ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Italienii de la ENEL controlează o bună parte din distribuția energiei electrice de pe teritoriul României. 

Furtuna din urmă care a lovit Banatul și o parte din Transilvania cu o săptămână în urmă a arătat mari deficiențe ale operatorului. Timp de zile bune, oamenii au fost nevoiți să trăiască fără energi electrică pentri că angajații ENEL au fost depășiți numeric de intervenții. Inclusiv premierul Mihai Tudose a calificat drept „îngozitor” modul de lucru al italienilor. 

„Sunt buni și frumoși pe net, ar trebui să fie la fel și la partea de factură pe care ne-o încasează și ar trebui să se materializeze și în servicii de calitate și în timp real. Dacă legea va permite, se va schimbă acest lucru, asta înseamnă niște termene de intervenție mai scurte și nu să stăm după bună voința a unei companii care lasă un sfert de țara fără curent”, a spus Tudose, care a criticat astfel campania de PR a ENEL vizibilă în mediul online prin fel de fel de comunicate.

Un exemplu care arată modul în care tratează ENEL clienții a fost relatat pe Facebook de Irina Onescu, primar al comunei Periș din Arad. Edilul a reclamat pe 21 septembrie faptul că satul pe care îl administrează este fără energie, inclusiv școala aflându-se în această situație. 

„Am sunat la ENEL, în calitate de Primar, reprezentantul oficial al comunității, pentru a reclama, încă o dată, persistența problemei alimentării cu energie electrică în comuna noastră ca urmare a vijeliei de duminică. Am specificat că în continuare nu este curent în satul Roșia Nouă și în alte câteva zeci de gospodării din localitatea Petriș, fiind afectate inclusiv școala și rețeaua de iluminat public. 

Răspunsul operatorului a fost de-a dreptul tragi-comic: De ce nu ne sună abonații care nu au curent să sesizeze deranjamentul?

Păi, domnii mei, cum anume și de unde să vă sune bieții oameni din moment ce nu au energie electrică de 4 zile, implicit nu funcționează telefonia fixă și nici nu își pot încărca mobilele?

Ziceți voi, că mie mi s-a făcut scârbă...”, a scris Irina Onescu pe Facebook.
 
Pe 22 septembrie, la 5 zile de la furtună, ENEL a anunțat că va remedia problemele din Periș.