ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


ACTUALIZARE 7.09/13:35 Presiunea opiniei publice a determinat compania Lidl să reacționeze și să ceară scuze clienților pentru gestul de a elimina crucea de pe produsele unei firme grecești. 

„Ne cerem scuze pentru orice ofensa provocată de editarea în gama de produse Eridanous. Putem confirma că design-ul va fi revizuit cât de curând posibil", au precizat germanii de la Lidl.

Lanțul de supermarketuri a precizat că decizia de eliminare a crucilor nu a intentionat să transmită o poziționare ideologică.


„Am făcut o greșeală în cea mai recentă revizuire a designului produselor noastre și tratăm această problemă cu cea mai mare prioritate", a adaugat Lidl.
 
Știrea inițială

Știrea că retailer-ul german Lidl a eliminat crucile de pe ambalajele unor produse grecești a stârnit vii reacții în mediul online, atât în România cât și în Europa.

Compania s-a scuzat, argumentând că evită „utilizarea pe ambalaje a simbolurilor religioase pentru a păstra neutralitatea față de toate religiile, iar dacă măsura a fost percepută diferit cerem scuze celor care au fost șocați”.

Realitatea este însă, cu totul alta. Un român aflat în străinătate a publicat pe o rețea de socializare o imagine cu o promoție realizată de Lidl Cehia, în care compania folosește, fără a fi obligată, semiluna islamică pentru a ilustra Orientul.

Mai precis, compania a decis să uziteze acest simbol islamic - binecunoscut românilor de pe vremea „parteneriatului” cu Imperiul Otoman, deși poate nu toate produsele din campanie au legătură cu islamul.  Aceeași situație s-a petrecut și-n Italia, cu aceeași campanie.

 

Neutralitate, dar nu pentru căței.

 

Timișoreanul Virgiliu Pop a decis să nu mai cumpere produse din supermarketul Lidl pentru că de pe designul produselor din gama Eridanous au dispărut crucile ortodoxe de pe bisericile din Santorini.

Virgiliu Pop a transmis o scrisoare oficială celor de la Lidl România, prin care îi informează că a inițiat o campanie de bicotare a lanțului de magazine

„Am aflat despre aceasta prin intermediul newsfeed-urilor de pe Facebook care fac trimitere la presa straină - această stare de fapt fiind observată inițial în Belgia Reacția Lidl relatată in presa belgiană  nu face decât să puna paie pe foc. Mutilarea bisericilor in numele îndepărtează o mare parte din clientela Lidl, mai ales în țări cultural creștine precum România.

Țin să precizez că nu sunt un fundamentalist ortodox, legătura mea cu creștinismul fiind una mai degrabă culturală. La fel, țin să precizez că, până ieri, am fost un client fidel Lidl, că sunt mulțumit de calitatea produselor, și că îmi doresc cât mai grabnic revenirea mea în rândurile clienților Lidl. Pentru aceasta, însa, e nevoie de indreptarea acestei majore erori de marketing”, a transmis Virgiliu Pop celor de la Lidl.