Cele 15 bănci care i-au înșelat pe români. Ce practici comerciale incorecte au folosit
Autoritatea pentru protectia consumatorului a amendat 15 bănci cu sume totalizând peste 500.000 de lei pentru practici comerciale incorecte în ceea ce privește activitățile de publicitate, solicitându-le totodată să înceteze aceste practici, să corecteze contractele deja încheiate, să restuie sumele încasate fără temei legal și să își suspende campaniile publicitare pentru a intra în legalitate.
Cele 15 bănci sunt Raiffeisen Bank, Piraeus BANK, BCR, Bancpost, Unicredit, Credit Europe, CEC BANK, OTP Bank, BRD, Garanti Bank, Alpha Bank, ING, Libr Internet Bank, Banca Transilvania și Leumi Bank.
În cazul Alpha Bank au fost constatate nereguli la mai multe tipuri de credite, printre care nemenționarea în orice formă de publicitate printr-un exemplu reprezentativ a ratei dobânzii, duratei creditului, dobânzii anuale efective (DAE), valorii totale plătibile de către consumator și valoarea ratelor lunare, precum și faptul că nu era furnizată consumatorului informația privind faptul că-a posibilele fluctuații ale ratei de schimb valutar ar putea afecta suma ce trebuie plătită.
La Credit Europe, au fost vizate, printre altele, pliantele ”Tot ce vrei la un card distanță” și "Trăiește cum îți place” și ”Cu Ferrari Card ai 2 rate pe orice circuit de shopping", reproșurile vizând în principal absența oricărei mențiuni referitoare la rata dobânzii. În cazul altor produse și servicii oferite de bancă s-a constatat că deformează comportamentul economic al consumatorului mediu.
În cazul Unicredit, au fost vizate mai multe pliante publicitare referitoare la credite imobiliare, care nu cuprindeau informații referitoare la contractele de credit sau consemnau ca avantaj comision 0% la rambursarea anticipaată, deși acesta este legiferat deja.
La Bancpost controlul ANPC a relevat că în unele cazuri un tip de serviciu este valabil pentru o perioadă limitată, ulterior fiind însă extins, dar și că în cazul dobânzii la un credit nu se specifică dacă aceasta este fixă sau variabilă.
La Bank Leumi, s-a constat că aplicarea unui comision lunar de administrare la valoarea totsală acreditului reprezintă o încălcare a prevederilor legale, fiind decisă restituirea sumelor încasate fără bază legală.
La Banca Transilvania, echipa de control a constatat abateri la contractele pentru carduri de credit, precum diferențe dintre tarifele înscrise în pliantele publicitare și cele din contracte sau înscrierea cu caractere foarte mici și într-un loc puțin vizibil a unor infiormații importate pentru consumator.
În cazul BCR, publicitatea pentru un credit pentru achiziționarea unei locuințe nu avertiza cu privire la variația indicelui de referință, la fluctuația veniturilor proprii. De asemenea, au fost constatate deficiențe în conținutul mai multor contracte de credit.
La publicitatea unor credite imobiliare de la BRD, inspectorii ANPC au constatat că erau menționate avantaje care de fapt nu existau.
Neregulile găsite la Garanti Bank sunt cele din campanii și pliante publicitare, care anunțau facilități pentru creditele de nevoi personale cu ipotecă și fără ipotecă, deși în realitate se referă doar la cele fără ipotecă cu dobăndă fixă standard. De asemenea, au existat și omisiuni considerate înșelătoare de inspectorii ANPC.
În cazul CEC Bank, comisionul de retragere numerar în rețeaua proprie prezentat ca avantaj al unui card de credit s-a dovedit a fi valabil pentru orice retragere de numerar. Nereguli au fost găste și la un serviciu de transfer bani din străinătate.
OTP Bank este acuzată că nu și-a ilustrat informații standard din pliante printr-un exemplu reprezentativ sau că o anumită dobândă pentru un anumit serviciu este practicată în continuare deși pliantele anunțau că este valabilă doar pe durata verii.
La Raiffeisen, unele pliante nu menționează tipul dobânzii practicate, o altă campanie prezintă un anumit nivel al dobânzii ca fiind "exclusiv pentru Cluj", deși și pentru alte localități erau exact aceleași condiții.
La ING Bank, la condițiile referitoare la acordarea unui credit este menționată ca avantaj absența unor comisioane, deși prin lege acestea erau excluse de existența altora, deja incluse în pachetul prezentat de bancă.
Libra Internet Bank este acuzată că în trei pliante de prezentare a unui card de credit nu a inclus un exemplu reprezentativ care să conțină informații privind costurile incluse în valoarea totală a creditului sau suma totală plătibilă.
Pentru Piraeus Bank, este semnalată tot absența unui exemplu reprezentativ care să conțină rata dobânzii aferente creditului și informații privind costul total.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Am repornit motoarele! ACTUALIZARE și MULȚUMIRI! Problemele ActiveNews: 20.000 de articole dispărute. Ținta Covid
Asociația Pro Consumatori: Numai două mărci de lapte conțin lapte nestandardizat, fără a fi prelucrat
Șocul și indignarea unui neamț când a intrat într-un supermarket din România: “Ieșea scandal dacă făceau asta la noi, în Germania, să pună chiar asemenea prețuri! Ieșea Revoluție!”
Luminița Arhire: PUIUL VOPSIT GALBEN-ALBASTRU, CU TREI TRANDAFIRI PE TÂRTIȚĂ
Antrepenorul și inventatorul Iuliean Horneț atrage atenția asupra unui Joc Murdar pe Banii Românilor și oferă o soluție de supraviețuire în fața valului globalist: România putea fi deja independentă energetic complet. Ce se poate face
ROMÂNII MĂNÂNCĂ GÂNDACI fără să știe! Teroarea din farfuria românilor, intoxicați la fel ca în cazul vaccinurilor. LISTA PRODUSELOR CU GÂNDACI
Recomandările noastre
CNSAS a declanșat procedura de verificare a lui VASILE BĂNESCU. Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei refuză să-și ofere datele instituției care cercetează trecutul său în raport cu Securitatea. DOCUMENT EXCLUSIV
17 milioane de morți ai vaccinului și o tută. ”Amanta lui Cîțu” contrazice un studiu de 180 de pagini efectuat în 17 țări de oameni de știință cu reputație internațională cât și pe Tucker Carlson. Factual, ONG-ul cu un capital de 2.500.000 lei
Secțiuni: Consumator
Locații: București
Subiecte: Clienți înșelați de bănci Comisioane bănci
Organizații: Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) BCR BRD CEC Bank ING Bank Piraeus Bank
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)