Aplicația Uber introduce o nouă funcție pentru pasagerii din România. Este vorba de opțiunea "upfront pricing” ce oferă posibilitatea de a vedea tariful exact al cursei pe care o doresc înainte de a chema o mașină, informează Profit.ro.

Astfel, începând cu 14 februarie, Uber va arăta costul exact al unei curse înainte de a plasa o comandă. Până acum, utilizatorii puteau vedea doar o estimare a tarifului. 

Instrumentul presupune că, odată introdusă destinația, tariful afișat de aplicație va indica o sumă exactă, care va include: distanța până la destinație, incluzând opririle multiple, timpul estimat pe baza valorilor istorice de trafic, tarifarea dinamică și eventuale reduceri promoționale.

Uber și aplicațiile online de taxi se află într-un adevărat război atât cu taximetriștii tradiționali români, cât și cu Primăria Generală a Capitalei, care vrea să interzică anumite forme de practicare a taximetriei invocând concurența neloială.
 
Primăria Capitalei vrea să interzică folosirea de aplicații precum Uber și Taxify, două servicii care au câștigat destul de mult teren în ultimii doi ani, în timp ce firmele de taxi au rămas la aceleași practici, iar șoferii asemenea.

Potrivit noului regulament, operatorii de taxi vor fi obligați să aibă o ținută civilizată, un limbaj adecvat, mașini curate și care să garanteze siguranța cetățenilor.

Decizia a fost luată de primarul general, Gabriela Firea,în decembrie 2017, după ce a avut o întâlnire cu reprezentanții transportatorilor. Taximetriștii s-au plâns de concurența neloială practicată prin sistemele de aplicații online ce oferă servicii de taximetrie.

Uber este o companie americană care a dezvoltat o aplicație pentru tablete și smartphone-uri care le pemite pasagerilor sa se conecteze în timp real cu șoferii unor mașini dispuși să ofere contra cost servicii de transport. Compania a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii. Din februarie 2015, Uber este și în România, în București și, din 2016 și la Cluj-Napoca, Brașov și Timișoara.

În iunie 2014, compania era prezentă în aproape 140 de orașe din circa 40 de țări și avea milioane de clienți.Tot în iunie 2014, compania avea 900 de angajați și percepea un comision intre 20% - 25% de la șoferi .

În iunie 2013, valoarea companiei era evaluată la 3,5 miliarde dolari, iar în iunie 2014, valoarea era de 18 miliarde de dolari.


Dragă cititorule,
dacă ți-a plăcut acest articol, te rugăm ceva.

De peste 5 ani, ActiveNews este vocea pe care sute de mii de români o primesc în fiecare zi, dar care în același timp fisurează stabilimentul politic și economic care dorește să supună și România.

ActiveNews este un site independent din punct de vedere editorial, ceea ce înseamnă că ne stabilim singuri prioritățile și strategia. Jurnalismul nostru este liber de influențe comerciale și nu este influențat de către moguli, milionari sau acționari.

Nimeni nu-l editează pe editorul nostru. Nimeni nu ne direcționează opiniile.

Aceste aspecte sunt de o importanță critică într-o țară în care mass-media corporatistă face legea. Într-o Românie în care interesele economice ale marilor jucători dictează reacția presei, și nu interesul pe termen lung al acestui popor.

ActiveNews este singurul loc din .ro unde ați putut citi despre fapte și oameni care altfel nu ar fi apărut niciodată pe piața media din România. Știi bine asta.

Am câștigat împreună multe bătălii, văzute și nevăzute, dar Țara are nevoie de mai mult decât simpla noastră supraviețuire. Țara Noastră are nevoie de jurnalism curat, scris cu gândul la valorile pe care le-am primit de la înaintașii noștri. Țara noastră are nevoie de curaj pentru a expune impostura și trădarea, iar pentru asta e nevoie de informație. Informație, nu diversiune sau divertisment.

Implică-te Susține ActiveNews