ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


O nouă tentativă de înșelătorie distribuită prin intermediul aplicației WhatsApp și care vizează clienții din România ai lanțurilor comerciale Lidl și Carrefour, a fost anunțată de Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) pe pagina proprie de Facebook.

„În această dimineață am primit mai multe mesaje de la voi, legate de o nouă înșelătorie prin metoda oferirii voucherelor de cumpărături care vizează clienții Lidl România și Carrefour România. Scam-ul funcționează exclusiv pe mobil și se propagă prin intermediul aplicației de mesagerie WhatsApp. Concret, după primirea mesajului și accesarea link-ului (care este evident unul suspect, din moment ce conține litere cu diacritice), utilizatorul este redirecționat către o pagină care afișează un domeniu cu o denumire ciudată: xn--ldl-rma.eu (în cazul scam-ului Lidl). Din nefericire, un bug de securitate în înregistrarea domeniilor, care permite utilizarea și a unui alt alfabet în afara celui român, oferă această oportunitate pentru ca atacatorii să poată să-și mascheze URL-urile ca unele cu denumiri legitime", se arată în informarea CERT-RO.

Potrivit specialiștilor, în general utilizatorii trebuie să fie extrem de atenți la URL-urile pe care le accesează în scopul introducerii de informații personale sau bancare.

„Ideal ar fi ca, în cazul în care ceva pare suspect, să încercați tastarea manuală a site-ului în browser sau prin intermediul motorului de căutare pe internet (ex: Google, Bing etc.). Mai departe, utilizatorul trebuie să parcurgă un chestionar scurt, cu trei întrebări legate de experiența de shopping la cele două hypermarketuri, pentru ca ulterior să primească un mesaj de felicitare, unul cu multe greșeli de transcriere (...) Condiția pentru folosirea acestui voucher fictiv este partajarea informației către prieteni, tot prin intermediul WhatsApp", atrag atenția experții.

În legătură cu acest subiect, reprezentanții Lidl România avertizează clienții cu privire la această tentativă de fraudă, care circulă pe canalele online, inclusiv pe Facebook și pe WhatsApp.