Printre măsurile care trebuie aplicate înainte de reluarea activităților la terase se numără: verificarea stării de întreținere a tuturor spațiilor, echipamentelor și ustensilelor necesare pentru desfășurarea activităților permise, revizuirea planurilor de igienizare și dezinfecție, anunță ANSVSA.

ANSVSA a adoptat împreuna cu Ministerul Sănătății și Ministerul Economiei și Comerțului un nou Ordin care stabilește pe de o parte cerințe adresate operatorilor din domeniu pentru organizarea și funcționarea adecvată a circuitelor de preparare și servire a produselor alimentare în aceste spatii si pentru protecția clienților, si pe de altă parte măsurile de control stabilite de ANSVSA și MS pentru verificarea modului în care aceste cerințe sunt implementate.

Alte măsuri privesc verificarea stocurilor de alimente, eliminarea celor care ar putea produce toxiinfecții alimentare și instruirea personalului lucrător privind regulile generale de igienă necesare obținerii de produse alimentare sigure, precum și cele suplimentare de prevenire a răspândirii virusului SARS – CoV 2.

Cerințele care vizează asigurarea protecției clienților/consumatorilor sunt cele legate de: triajul observațional al acestora, realizarea adecvată a dezinfectării meselor după plecarea clienților, a dezinfectării tuturor spațiilor/ suprafețelor unde au acces clienții, a ustensilelor folosite în timpul servirii meselor, asigurarea cu dispozitive necesare dezinfectării mâinilor clienților, informarea adecvată a clienților, precum și asigurarea distanțării fizice, astfel încât să se evite, pe cât posibil, interacțiunea fizică cu și între clienți.

În ce privește terasele sau spațiile deschise din exterior ale unităților de alimentație publică, inspectorii vor derula, în perioada următoare, controale pentru verificarea și consilierea, acolo unde este cazul, a operatorilor din domeniu, precizează instituția.