Inspectorii de la Protecția Consumatorilor au propus închiderea temporară, pe o perioadă de până la 6 luni, a două magazine din rețeaua Carrefour în urma controalelor efectuate în 24 octombrie, informează Agerpres.

Potrivit Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), au fost verificate 14 magazine aparținând retailerului, iar pentru abaterile constatate au fost aplicate 35 de amenzi în valoare de 301.000 lei și 3 avertismente.

 
Conform autorității, au fost retrase temporar de la vânzare 209 kg de produse alimentare în valoare de 3.798 de lei, au fost retrase definitiv 1.423 kg de produse alimentare în valoare de 28.875 lei și s-a solicitat remedierea deficiențelor și începerea procedurilor de autorizare pentru mașinile de produs gheață.

Abaterile constatate privesc, printre altele, comercializarea peștelui fără respectarea condițiilor de păstrare, produse calde expuse la temperaturi mai mici de 60 de grade, comercializarea de produse cu caracteristici necorespunzătoare, produse fără dată de fabricație, lipsa de informații, elemente de identificare sau data limită de consum depășită, pește alterat, produse din carne pentru care nu s-a putut stabili trasabilitatea, produse din zona gastro pentru care nu s-a putut stabili data preparării, practici comerciale înșelătoare, nerespectarea temperaturilor de depozitare pentru produse din carne sau pește, nerespectarea condițiilor de expunere a mărfii.

Au fost verificate Carrefour București Militari, Carrefour București Băneasa, Carrefour Constanța, Carrefour Brașov, Carrefour București Grand Arena, Carrefour București Colosseum, Carrefour Satu Mare, Carrefour Cluj Napoca, Carrefour Baia Mare și Carrefour Oradea Lotus Market.