Reacția Bisericii Catolice după ce Lidl a ȘTERS crucea ortodoxă de pe ambalajele unor produse grecești. Eliminarea crucilor a devenit un fenomen la scară mondială: Carrefour, Nestle sau Danone se alătură celor de la Lidl

Decizia celor de la Lidl de a modifica ambalajul unor produse grecești prin ștergerea crucii ortodoxe de pe biserici din insula Santorini nu a rămas fără urmări.
Cardinalul ceh Dominik Duke este primul reprezentant al Bisericii Catolice care ia atitudine împotriva celor de la Lidl. Într-o scrisoare adresată amabasadorului grec la Praga, cardinalul spune că gestul de a șterge crucea este unul fără precedent și necivilzat.
„Acum este vorba doar despre falsificarea unor fotografii, dar există temeri că pe termen scurt se poate ajunge la înlăturarea crucilor reale de pe biserici. Civilizația europeană este compusă din mai multe ramuri, iar filosofia greacă este una dintre cele mai importante. Suprimarea libertății de exprimare este prioritatea pe care o au unii comercianți”, spune Duke.
În apărarea lor, cei de la Lidl Cehia au spus că „o parte a politicii noastre comerciale ca societate comercială internațională este păstrarea neutralității religioase și politice. Intenția noastră a fost să nu ofensăm pe nimeni și ne cerem scuze pentru situație. Produsele cu tematică grecească sunt vândute concomitent în multe țări europene, iar designul ambalajului a fost creat de o echipă internațională”.
Imaginea bisericilor ortodoxe de pe insulă Santorini, devenită simbol pentru produsele Eridanous, nu este invenția Lidl. O putem găsi pe sute de produse distribuite la nivel mondial, multe sub branduri mult mai celebre decât Eridanous.
Printre ele și două branduri internaționale, extrem de cunoscute românilor: Danone și Nestlé. Chiar dacă produsele celor două companii multinaționale nu au ajuns și pe piață din România, ambele au în portofoliu rețete de iaurt grecesc pe al căror ambalaj se regăsește aceeași imagine. Și tot fără cruci, la fel că în cazul produselor Eridanous.
Imaginea bisericilor ortodoxe de pe insula Santorini a fost preluată pe bandă rulantă, putând fi găsită în diferite lanțuri de retail prezente în Europa. Și în cazul acestora, crucile au fost șterse. Pe lista apsr nume cunoscute precum Carrefour, Intermarche, Leclerc sau Tesco.
Eliminarea crucilor a devenit un fenomen la scară mondială, putând fi întâlnit și în magazinele de din SUA, atât sub brand de producător (Stonyfield) cât și sub brand privat (Our Finest în Walmart), scrie portalul Brand privat.
Nu toate brandurile au recurs la ștergerea crucilor. Sunt și branduri care au ales să prezinte imagini reale pe produse, cu crucea ortodoxă. Este cazul retailerilor Colruyt, Aldi sau Sainsbury’s.
Lidl nu a procedat așa mereu. În martie 2015, crucea ortodoxă putea fi văzută pe ambalajul unui iaurt cremos, produs în Polonia pentru Lidl România, sub brandul privat Pilos. A fost ultimul an în care Lidl a prezentat simboluri religioase pe produsele sale. Perioada coincide cu afluxul de migranți musulmani către Europa.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Lista COMPANIILOR STRĂINE din România cu cifre de afaceri uriașe care au raportat la final de an profit brut ZERO și, implicit, pierderi

Am repornit motoarele! ACTUALIZARE și MULȚUMIRI! Problemele ActiveNews: 20.000 de articole dispărute. Ținta Covid

OCULTA MONDIALĂ ARE ACUM UN NUME - SECTA BANCARĂ TIBETANĂ. OLIGOPOLUL: Cum conduc marile companii multinaționale lumea (II). Pepsi Cola și Coca Cola se ”joacă” de-a concurența?

Asociația Pro Consumatori: Numai două mărci de lapte conțin lapte nestandardizat, fără a fi prelucrat

România are cel mai ridicat preț al energiei electrice din UE

SECREȚIE DE MUSCĂ ÎN BOMBOANELE KINDER. Europenii consumă chiar acum excrețiile unor insecte fără să știe. Bomboanele de ciocolata cu lapte de la Kinder sunt cerate cu un aditiv care se obține din rășina unei muște verzi. FOTO / VIDEO cu E904
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)