ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) nu va da curs unei sesizări a unei asociații de consumatori care vizează practicile presupus nelegale ale băncilor.

Astfel, clienții băncilor au reclamat majorări ale dobânzilor și existența unor comisioane care au fost declarate abuzive de unele instanțe. ANPC avea opțiunea de a dispune încetarea acestor practici comerciale și de a sancționa băncile, inclusiv prin suspendarea activității de creditare.

Autoritatea a răspuns unei sesizări trimise de Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România (APC România), care cerea punerea în aplicare a Hotărârii de Guvern 1553/2004 privind acțiunile în încetare în interes colectiv.

ANPC a analizat mai multe reclamații ale consumatorilor împotriva a opt bănci privind clauze care vizează costul contractelor de credit, dobânzi și comisioane și a ajuns la concluzia că nu va lua decizia de a impune încetarea practicilor potențial incorecte și a utilizării unor clauze presupus abuzive.

"ANPC a declarat că are doar rol sesizor, și că numai instanța de judecată este cea care decide dacă anumite clauze dintr-un anumit contract sunt abuzive sau nu. Deci ANPC are aceeași putere ca și APC România în privința asta”, a declarat, pentru Profit.ro, Costel Stanciu, președintele APC.

Asociația a trimis către ANPC peste o sută de plângeri ale consumatorilor împotriva OTP Bank România, Bancpost, Raiffeisen Bank, Piraeus Bank, Credit Europe Bank IFN, Volksbank România, Banca Românească și Banca Comercială Română.

Mai multe detalii citiţi pe Profit.ro.