Lactatele, brânzeturile și ouăle costă în România mai mult ca în Germania, deși un român câștigă de 5-6 ori mai puțin decât un neamț

Lactatele, brânzeturile și ouăle costă în România puțin mai mult ca în Germania și aproape la fel ca în Franța, deși salariul mediu local de nici 450 de euro net lunar este de 5-6 ori mai mic decât în cele două țări din Occident, informează Zf.ro.
Astfel, un litru de lapte la supermarket în România ajunge la 0,8-0,9 euro, la fel de mult ca în Germania sau Franța. Prețul la aceste produse reprezintă peste 90% din media UE, deși salariul mediu net lunar din România este al doilea cel mai mic după cel din Bulgaria, potrivit datelor biroului european de statistică Eurostat.
Lactatele, brânzeturile și ouăle costă în România puțin mai mult ca în Germania și aproape la fel ca în Franța, deși salariul mediu local de nici 450 de euro net lunar este de 5-6 ori mai mic decât în cele două țări din Occident. Astfel, un litru de lapte la supermarket în România ajunge la 0,8-0,9 euro, la fel de mult ca în Germania sau Franța. Prețul la aceste produse reprezintă peste 90% din media UE, deși salariul mediu net lunar din România este al doilea cel mai mic după cel din Bulgaria, potrivit datelor biroului european de statistică Eurostat.
„Principalul motiv pentru această situație este faptul că în România nu există un sistem integrat ca în alte țări. Acolo, fermierul este cel care deține terenul, deține vacile și tot el produce. De cele mai multe ori, micii fermieri de afară se unesc în cooperative și își realizează propriile produse. Astfel, capătă mai multă forță în negocierile cu retailerii”, explică Radu Timiș, antreprenorul care controlează businessul Cris-Tim, una dintre cele mai mari afaceri antreprenoriale românești. Principalul său business este în domeniul producției de mezeluri, însă el are și operațiuni pe piața lactatelor unde este prezent cu brandul Mândruța.

Astfel, un litru de lapte la supermarket în România ajunge la 0,8-0,9 euro, la fel de mult ca în Germania sau Franța. Prețul la aceste produse reprezintă peste 90% din media UE, deși salariul mediu net lunar din România este al doilea cel mai mic după cel din Bulgaria, potrivit datelor biroului european de statistică Eurostat.
Lactatele, brânzeturile și ouăle costă în România puțin mai mult ca în Germania și aproape la fel ca în Franța, deși salariul mediu local de nici 450 de euro net lunar este de 5-6 ori mai mic decât în cele două țări din Occident. Astfel, un litru de lapte la supermarket în România ajunge la 0,8-0,9 euro, la fel de mult ca în Germania sau Franța. Prețul la aceste produse reprezintă peste 90% din media UE, deși salariul mediu net lunar din România este al doilea cel mai mic după cel din Bulgaria, potrivit datelor biroului european de statistică Eurostat.
„Principalul motiv pentru această situație este faptul că în România nu există un sistem integrat ca în alte țări. Acolo, fermierul este cel care deține terenul, deține vacile și tot el produce. De cele mai multe ori, micii fermieri de afară se unesc în cooperative și își realizează propriile produse. Astfel, capătă mai multă forță în negocierile cu retailerii”, explică Radu Timiș, antreprenorul care controlează businessul Cris-Tim, una dintre cele mai mari afaceri antreprenoriale românești. Principalul său business este în domeniul producției de mezeluri, însă el are și operațiuni pe piața lactatelor unde este prezent cu brandul Mândruța.
Timiș explică faptul că în România există câțiva jucători mari de regulă internaționali care fac jocurile și care cumpără de la micii producători laptele pe care apoi îl procesează. „Și pe celelalte piețe există acești jucători mari, dar acolo și fermierii locali au forță să reziste în piață.”

Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Lista COMPANIILOR STRĂINE din România cu cifre de afaceri uriașe care au raportat la final de an profit brut ZERO și, implicit, pierderi

Am repornit motoarele! ACTUALIZARE și MULȚUMIRI! Problemele ActiveNews: 20.000 de articole dispărute. Ținta Covid

OCULTA MONDIALĂ ARE ACUM UN NUME - SECTA BANCARĂ TIBETANĂ. OLIGOPOLUL: Cum conduc marile companii multinaționale lumea (II). Pepsi Cola și Coca Cola se ”joacă” de-a concurența?

Asociația Pro Consumatori: Numai două mărci de lapte conțin lapte nestandardizat, fără a fi prelucrat

România are cel mai ridicat preț al energiei electrice din UE

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)