Două magazine Carrefour au fost preluate de români. Rezultatul: adaosuri comerciale la jumătate, salarii cu 20% mai mari și mai multe produse la raft

La mijlocul lunii viitoare, retailerul autohton Zanfir va redeschide sub brand propriu cele două magazine din Brăila preluate de la retailerul francez Carrefour. Pentru locuitorii din oraș acest lucru va însemna prețuri mult mai mici, o ofertă mai bună de produse la raft, iar angajații vor avea salarii cu până la 20% mai mari.
Rețelele autohtone de retail care au rezistat asaltului multinaționalelor au reînceput să devină puternice în anumite regiuni ale țării. Având avantajul gestionării unui număr mai mic de magazine, al unui număr redus de angajați și, de multe ori, având în spate diverse capacități de producție, acestea reușesc să ofere prețuri mai bune și o varietate mai mare de produse. Este și cazul retailerului Zanfir din Focșani, deținut de familia Zanfir, care a preluat recent două magazine Carrefour din Brăila.
„Săptămâna aceasta am preluat magazinele și le vom redeschide pe 16-17 februarie. Din punct de vedere al organizării vom merge pe rețeta Zanfir. Noi avem un mod diferit de organizare a magazinelor, cu o gamă mult mai mare de produse (față de Carrefour Market – n.red). Vom avea 15.000 de articole la raft, cu un raion de produse proaspete foarte bine reprezentat”, a declarat pentru ECONOMICA.NET.
Lilieana Zanfir, proprietara lanțului de magazine, care va ajunge, după inaugurarea celor două unități, la o rețea de 12 supermarketuri. Investiția în remodelarea unui magazin se ridică la aproximativ 15.000 de euro plus preluarea de echipamente.
Noile magazine Zanfir vor împrumuta politica rețelei și în ceea ce privește prețurile, care, spune Zanfir, vor fi mult mici față de cele practicate de Carrefour.
„Vom reduce prețurile. Am devenit competitori acerbi pentru multinaționale. Acum reprezentăm noi pentru ei o „sperietoare”, așa cum erau ei pentru noi acum câțiva ani”, anunță patroana lanțului de magazine care explică și metodele prin care reușeste să ofere prețuri mai bune decât competiția.
„Prețurile mici vin, în primul rând, din achiziții. Am exclus unele taxe (percepute furnizorilor – n.red) care sub o formă sau alta încă mai există (în cazul lanțurilor internaționale – n.red). Cumpărăm la tir și asigurăm rulaje foarte bune furnizorilor noștri. În al doilea rând, avem adaosuri comerciale mai mici decât ei. Potrivit unei analize pe care am făcut-o la sfârșitul anului trecut, multinaționalele au adaosuri comerciale cuprinse întreb 30 și 60%. Noi vom practica un adaos comercial de cel mult 17,5%”, a explicat Lileana Zanfir.
Potrivit acesteia, în magazinele pe care le administrează în jur de 70% sunt produse alimentare, iar marfa românească reprezintă în jur de 70% din ceea ce se expune pe raft.
„Nu există produse care să se fabrice în România și care să nu își găsească loc în magazinele noastre. (…) Luăm marfa de la furnizori din zona Vrancea, iar acum am început negocierile cu furnizori locali din Brăila”, mai spune aceasta.
Rețelele autohtone de retail care au rezistat asaltului multinaționalelor au reînceput să devină puternice în anumite regiuni ale țării. Având avantajul gestionării unui număr mai mic de magazine, al unui număr redus de angajați și, de multe ori, având în spate diverse capacități de producție, acestea reușesc să ofere prețuri mai bune și o varietate mai mare de produse. Este și cazul retailerului Zanfir din Focșani, deținut de familia Zanfir, care a preluat recent două magazine Carrefour din Brăila.
„Săptămâna aceasta am preluat magazinele și le vom redeschide pe 16-17 februarie. Din punct de vedere al organizării vom merge pe rețeta Zanfir. Noi avem un mod diferit de organizare a magazinelor, cu o gamă mult mai mare de produse (față de Carrefour Market – n.red). Vom avea 15.000 de articole la raft, cu un raion de produse proaspete foarte bine reprezentat”, a declarat pentru ECONOMICA.NET.
Lilieana Zanfir, proprietara lanțului de magazine, care va ajunge, după inaugurarea celor două unități, la o rețea de 12 supermarketuri. Investiția în remodelarea unui magazin se ridică la aproximativ 15.000 de euro plus preluarea de echipamente.
Noile magazine Zanfir vor împrumuta politica rețelei și în ceea ce privește prețurile, care, spune Zanfir, vor fi mult mici față de cele practicate de Carrefour.
„Vom reduce prețurile. Am devenit competitori acerbi pentru multinaționale. Acum reprezentăm noi pentru ei o „sperietoare”, așa cum erau ei pentru noi acum câțiva ani”, anunță patroana lanțului de magazine care explică și metodele prin care reușeste să ofere prețuri mai bune decât competiția.
„Prețurile mici vin, în primul rând, din achiziții. Am exclus unele taxe (percepute furnizorilor – n.red) care sub o formă sau alta încă mai există (în cazul lanțurilor internaționale – n.red). Cumpărăm la tir și asigurăm rulaje foarte bune furnizorilor noștri. În al doilea rând, avem adaosuri comerciale mai mici decât ei. Potrivit unei analize pe care am făcut-o la sfârșitul anului trecut, multinaționalele au adaosuri comerciale cuprinse întreb 30 și 60%. Noi vom practica un adaos comercial de cel mult 17,5%”, a explicat Lileana Zanfir.
Potrivit acesteia, în magazinele pe care le administrează în jur de 70% sunt produse alimentare, iar marfa românească reprezintă în jur de 70% din ceea ce se expune pe raft.
„Nu există produse care să se fabrice în România și care să nu își găsească loc în magazinele noastre. (…) Luăm marfa de la furnizori din zona Vrancea, iar acum am început negocierile cu furnizori locali din Brăila”, mai spune aceasta.
Merg înfometată la Carrefour să-mi iau o pâine. Ajung în fața unui perete întreg cu acvarii care mă ispitesc cu forme și...
Posted by Laura Ștefănuț on Thursday, April 7, 2016
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Lista COMPANIILOR STRĂINE din România cu cifre de afaceri uriașe care au raportat la final de an profit brut ZERO și, implicit, pierderi

Am repornit motoarele! ACTUALIZARE și MULȚUMIRI! Problemele ActiveNews: 20.000 de articole dispărute. Ținta Covid

OCULTA MONDIALĂ ARE ACUM UN NUME - SECTA BANCARĂ TIBETANĂ. OLIGOPOLUL: Cum conduc marile companii multinaționale lumea (II). Pepsi Cola și Coca Cola se ”joacă” de-a concurența?

Asociația Pro Consumatori: Numai două mărci de lapte conțin lapte nestandardizat, fără a fi prelucrat

România are cel mai ridicat preț al energiei electrice din UE

SECREȚIE DE MUSCĂ ÎN BOMBOANELE KINDER. Europenii consumă chiar acum excrețiile unor insecte fără să știe. Bomboanele de ciocolata cu lapte de la Kinder sunt cerate cu un aditiv care se obține din rășina unei muște verzi. FOTO / VIDEO cu E904
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Alex Jones și Tucker Carlson despre Lupta pentru Adevăr: Globalism, Trump, Israel, Planuri Secrete pentru Al Treilea Război Mondial, WEF, CIA, 9/11 - O EMISIUNE-BOMBĂ tradusă în română - VIDEO
Secțiuni: Consumator
Locații: Brăila
Subiecte: Legea supermarketurilor
Organizații: Carrefour
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)