Pentru prima oară în istoria capitalistă a României, nu mai puțin de cinci lanțuri de magazine au avut o cifră de afaceri de peste un miliard de euro. Iar unul dintre ele a depășit în premieră următorul prag, de două miliarde de euro. Toate aceste borne au fost atinse în 2015, an în care TVA-ul la alimente a scăzut, iar consumul a crescut puternic, anunță Digi 24.

Germanii de la Kaufland au fost din nou pe primul loc și pentru prima oară au ajuns la afaceri de două miliarde de euro în România, aproape dublu față de principalii rivali.

Anul trecut afacerile rețelei Carrefour au sărit de 1,3 miliarde de euro dacă sunt luate în calcul și magazinele Carrefour Market controlate prin compania Artima. Iar Ziarul Financiar amintește că Billa va intra în curând sub controlul Carrefour ceea ce va duce afacerile întregului grup la aproape 1,7 miliarde de euro.

O evoluție spectaculoasă a avut Lidl, care a intrat în România acum cinci ani și deja a ajuns deja pe locul trei în topul magazinelor, cu o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de euro. Lidl face parte din același grup Schwartz care controlează și liderul Kaufland. Împreună, cele două rețele comerciale cu patron comun au afaceri de 3,1 miliarde de euro în România.

Tot din Germania vine și comerciantul de pe locul patru, Metro, care a avut afaceri de un miliard de euro anul trecut, fiind singura rețea cash and carry din clasament. Un recent studiu GfK a arătat că micii comercianți din comerțul tradițional au pierdut teren în fața supermarketurilor și hipermarketurilor care au ajuns la o cotă de piață de 60% la începutul acestui an.

Lista rețelelor de magazine cu afaceri de un miliard de euro este completată de francezii de la Auchan ale căror afaceri au crescut după ce au cumpărat în 2012 hipermarketurile Real de la grupul german Metro.

De altfel, dintre cele cinci lanțuri de magazine cu afaceri de peste un miliard de euro în România, trei sunt germane, două sunt franceze. Și toate sunt profitabile.

Clasamentul profitului este ușor diferit față de cel al cifrei de afaceri. Kaufland este lider și în acest top, cu un plus de 146 de milioane de euro înregistrat anul trecut. Compania soră Lidl, este pe locul doi, cu un profit de 38 de milioane de euro, cu 10 milioane mai mare decât cel al francezilor de la Carrefour. Iar Auchan este mai profitabil decât Metro. Anul trecut consumul a crescut în economia românească, iar lista miliardarilor s-ar putea lungi în 2016 an în condițiile în care sunt lanțuri de magazine care s-au apropiat de acest prag anul trecut.

Cifra de afaceri (2015)

Kaufland: 2,06 mld. €

Carrefour: 1,35 mld. €

Lidl: 1,1 mld. €

Metro: 1,01 mld. €

Auchan: 1 mld. €

Profitul net al marilor rețele (2015)

Kaufland: 146,14 mil. €

Lidl: 38,7 mil. €

Carrefour: 28,7 mil. €

Auchan: 11,9 mil. €

Metro: 7,9 mil. €

sursa: Ministerul Finanțelor Publice
Dragă cititorule,
dacă ți-a plăcut acest articol, te rugăm ceva.

De peste 5 ani, ActiveNews este vocea pe care sute de mii de români o primesc în fiecare zi, dar care în același timp fisurează stabilimentul politic și economic care dorește să supună și România.

ActiveNews este un site independent din punct de vedere editorial, ceea ce înseamnă că ne stabilim singuri prioritățile și strategia. Jurnalismul nostru este liber de influențe comerciale și nu este influențat de către moguli, milionari sau acționari.

Nimeni nu-l editează pe editorul nostru. Nimeni nu ne direcționează opiniile.

Aceste aspecte sunt de o importanță critică într-o țară în care mass-media corporatistă face legea. Într-o Românie în care interesele economice ale marilor jucători dictează reacția presei, și nu interesul pe termen lung al acestui popor.

ActiveNews este singurul loc din .ro unde ați putut citi despre fapte și oameni care altfel nu ar fi apărut niciodată pe piața media din România. Știi bine asta.

Am câștigat împreună multe bătălii, văzute și nevăzute, dar Țara are nevoie de mai mult decât simpla noastră supraviețuire. Țara Noastră are nevoie de jurnalism curat, scris cu gândul la valorile pe care le-am primit de la înaintașii noștri. Țara noastră are nevoie de curaj pentru a expune impostura și trădarea, iar pentru asta e nevoie de informație. Informație, nu diversiune sau divertisment.

Implică-te Susține ActiveNews