ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Ministerul Finanțelor a decis, fără nicio bază legală, să majoreze accizele la carburanți, care intraseră în vigoare cu numai o zi înainte, în urma promulgării de către președintele Iohannis și publicării în Monitorul Oficial a legii de eliminare a supraaccizei, informează Profit.ro.

Astfel, Ministerul condus de Florin Cîțu a decis, marți, cu doar câteva ore înainte de Anul Nou, că ieftinirea de 45 de bani/l cu tot cu TVA efectuată de Parlament este prea mare, dar și că nivelul minim al accizelor din UE este prea mic, și au majorat accizele cu 7% față de nivelul publicat cu o zi înainte în Monitorul Oficial - cu 117 lei/1.000 l la benzină și cu 107 lei/1.000 l la motorină.

„Dacă respectă legea publicată în Monitorul Oficial și decid să transfere integral efectul eliminării supraaccizei în prețul la pompă, companiile ar trebui să opereze ieftiniri de 45 de bani/l (acciza + TVA aferentă). Dacă respectă noua listă cu accize publicată fără bază legală de minister, companiile ar trebui să reducă prețurile cu 31 de bani la benzină și cu 32 de bani/l în cazul motorinei. Explicația, deocamdată neoficială, a Ministerului Finanțelor, este aceea că a actualizat nivelul accizelor stabilit de Parlament pentru 2020 cu rata inflației din ultimii 3 ani, din 2017 încoace, susținând că astfel respectă spiritul legii promovate, luând în calcul evoluția cursului de schimb. Numai că inițiativa legislativă a fost depusă în Parlament în 2019, cu termen de aplicare 2020, și nu în 2017, ceea ce anulează orice justificare a MFP de a se întoarce 3 ani în timp”, scrie Profit.
 
Mai multe detalii despre această decizie puteți găsi aici.
 
Decizia vine în condițiile în care Consiliul Concurenței a stabilit în 2019 că România a avut cea mai agresivă creștere a prețurilor la benzină din Uniunea Europeană.