Brandurile româneşti cad unul câte unul, răpuse de expansiunea celor străine. Alte două firme româneşti de prestigiu au intrat în insolvenţă

Criza financiară şi expansiunea agresivă a brandurilor străine în frunte cu Zara, H&M şi Deichmann au „măturat" piaţa locală de îmbrăcăminte şi încălţăminte, primele capete care au picat fiind cele ale retailerilor români care au ales să intre în insolvenţă. În unele cazuri însă finalul a fost falimentul şi nu restructurarea.
Leonardo, Jolidon, House of Art şi Tina R sunt toate patru branduri româneşti cu istorie de circa două decenii. Ele au fost lansate pe piaţă în anii ’90, când România nu se afla pe lista de priorităţi a nici unui brand mare de la nivel internaţional. În anii de boom economic, când consumul era motorul economiei, businessul celor patru comercianţi duduia, iar magazinele erau deschise pe bandă rulantă.
În ultimii ani însă, ele au intrat în insolvenţă sau chiar în faliment. Retailerul de încălţăminte Leonardo, spre exemplu a fost liderul pieţei de la înfiinţare până în 2013, iar în cel mai bun moment reţeaua ajunsese să numere peste 200 de magazine doar în România, potrivit zf.ro. Antreprenorul Florin Panea, fondatorul companiei, îşi încercase norocul şi pe alte pieţe europene, însă aceste magazine au fost primele închise în criză.
Un model similar a urmat şi Jolidon, care avea în anii de boom peste 80 de magazine în România, dar şi unităţi proprii sau în franciză pe pieţele externe. Acestora li se adăugau exporturi către peste 50 de pieţe. Leonardo este astăzi în faliment, cu afaceri anul trecut de sub 100 mil. lei, faţă de jumătate de miliard de lei în boom, iar Jolidon în insolvenţă cu pierderi anuale mai mari ca businessul de 64 mil. lei şi cu datorii de 256 mil. lei.
Alte două branduri mari din România sunt pe cale de dispariţie. Este vorba despre Tina R şi House of Art, care au intrat în insolvenţă, nemaifăcând faţă expansiunii pe piaţă a firmelor străine.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Lista COMPANIILOR STRĂINE din România cu cifre de afaceri uriașe care au raportat la final de an profit brut ZERO și, implicit, pierderi

Am repornit motoarele! ACTUALIZARE și MULȚUMIRI! Problemele ActiveNews: 20.000 de articole dispărute. Ținta Covid

OCULTA MONDIALĂ ARE ACUM UN NUME - SECTA BANCARĂ TIBETANĂ. OLIGOPOLUL: Cum conduc marile companii multinaționale lumea (II). Pepsi Cola și Coca Cola se ”joacă” de-a concurența?

Asociația Pro Consumatori: Numai două mărci de lapte conțin lapte nestandardizat, fără a fi prelucrat

România are cel mai ridicat preț al energiei electrice din UE

SECREȚIE DE MUSCĂ ÎN BOMBOANELE KINDER. Europenii consumă chiar acum excrețiile unor insecte fără să știe. Bomboanele de ciocolata cu lapte de la Kinder sunt cerate cu un aditiv care se obține din rășina unei muște verzi. FOTO / VIDEO cu E904
Recomandările noastre
Secțiuni: Consumator
Subiecte: Branduri româneşti
Organizații: Jolidon Cluj Leonardo Tina R
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)