ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Retailerul german Lidl, prezent pe piața locală cu o rețea de aproape 200 de magazine de tip discount, a fost anul trecut al zecelea cel mai mare importator din România, aducând de pe alte piețe produse cu o valoare de aproape jumătate de miliard de euro.

În schimb, memții au exportat bunuri românești în valoare de doar 26 milioane de euro, realizate în parteneriat cu companii locale, anunță Zf.ro.

Reprezentanții grupului german spun că modelul de business al companiei este diferit de al altor retaileri care lucrează fie direct, fie prin distribuitori parteneri. Lidl preferă însă să facă direct importurile de produse marcă privată.

„Este important de precizat că Lidl România importă sau exportă produsele marcă proprie, după caz, în nume propriu, astfel încât nu apelăm la importatori intermediari sau distribuitori locali. De aceea, valoarea importurilor Lidl în topurile de profil este mai mare în comparație cu alți retaileri, ridicându-se la aproximativ 485,9 milioane de euro în anul financiar 2015", spun reprezentanții companiei. Aceasta este pentru prima dată când oficialii Lidl oferă cifre privind valoarea importurilor, compania aflându-se de mai mulți ani în topul celor mai mari importatori locali.

Modelul de business al Lidl este diferit de al altor retaileri prezenți în România în contextul în care mărcile private au o contribuție de până în 30% în cifra de afaceri și în portofoliul de produse al altor rețele. În cadrul discounterului german ponderea urcă la 80%.

„Realizăm majoritatea importurilor din piețele Uniunii Europene, din țări precum Germania, Polonia, Olanda, Ungaria și Cehia."

Compania realizează și local produse pe care le exportă, în anul financiar 2015 (martie 2015-februarie 2016) au fost exportate de Lidl România produse de 26,5 mil. euro, în special uleiuri și grăsimi, produse din hârtie, pește proaspăt, bere, produse de bază, de patiserie, brânzeturi, mezeluri sau dulciuri.

„Încă de la intrarea noastră pe piață, colaborarea cu furnizorii locali a fost o prioritate pentru noi. Am crescut anual numărul de acorduri încheiate cu aceștia. Modelul nostru de business ne-a permis ca, pe lângă includerea unor produse fabricate în România în oferta noastră, să contribuim și la dezvoltarea furnizorilor noștri ca exportatori în alte țări în care Lidl este prezent. În anul financiar 2015, am exportat prin intermediul câtorva zeci de parteneri produse românești în valoare de aproape 26,5 mil. euro.", conform reprezentanților companiei.