ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Despre abuzurile băncilor s-au scris mii de articole. Mulți oameni care au contractat credite au mers mai departe și au acționat băncile în judecată pentru clauze abuzive și au câștigat.

Iată un exemplu de abuz pe care Banca Comercială Română, parte a Erste Bank (Austria), îl "aplică" românilor.

Un client s-a trezit cu singurul card pe care îl deține blocat de către bancă pentru că ar exista suspiciuni de fraudă. Concret, banca a descoperit la un ATM propriu un dispozitiv de clonare a cardurilor și a decis să blocheze toate cardurile folosite la acel bancomat pentru o perioadă de 5 zile.

Până aici lucrurile sunt normale, banca își ferește clienții de un posibil furt. În aceste 5 zile însă, clientul are nevoie de bani pentru viața de zi cu zi și decide să meargă la un ghișeu BCR pentru a retrage bani. Aici se lovește de adevărata față a sistemului bancar românesc. Angajata băncii îi spune că BCR percepe pentru o astfel de operațiune 1% din suma retrasă, dar nu mai puțin de 15 lei! (practic, la 100 lei retrași, banca oprește 15% din sumă). Clientul îi spune celei de la ghișeu că nu are nicio vină și că nu i se pare normal să plătească acel comision de-a dreptul nesimțit. singura soluție a angajatei BCR este să îl îndrume pe client să facă o plângere, neputând să treacă peste regulamentele băncii.