverse scuze de genul: "a fost promoție și am uitat să schimbăm etichetele” sau  "a, este o promoție, dacă veți cumpăra 3,4,5 produse.”

Muntean este de părere că piața românească de retail se va dezvolta și mai mult doar dacă se vor lua măsuri de sprijinire, chiar protecționiste pentru comerțul tradițional.

”Sprijinirea comerțului tradițional, a producătorilor autohtoni reprezintă  și o chestiune de patriotism. Așa face oricare țară care dorește să-și apere și să ajute proprii investitori, mici sau mari. Acele state știu că privatul le asigură supraviețuirea și implicit existența. Funcționarul nu e anchetatorul privatului, ci partenerul lui. Iar parteneriatul presupune încredere, nu suspiciune”, adaugă ea.