ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Autoritatea Națională de Pro­tecție a Consumatorilor (ANPC) a ordonat, vineri, companiei Vodafone, al doilea jucător de pe piața locală de telefonie mobilă, să înceteze acțiunile demarate privind scumpirea abona­mentelor pentru clienții persoane fizice - acțiune pe care instituția a calificat-o drept o „practică comercială incorectă", informează Ziarul Financiar.
 
Decizia fără precedent a fost dispusă printr-un ordin al președintelui instituției, Marius Pîrvu.

Conform instituției, decizia Vo­da­fone de a mări tarifele pe fondul costu­ri­lor mai mari cu care se confruntă com­pa­nia reprezintă nu doar o practică inco­rectă, ci și o acțiune luată de pe o poziție de forță „dominantă și psihologică".
 
Compania a mărit unilateral abonamentele din luna mai, cu aproape un euro pe lună. „În contextul creșterii majorității costurilor legate de operațiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicații, te informăm că începând cu data de 6 mai 20119 prețul pachetului de servicii aferent acestui număr va crește cu 0,83 euro (TVA inclus). Dacă nu ești de acord cu această modificare poți denunța unilateral contractul”, se arată într-una dintre notificările pe care Vodafone le-a transmis celor aproximativ 4 milioane de abonați. 

Conform surselor invocate de Ziarul Financiar, la rând ar urma Digi, Telekom și UPC. Recent, ANPC a anunțat că a amendat Vodafone cu 70.000 de lei pentru „practici incorecte față de consumatori”, tot din cauza majorării abonamentelor.


Amenda de 70.000 de lei a fost dată după ce ANPC s-a autosesizat în ceea ce privește mesajele pe care unul dintre operatorii de telefonie mobilă a început să le trimită abonațiilor săi, prin care îi informează de creșterea costurilor abonamentelor.

Potrivit Autorității, ulterior demarării controlului s-au înregistrat și reclamații pe această speță.

„Decizia operatorului vizat a fost luată în baza unei clauze contractuale care dă dreptul operatorului economic să majoreze costul abonamentului, în mod unilateral, oricând acesta consideră necesar”, a explicat atunci un comunicat al ANPC.