Vremuri grele pentru șoferi. ASF anunță creșterea RCA cu 15%: Tariful calculat pe 15 septembrie de față cu transportatorii va fi modificat

Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, Mișu Negrițoiu, afirmă, într-un interviu pentru Profit.ro, că ținta de tarif RCA calculată inițial în prezența asociațiilor transportatorilor va fi modificată. Cea mai importantă influență va veni dinspre reevaluarea cheltuielilor administrative suportate de firmele de asigurare, spune șeful ASF.
Pe 15 septembrie, cu ocazia primei încercări de a stabili un tarif maximal, a fost luat în calcul un nivel al cheltuielilor administrative de doar 25%, întrucât Legea RCA, care tocmai trecuse de Senat, plafona cheltuielile la acest nivel. Ulterior, însă, pe 19 septembrie, a apărut Ordonanța de Urgență privind RCA, care nu a inclus nicio limitare.
În concluzie va fi nevoie de o reevaluare a țintei de tarif, deoarece cheltuielile administrative ale asigurătorilor merg spre 40%. Deci este de așteptat ca ținta inițială să crească cu aproximativ 15%, spune Negrițoiu în interviul acordat Profit.ro.
Transportatorii și ASF au ajuns, pe 15 septembrie, la un acord privind stabilirea unei ținte de tarif de 7.500 de lei pentru camioanele de peste 16 tone. Un adaos de 15% la acest tarif ar însemna un nou preț de aproximativ 8.600 de lei. O altă posibilă cauză pentru modificarea tarifelor este și reactualizarea bazei de date a ASF, care, deocamdată, nu conține și informațiile de la Carpatica Asig, societate care avea una dintre cele mai ridicate daunalități din piață.
Pe de altă parte, arată președintele ASF, tariful maxim va fi rezultatul unui calcul sec, nicidecum al unei negocieri. "Nu este o primă negociată. Am supus spre consultare condițiile și formula de calcul. Ne-am consultat cu toată lumea. Odată stabilită formula, treci la baza de date. Aplici formula pe baza de date și nimeni nu poate să intervină. Este o primă tehnică și independentă, nu este o primă negociată. Tarifele trebuie să corespundă legii și să acopere toate costurile. Toată lumea a fost de acord să acopere toate costurile, inclusiv transportatorii. Chiar ei au fost cei care au spus că trebuie și o marjă de profit, pentru că noi pusesem o marjă 0. Toată lumea a fost de acord cu acoperirea tuturor costurilor suportate de asigurători. Noi avem o bancă de date care nu este o bancă de date negociabilă, pentru că sunt informații istorice. Vin din urmă datele efective. Pe baza acestor date, introducem formula și rezultatul îl dă calculatorul", explică Negrițoiu.
Potrivit Ordonanței de Urgență privind RCA, până pe 20 octombrie ASF va trebui să fixeze prețuri maxime pe toate categoriile de autovehicule. Potrivit lui Mișu Negrițoiu, aceste tarife vor fi calculate mai repede de data de 20 și vor fi trimise Consiliului Concurenței pentru avizare. Ulterior, acestea vor fi adoptate prin hotărâre de guvern.
Valabilitatea acestor tarife este de doar 6 luni.
Pe 15 septembrie, cu ocazia primei încercări de a stabili un tarif maximal, a fost luat în calcul un nivel al cheltuielilor administrative de doar 25%, întrucât Legea RCA, care tocmai trecuse de Senat, plafona cheltuielile la acest nivel. Ulterior, însă, pe 19 septembrie, a apărut Ordonanța de Urgență privind RCA, care nu a inclus nicio limitare.
În concluzie va fi nevoie de o reevaluare a țintei de tarif, deoarece cheltuielile administrative ale asigurătorilor merg spre 40%. Deci este de așteptat ca ținta inițială să crească cu aproximativ 15%, spune Negrițoiu în interviul acordat Profit.ro.
Transportatorii și ASF au ajuns, pe 15 septembrie, la un acord privind stabilirea unei ținte de tarif de 7.500 de lei pentru camioanele de peste 16 tone. Un adaos de 15% la acest tarif ar însemna un nou preț de aproximativ 8.600 de lei. O altă posibilă cauză pentru modificarea tarifelor este și reactualizarea bazei de date a ASF, care, deocamdată, nu conține și informațiile de la Carpatica Asig, societate care avea una dintre cele mai ridicate daunalități din piață.
Pe de altă parte, arată președintele ASF, tariful maxim va fi rezultatul unui calcul sec, nicidecum al unei negocieri. "Nu este o primă negociată. Am supus spre consultare condițiile și formula de calcul. Ne-am consultat cu toată lumea. Odată stabilită formula, treci la baza de date. Aplici formula pe baza de date și nimeni nu poate să intervină. Este o primă tehnică și independentă, nu este o primă negociată. Tarifele trebuie să corespundă legii și să acopere toate costurile. Toată lumea a fost de acord să acopere toate costurile, inclusiv transportatorii. Chiar ei au fost cei care au spus că trebuie și o marjă de profit, pentru că noi pusesem o marjă 0. Toată lumea a fost de acord cu acoperirea tuturor costurilor suportate de asigurători. Noi avem o bancă de date care nu este o bancă de date negociabilă, pentru că sunt informații istorice. Vin din urmă datele efective. Pe baza acestor date, introducem formula și rezultatul îl dă calculatorul", explică Negrițoiu.
Potrivit Ordonanței de Urgență privind RCA, până pe 20 octombrie ASF va trebui să fixeze prețuri maxime pe toate categoriile de autovehicule. Potrivit lui Mișu Negrițoiu, aceste tarife vor fi calculate mai repede de data de 20 și vor fi trimise Consiliului Concurenței pentru avizare. Ulterior, acestea vor fi adoptate prin hotărâre de guvern.
Valabilitatea acestor tarife este de doar 6 luni.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Alex Jones și Tucker Carlson despre Lupta pentru Adevăr: Globalism, Trump, Israel, Planuri Secrete pentru Al Treilea Război Mondial, WEF, CIA, 9/11 - O EMISIUNE-BOMBĂ tradusă în română - VIDEO
Secțiuni: Finanțe-Bănci
Persoane: Mişu Negriţoiu
Locații: România
Subiecte: Scumpirea RCA
Organizații: ASF
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)