Profituri URIAȘE pentru rețelele de supermarketuri din România. Cinci jucători au depășit pragul de un miliard de euro. Retailerii germani și francezi domină piața

Pentru prima oară în istoria capitalistă a României, nu mai puțin de cinci lanțuri de magazine au avut o cifră de afaceri de peste un miliard de euro. Iar unul dintre ele a depășit în premieră următorul prag, de două miliarde de euro. Toate aceste borne au fost atinse în 2015, an în care TVA-ul la alimente a scăzut, iar consumul a crescut puternic, anunță Digi 24.
Germanii de la Kaufland au fost din nou pe primul loc și pentru prima oară au ajuns la afaceri de două miliarde de euro în România, aproape dublu față de principalii rivali.
Anul trecut afacerile rețelei Carrefour au sărit de 1,3 miliarde de euro dacă sunt luate în calcul și magazinele Carrefour Market controlate prin compania Artima. Iar Ziarul Financiar amintește că Billa va intra în curând sub controlul Carrefour ceea ce va duce afacerile întregului grup la aproape 1,7 miliarde de euro.
O evoluție spectaculoasă a avut Lidl, care a intrat în România acum cinci ani și deja a ajuns deja pe locul trei în topul magazinelor, cu o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de euro. Lidl face parte din același grup Schwartz care controlează și liderul Kaufland. Împreună, cele două rețele comerciale cu patron comun au afaceri de 3,1 miliarde de euro în România.
Tot din Germania vine și comerciantul de pe locul patru, Metro, care a avut afaceri de un miliard de euro anul trecut, fiind singura rețea cash and carry din clasament. Un recent studiu GfK a arătat că micii comercianți din comerțul tradițional au pierdut teren în fața supermarketurilor și hipermarketurilor care au ajuns la o cotă de piață de 60% la începutul acestui an.
Lista rețelelor de magazine cu afaceri de un miliard de euro este completată de francezii de la Auchan ale căror afaceri au crescut după ce au cumpărat în 2012 hipermarketurile Real de la grupul german Metro.
De altfel, dintre cele cinci lanțuri de magazine cu afaceri de peste un miliard de euro în România, trei sunt germane, două sunt franceze. Și toate sunt profitabile.
Clasamentul profitului este ușor diferit față de cel al cifrei de afaceri. Kaufland este lider și în acest top, cu un plus de 146 de milioane de euro înregistrat anul trecut. Compania soră Lidl, este pe locul doi, cu un profit de 38 de milioane de euro, cu 10 milioane mai mare decât cel al francezilor de la Carrefour. Iar Auchan este mai profitabil decât Metro. Anul trecut consumul a crescut în economia românească, iar lista miliardarilor s-ar putea lungi în 2016 an în condițiile în care sunt lanțuri de magazine care s-au apropiat de acest prag anul trecut.
Cifra de afaceri (2015)
Kaufland: 2,06 mld. €
Carrefour: 1,35 mld. €
Lidl: 1,1 mld. €
Metro: 1,01 mld. €
Auchan: 1 mld. €
Profitul net al marilor rețele (2015)
Kaufland: 146,14 mil. €
Lidl: 38,7 mil. €
Carrefour: 28,7 mil. €
Auchan: 11,9 mil. €
Metro: 7,9 mil. €
sursa: Ministerul Finanțelor Publice
Germanii de la Kaufland au fost din nou pe primul loc și pentru prima oară au ajuns la afaceri de două miliarde de euro în România, aproape dublu față de principalii rivali.
Anul trecut afacerile rețelei Carrefour au sărit de 1,3 miliarde de euro dacă sunt luate în calcul și magazinele Carrefour Market controlate prin compania Artima. Iar Ziarul Financiar amintește că Billa va intra în curând sub controlul Carrefour ceea ce va duce afacerile întregului grup la aproape 1,7 miliarde de euro.
O evoluție spectaculoasă a avut Lidl, care a intrat în România acum cinci ani și deja a ajuns deja pe locul trei în topul magazinelor, cu o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de euro. Lidl face parte din același grup Schwartz care controlează și liderul Kaufland. Împreună, cele două rețele comerciale cu patron comun au afaceri de 3,1 miliarde de euro în România.
Tot din Germania vine și comerciantul de pe locul patru, Metro, care a avut afaceri de un miliard de euro anul trecut, fiind singura rețea cash and carry din clasament. Un recent studiu GfK a arătat că micii comercianți din comerțul tradițional au pierdut teren în fața supermarketurilor și hipermarketurilor care au ajuns la o cotă de piață de 60% la începutul acestui an.
Lista rețelelor de magazine cu afaceri de un miliard de euro este completată de francezii de la Auchan ale căror afaceri au crescut după ce au cumpărat în 2012 hipermarketurile Real de la grupul german Metro.
De altfel, dintre cele cinci lanțuri de magazine cu afaceri de peste un miliard de euro în România, trei sunt germane, două sunt franceze. Și toate sunt profitabile.
Clasamentul profitului este ușor diferit față de cel al cifrei de afaceri. Kaufland este lider și în acest top, cu un plus de 146 de milioane de euro înregistrat anul trecut. Compania soră Lidl, este pe locul doi, cu un profit de 38 de milioane de euro, cu 10 milioane mai mare decât cel al francezilor de la Carrefour. Iar Auchan este mai profitabil decât Metro. Anul trecut consumul a crescut în economia românească, iar lista miliardarilor s-ar putea lungi în 2016 an în condițiile în care sunt lanțuri de magazine care s-au apropiat de acest prag anul trecut.
Cifra de afaceri (2015)
Kaufland: 2,06 mld. €
Carrefour: 1,35 mld. €
Lidl: 1,1 mld. €
Metro: 1,01 mld. €
Auchan: 1 mld. €
Profitul net al marilor rețele (2015)
Kaufland: 146,14 mil. €
Lidl: 38,7 mil. €
Carrefour: 28,7 mil. €
Auchan: 11,9 mil. €
Metro: 7,9 mil. €
sursa: Ministerul Finanțelor Publice
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Lista COMPANIILOR STRĂINE din România cu cifre de afaceri uriașe care au raportat la final de an profit brut ZERO și, implicit, pierderi

Am repornit motoarele! ACTUALIZARE și MULȚUMIRI! Problemele ActiveNews: 20.000 de articole dispărute. Ținta Covid

OCULTA MONDIALĂ ARE ACUM UN NUME - SECTA BANCARĂ TIBETANĂ. OLIGOPOLUL: Cum conduc marile companii multinaționale lumea (II). Pepsi Cola și Coca Cola se ”joacă” de-a concurența?

Asociația Pro Consumatori: Numai două mărci de lapte conțin lapte nestandardizat, fără a fi prelucrat

România are cel mai ridicat preț al energiei electrice din UE

SECREȚIE DE MUSCĂ ÎN BOMBOANELE KINDER. Europenii consumă chiar acum excrețiile unor insecte fără să știe. Bomboanele de ciocolata cu lapte de la Kinder sunt cerate cu un aditiv care se obține din rășina unei muște verzi. FOTO / VIDEO cu E904
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)