De departe, Kaufland este cel mai mare operator de hipermarketuri din România. Nemții aveau 50 de magazine la finalul anului trecut, dublu față de următorul clasat, francezii de la Auchan.

Singura rețea românească de retail care se bate cu lanțurile străine este Dedeman. Frații Pavăl au deschis până la finalul anului trecut 30 de magazine de bricolaj, cu șase mai multe decât următorul clasat, Praktiker, anunță Capital.

În zona de fashion, spaniolii de la Inditex, care reunesc branduri precum Zara, Pull & Bear sau Stradivarius, au ajuns la 75 de magazine în România, mult peste cele 34 de unități ale suedezilor de la H&M. În clasamentul vânzătorilor de haine, locul trei este ocupat de C&A cu 27 de magazine funcționale la sfârșitul lui 2016, iar pe locul patru se plasează New Yorker cu 25 de unități.

Trebuie luat în considerare că studiul DTZ Echinox este extins asupra a 27 de orașe din țară și că exclude Bucureștiul, unde toți retailerii din top au magazine deschise.

Totuși, puterea de cumpărare a românilor este, în continuare, una dintre cele mai scăzute din spațiul european, clasându-se pe locul 33 după veniturile disponibile pe cap de locuitor în 2016, potrivit unui studiu realizat de GfK.

Venitul disponibil pe cap de locuitor al românilor a fost de 4.181 de euro în 2016. Venitul înregistrat de România reprezintă aproximativ o treime din media europeană. În comparație cu 2015, România a crescut cu aproape 12% puterea nominală de cumpărare pe cap de locuitor.

Dacă comparăm cele 42 de județe din România, bucureștenii au cea mai mare putere de cumpărare: 6.288 de euro pe cap de locuitor, cu 50% peste media pe țară. Această cifră plasează locuitorii capitalei la aproximativ același nivel cu locuitorii din Polonia (locul 29 în Europa).

Călin Popescu Tăriceanu a vorbit despre planurile guvernului de a impulsiona economia țării prin investiții care să creeze locuri de muncă bine plătite.

„Prea mult timp România a fost atractivă prin forța de muncă ieftină, considerându-se că așa vom deveni mai atractivi pentru investitorii străini, că aceștia se vor alinia la granița României pentru a veni să investească. Țara noastră s-a dezvoltat, ea nemaifiind aceeași economie din anii '90 sau 2000. Astăzi ea trebuie să atragă investiții pentru că oferă perspectivele de dezvoltare ale unui mediu de afaceri profitabil, de succes, nu pentru că este o piață cu forță de muncă ieftină. Îmi doresc ca România să nu mai fie considerată doar o piață de muncă ieftină, iar pentru a reuși acest lucru trebuie să ieșim din sfera industriei de lohn, pe care o vedem prezentă în mai multe domenii economice. Ne dorim ca în cadrul acestei guvernări să creăm o economie în care oamenii să aibă și locuri de muncă, dar și salarii mai mari.”, a scris Călin Popescu Tăriceanu pe contul său de Facebook.