Companiile de distribuție cer Guvernului scoaterea din orașe a hipermarketurilor: Crește gradul de dependență a producătorilor români față de marile rețele străine de retail dar și costul alimentelor

Hipermarketurile au cunoscut un adevărat boom în România după anul 2000, iar amplasarea lor în orașe a creat nu doar o problemă de dependență a cumpărătorilor, dar îngreunează mult și circulația.
Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România (ACDBR) solicită Guvernului scoaterea din orașe a magazinelor cu o suprafață mai mare de 1.000 de metri pătrați, se arată într-o solicitare transmisă de președintele asociației, Ovidiu Gheorghe, către Guvern.
Măsura ar afecta în primul rând rețelele de hipermarketuri, care au suprafețe de peste 1.000 mp, dar și unele lanțuri de supermarket-uri care au mizat pe formate de dimensiuni mai mari.
"Fără o responsabilizare urgentă a Guvernului și Parlamentului României prin crearea unor mecanisme de finanțare pentru dezvoltarea distribuției autohtone de bunuri, efectele asupra economiei naționale vor fi în lanț”, a menționat Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România. Potrivit ACDBR, unul dintre efectele negative ale existenței marilor magazine în orașe este creșterea gradului de dependență a producătorilor români de marile rețele străine de retail, dar și creșterea presiunii asupra prețului de cost al alimentelor.
Un alt efect ar putea fi diminuarea suprafețelor de depozitare și comercializare en gros și cu amănuntul ale firmelor cu capital românesc.
Potrivit documentului citat, un alt efect ar putea fi creșterea galopantă a dependenței pieței de consum de produse străine, corelat cu dispariția treptată a producătorilor agricoli și a industriilor conexe.
Un astfel de proiect de lege a fost depus în Parlament încă de acum câțiva ani, fără niciun rezultat. Interesele uriașe au dus la această anomalie care nu se regăsește în niciun oraș din Vest, acolo unde astfel de magazine sunt situate în afara localităților, pe autostrăzi.
În București, marile magazine au fost băgate în oraș de Traian Băsescu, care a decimat apoi chioșcarii, care făceau concurență acestora.
Cele mai mari rețele de magazine care activează în România sunt: Cora, Auchan, Carrefour, Kaufland, Lidl, Metro, Selgros sau Penny.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Lista COMPANIILOR STRĂINE din România cu cifre de afaceri uriașe care au raportat la final de an profit brut ZERO și, implicit, pierderi

Am repornit motoarele! ACTUALIZARE și MULȚUMIRI! Problemele ActiveNews: 20.000 de articole dispărute. Ținta Covid

OCULTA MONDIALĂ ARE ACUM UN NUME - SECTA BANCARĂ TIBETANĂ. OLIGOPOLUL: Cum conduc marile companii multinaționale lumea (II). Pepsi Cola și Coca Cola se ”joacă” de-a concurența?

Asociația Pro Consumatori: Numai două mărci de lapte conțin lapte nestandardizat, fără a fi prelucrat

România are cel mai ridicat preț al energiei electrice din UE

SECREȚIE DE MUSCĂ ÎN BOMBOANELE KINDER. Europenii consumă chiar acum excrețiile unor insecte fără să știe. Bomboanele de ciocolata cu lapte de la Kinder sunt cerate cu un aditiv care se obține din rășina unei muște verzi. FOTO / VIDEO cu E904
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)