ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Recent, o companie din România a lansat pe piață o nouă gamă de mezeluri pentru copii.

Cris-Tim a luat decizia de a pune pe etichetă toate ingredientele, dorind în acest fel să transmită un mesaj de încredere. Pe lângă 80% carne, după cum se arată pe etichetă, noile produse conțin apă în procent de 15%

De ce este nevoie de apă într-o rețetă de mezeluri pentru copii?

Răspunsul nu are nimic de-a face cu sănătatea celor mici ci ține strict de ecuația profitabilității. Cris-Tim își păstrează astfel o pârghie la îndemână cu care poate controla prețul de vânzare și implicit profitul.

Și totuși, ce înseamnă 15 procente de apă într-un pachețel cu 30g șuncă feliată? Teoretic cantitatea este nesemnificativă. Ecuația are însă o cu totul altă bază și nu trebuie privită prin prisma prețului pe unitatea de vânzare.

La 30g șuncă, ambalajul costă poate mai mult decât șunca în sine. Prețul unui pachet trece ușor de 1,50 lei (1,58 lei în linie, preț de raft în Auchan), ceea ce duce spre 53,00 lei kilogramul, se arată într- analiză a celor de la Brand Privat. Cu alte cuvinte, cele 15 procente de apa injectate, aduc în conturile Cris-Tim aproape 8,00 lei la fiecare kilogram vândut.