Mitul scumpirii RCA din cauza creșterii daunalității, desființat de ASF: între 2015 și 2016 tariful mediu al RCA a crescut cu 25%, în schimb daunele plătite au scăzut

Tariful mediu al unei polițe RCA pe 12 luni a crescut pe primul semestru din 2016 cu 24% față de S1/2015, de la 565 de lei la 701 lei, în condițiile în care daunele totale plătite de companiile de asigurări au scăzut de la 1,067 miliarde lei la 1,034 miliarde lei în aceeași perioadă, scrie Zf.ro.
Astfel, se destramă mitul conform căruia companiile de asigurări majorează tarifele de RCA pentru că a crescut daunalitatea. De fapt, daunele plătite au stagnat la circa un miliard de lei pe primul semestru, după cum arată tabelul alăturat, în schimb tariful mediu al unei polițe RCA a crescut cu 45% între S1/2014 și S1/2016.
În niciun alt sector de activitate tarifele sau prețurile nu au cunoscut o creștere atât de mare în 2 ani, de 45%. Creșterea rămâne valabilă și dacă se calculează tariful mediu pentru toată piața RCA, indiferent de tipul de poliță.
Pe primul semestru din 2016 au fost emise 1,65 milioane de polițe pe 12 luni, față de 1,43 milioane de polițe emise în S1/2014. Ponderea polițelor emise pe 12 luni în totalul polițelor a crescut de la 38% la 40% în același interval.
În 2012 ponderea polițelor pe 12 luni era de circa 33% în totalul polițelor subscrise.
Piața asigurărilor RCA se îndreaptă spre 1 miliard de euro (4,4 mld. lei) anul acesta, ceea ce înseamnă o miză semnificativă pentru marii jucători internaționali prezenți.
În doar 5 ani, ca urmare a creșterii accelerate a tarifelor, primele brute subscrise din RCA s-au dublat, de la 1,1 miliarde lei în S1/2012 la 2,2 miliarde lei în S1/2016. Daunele plătite în aceeași perioadă au crescut doar cu 38%, de la 745 de milioane de lei în S1/2012 la 1.034 milioane lei în S1/2016.
Practic de la un raport prime brute subscrise/daune plătite de circa 1,5 în 2012 s-a ajuns în prezent la un raport de 2. Cu alte cuvinte, asigurătorii au subscris și 2,2 mld. lei în S1/2016 și au plătit în aceeași perioadă daune de 1,03 mld. lei.
Este un foarte mare semn de întrebare cum de nu reușesc asigurătorii să fie pe profit din RCA, așa cum clamează, în condițiile în care subscriu și încasează un nivel dublu al primelor față de ceea ce plătesc ca daune.
Astfel, se destramă mitul conform căruia companiile de asigurări majorează tarifele de RCA pentru că a crescut daunalitatea. De fapt, daunele plătite au stagnat la circa un miliard de lei pe primul semestru, după cum arată tabelul alăturat, în schimb tariful mediu al unei polițe RCA a crescut cu 45% între S1/2014 și S1/2016.
În niciun alt sector de activitate tarifele sau prețurile nu au cunoscut o creștere atât de mare în 2 ani, de 45%. Creșterea rămâne valabilă și dacă se calculează tariful mediu pentru toată piața RCA, indiferent de tipul de poliță.
Pe primul semestru din 2016 au fost emise 1,65 milioane de polițe pe 12 luni, față de 1,43 milioane de polițe emise în S1/2014. Ponderea polițelor emise pe 12 luni în totalul polițelor a crescut de la 38% la 40% în același interval.
În 2012 ponderea polițelor pe 12 luni era de circa 33% în totalul polițelor subscrise.
Piața asigurărilor RCA se îndreaptă spre 1 miliard de euro (4,4 mld. lei) anul acesta, ceea ce înseamnă o miză semnificativă pentru marii jucători internaționali prezenți.
În doar 5 ani, ca urmare a creșterii accelerate a tarifelor, primele brute subscrise din RCA s-au dublat, de la 1,1 miliarde lei în S1/2012 la 2,2 miliarde lei în S1/2016. Daunele plătite în aceeași perioadă au crescut doar cu 38%, de la 745 de milioane de lei în S1/2012 la 1.034 milioane lei în S1/2016.
Practic de la un raport prime brute subscrise/daune plătite de circa 1,5 în 2012 s-a ajuns în prezent la un raport de 2. Cu alte cuvinte, asigurătorii au subscris și 2,2 mld. lei în S1/2016 și au plătit în aceeași perioadă daune de 1,03 mld. lei.
Este un foarte mare semn de întrebare cum de nu reușesc asigurătorii să fie pe profit din RCA, așa cum clamează, în condițiile în care subscriu și încasează un nivel dublu al primelor față de ceea ce plătesc ca daune.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Lista COMPANIILOR STRĂINE din România cu cifre de afaceri uriașe care au raportat la final de an profit brut ZERO și, implicit, pierderi

Am repornit motoarele! ACTUALIZARE și MULȚUMIRI! Problemele ActiveNews: 20.000 de articole dispărute. Ținta Covid

OCULTA MONDIALĂ ARE ACUM UN NUME - SECTA BANCARĂ TIBETANĂ. OLIGOPOLUL: Cum conduc marile companii multinaționale lumea (II). Pepsi Cola și Coca Cola se ”joacă” de-a concurența?

Asociația Pro Consumatori: Numai două mărci de lapte conțin lapte nestandardizat, fără a fi prelucrat

România are cel mai ridicat preț al energiei electrice din UE

SECREȚIE DE MUSCĂ ÎN BOMBOANELE KINDER. Europenii consumă chiar acum excrețiile unor insecte fără să știe. Bomboanele de ciocolata cu lapte de la Kinder sunt cerate cu un aditiv care se obține din rășina unei muște verzi. FOTO / VIDEO cu E904
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)