ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Potrivit ANPC, operatorul de telefonie mobilă Vodafone punea la dispoziție o serie de oferte valabile 28 de zile pentru cartelele pre-paid care includeau minute, SMS-uri sau acces la internet.

„În urma analizării reclamațiilor consumatorilor, a rezultat că, deși aceștia se aflau în perioada de valabilitate a ofertelor, serviciile de apelare au fost restricționate pentru că erau condiționate de un număr suficient de apeluri primite. Consumatorilor le era impusă o condiție pe care le era imposibil să o respecte, numai profesionistul având capacitatea tehnică de a monitoriza apelurile primite. La fel se întâmpla și în cazul beneficiilor oferite la reîncărcarea diferitelor cartele, consumatorii, pentru a putea utiliza beneficiile achiziționate, fiind condiționați de numărul de apeluri primite", spun oficialii ANPC.

Și la ofertele cu minute și SMS-uri naționale nelimitate pentru cartelele reîncărcabile au fost constatate nereguli de inspectorii ANPC, potrivit News.ro.

„Operatorul de telefonie mobilă consideră că utilizarea rezonabilă a serviciului înseamnă că numărul de minute al apelurilor inițiate nu depășește cu 500 numărul de minute primite. Website-ul prin care comerciantul își promova ofertele la aceste cartele nu menționa aceste restricționări. Prin utilizarea cuvântului «nelimitat» se înțelege faptul că nu există nicio restricție", mai arată ANPC.

După ce a primit amenda de 50.000 de lei, compania Vodafone i-a anunțat pe inspectorii de protecția consumatorilor că elimină mecanismul de restricționare automată a serviciilor ca urmare a raportului dintre numărul de minute sau SMS-uri efectuate și cele primite.