ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Zilele trecute, inspectorii ANPC au retras de la vânzare mai multe tipuri de apă comercializate în mai multe hipermarketuri. Problema a fost abordată diferit față de cazul Lactate Brădet. Dacă în cazul fabricii din Argeș toate televiziunile au prezentat numele producătorului, preluând o declarație a ministrului Agriculturii, acum lucrurile au stat diferit. Multinaționalele Metro, Mega Image, Cora sau Penny Market au fost ferite de imagine negativă, numele nefiind pronunțate decât pe alocuri de presa română. Motivele sunt banii pe care aceste lanțuri de magazine îi pompează în publicitate.

Cele mai vizionate jurnale de știri din România - Știrile Pro TV și Observatorul de pe Antena 1 - nu au avut subiectul în program. Lor li se alătură și turcii de la Kanal D.

La Antena 3 nu au fost prezente nici numele mărcilor, nici magazinele, asta chiar dacă vorbim de un subiect extrem de sensibil -  apă care nu este potabilă! A existat însă o știre de 30 de secunde cu informații generale.

Conform unei analize făcute de Pagina de Media, Realitatea TV a anunțat încă din prima știre toate mărcile de apă cu probleme, iar apoi a revenit anunțând toți retailerii implicați într-un material mai amplu.Este singura televiziune care a avut această abordare.

La primele știri despre subiect, B1 TV nu a precizat numele mărcilor, făcând însă acest lucru pe parcursul zilei. Televiziunea nu a spus care sunt lanțurile de magazine care distribuie apa cu probleme.

România TV a numit mărcile cu probleme în toate materialele pe subiect, nu însă și ale retailerilor, cu o excepție: Cora.

TVR a prezentat detaliat mărcile, problemele depistate la fiecare produs, dar și magazinele în care sunt comercializate: Cora (în cazul Winny) și Metro (în cazul apei Aro). În cazul celorlalte mărci nu s-a făcut vreo legătură cu vreun lanț de retail.

Deontogii de la Digi 24 au prezentat în trei zile trei versiuni. Nu a dat pe post mărcile de apă cu probleme la prima difuzare, în după amiaza zilei de sâmbătă. Duminică a afișat pe ecran mărcile depistate ca având probleme, fără a fi citite numele lor. Subiectul apei cu probleme a fost detaliat și luni: apa îmbuteliată de marile magazine se supune altor reglementări, mai laxe, decât apa minerală. Reportajul vorbește de cele cinci mărci de apă cu probleme – Winny, Aro, Calipso, Izvorul zânelor, Aqua Queen. Se spune că "două lațuri de magazine au retras produsele”, însă nu sunt nominalizate.
 
Iată care sunt mărcile cu probleme și magazinele unde se vând:
Aro – rețeaua Metro
Calipso – Penny Market
Aqua Queen – Mega Image
Winny – Cora
Izvorul zânelor – în mai multe magazine