Brandurile româneşti cad unul câte unul, răpuse de expansiunea celor străine. Alte două firme româneşti de prestigiu au intrat în insolvenţă
Criza financiară şi expansiunea agresivă a brandurilor străine în frunte cu Zara, H&M şi Deichmann au „măturat" piaţa locală de îmbrăcăminte şi încălţăminte, primele capete care au picat fiind cele ale retailerilor români care au ales să intre în insolvenţă. În unele cazuri însă finalul a fost falimentul şi nu restructurarea.
Leonardo, Jolidon, House of Art şi Tina R sunt toate patru branduri româneşti cu istorie de circa două decenii. Ele au fost lansate pe piaţă în anii ’90, când România nu se afla pe lista de priorităţi a nici unui brand mare de la nivel internaţional. În anii de boom economic, când consumul era motorul economiei, businessul celor patru comercianţi duduia, iar magazinele erau deschise pe bandă rulantă.
În ultimii ani însă, ele au intrat în insolvenţă sau chiar în faliment. Retailerul de încălţăminte Leonardo, spre exemplu a fost liderul pieţei de la înfiinţare până în 2013, iar în cel mai bun moment reţeaua ajunsese să numere peste 200 de magazine doar în România, potrivit zf.ro. Antreprenorul Florin Panea, fondatorul companiei, îşi încercase norocul şi pe alte pieţe europene, însă aceste magazine au fost primele închise în criză.
Un model similar a urmat şi Jolidon, care avea în anii de boom peste 80 de magazine în România, dar şi unităţi proprii sau în franciză pe pieţele externe. Acestora li se adăugau exporturi către peste 50 de pieţe. Leonardo este astăzi în faliment, cu afaceri anul trecut de sub 100 mil. lei, faţă de jumătate de miliard de lei în boom, iar Jolidon în insolvenţă cu pierderi anuale mai mari ca businessul de 64 mil. lei şi cu datorii de 256 mil. lei.
Alte două branduri mari din România sunt pe cale de dispariţie. Este vorba despre Tina R şi House of Art, care au intrat în insolvenţă, nemaifăcând faţă expansiunii pe piaţă a firmelor străine.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Am repornit motoarele! ACTUALIZARE și MULȚUMIRI! Problemele ActiveNews: 20.000 de articole dispărute. Ținta Covid
Asociația Pro Consumatori: Numai două mărci de lapte conțin lapte nestandardizat, fără a fi prelucrat
Șocul și indignarea unui neamț când a intrat într-un supermarket din România: “Ieșea scandal dacă făceau asta la noi, în Germania, să pună chiar asemenea prețuri! Ieșea Revoluție!”
Antrepenorul și inventatorul Iuliean Horneț atrage atenția asupra unui Joc Murdar pe Banii Românilor și oferă o soluție de supraviețuire în fața valului globalist: România putea fi deja independentă energetic complet. Ce se poate face
Luminița Arhire: PUIUL VOPSIT GALBEN-ALBASTRU, CU TREI TRANDAFIRI PE TÂRTIȚĂ
ROMÂNII MĂNÂNCĂ GÂNDACI fără să știe! Teroarea din farfuria românilor, intoxicați la fel ca în cazul vaccinurilor. LISTA PRODUSELOR CU GÂNDACI
Recomandările noastre
Orwell a prezis Războiul Permanent de astăzi
CNSAS a declanșat procedura de verificare a lui VASILE BĂNESCU. Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei refuză să-și ofere datele instituției care cercetează trecutul său în raport cu Securitatea. DOCUMENT EXCLUSIV
17 milioane de morți ai vaccinului și o tută. ”Amanta lui Cîțu” contrazice un studiu de 180 de pagini efectuat în 17 țări de oameni de știință cu reputație internațională cât și pe Tucker Carlson. Factual, ONG-ul cu un capital de 2.500.000 lei
Un profesor le scrie colegilor săi de la liceul George Barițiu din Baia Mare: Rușine, Domnilor Profesori! Scuipați-vă de trei ori pe zi. Dați-vă pumni! Dați-vă cu capul de pereți, doar s-o îndura Dumnezeu să vă dea un grăunte de minte. PENTRU VLAD ȚĂRANU!
Secțiuni: Consumator
Subiecte: Branduri româneşti
Organizații: Jolidon Cluj Leonardo Tina R
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)