Aplicația Uber introduce o nouă funcție pentru pasagerii din România. Este vorba de opțiunea "upfront pricing” ce oferă posibilitatea de a vedea tariful exact al cursei pe care o doresc înainte de a chema o mașină, informează Profit.ro.

Astfel, începând cu 14 februarie, Uber va arăta costul exact al unei curse înainte de a plasa o comandă. Până acum, utilizatorii puteau vedea doar o estimare a tarifului. 

ImunoMedica


Instrumentul presupune că, odată introdusă destinația, tariful afișat de aplicație va indica o sumă exactă, care va include: distanța până la destinație, incluzând opririle multiple, timpul estimat pe baza valorilor istorice de trafic, tarifarea dinamică și eventuale reduceri promoționale.

Uber și aplicațiile online de taxi se află într-un adevărat război atât cu taximetriștii tradiționali români, cât și cu Primăria Generală a Capitalei, care vrea să interzică anumite forme de practicare a taximetriei invocând concurența neloială.
 
Primăria Capitalei vrea să interzică folosirea de aplicații precum Uber și Taxify, două servicii care au câștigat destul de mult teren în ultimii doi ani, în timp ce firmele de taxi au rămas la aceleași practici, iar șoferii asemenea.

Potrivit noului regulament, operatorii de taxi vor fi obligați să aibă o ținută civilizată, un limbaj adecvat, mașini curate și care să garanteze siguranța cetățenilor.

Decizia a fost luată de primarul general, Gabriela Firea,în decembrie 2017, după ce a avut o întâlnire cu reprezentanții transportatorilor. Taximetriștii s-au plâns de concurența neloială practicată prin sistemele de aplicații online ce oferă servicii de taximetrie.

Uber este o companie americană care a dezvoltat o aplicație pentru tablete și smartphone-uri care le pemite pasagerilor sa se conecteze în timp real cu șoferii unor mașini dispuși să ofere contra cost servicii de transport. Compania a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii. Din februarie 2015, Uber este și în România, în București și, din 2016 și la Cluj-Napoca, Brașov și Timișoara.

În iunie 2014, compania era prezentă în aproape 140 de orașe din circa 40 de țări și avea milioane de clienți.Tot în iunie 2014, compania avea 900 de angajați și percepea un comision intre 20% - 25% de la șoferi .

În iunie 2013, valoarea companiei era evaluată la 3,5 miliarde dolari, iar în iunie 2014, valoarea era de 18 miliarde de dolari.