Link building-ul joaca un rol esential in optimizarea SEO astazi, dar in ciuda importantei sale, multi oameni abordeaza inca aceasta componenta intamplator. Ei intra cu entuziasm in acesta activitate, dar fara un proces structurat, nu reusesc sa obtina rezultatele scontate. 

Pentru a afla mai multe despre acesta activitate, am luat legatura cu reprezentantii SeoPower.ro care ne-au impartasit din vasta lor experienta acumulata in urma numeroaselor colaborari, explicandu-ne cum putem crea campanii de advertoriale eficiente, in cinci pasi simpli.

1. Incepeti cu un plan

Planificarea nu este un lux. Este o necesitate care va tine la curent, imbunatateste performanta si va ajuta sa va atingeti obiectivele mai repede si mai eficient, deoarece reduce timpul si energia pierduta. Ganditi-va la aceasta in contextul unei calatorii. Cat de eficient credeti ca ati fi daca ati urca in masina si ati incepe sa conduceti fara sa aveti in vedere nici un traseu, nici un GPS sau o harta, ci doar o destinatie fara un plan pentru a ajunge acolo? Este mai mult decat sigur sa presupunem ca nu ar fi o calatorie eficienta. Si asta in cazul in care ati reusi sa ajungeti pana la urma la destinatie!

Este foarte important sa dezvoltati un plan detaliat de link building pentru a va maximiza rezultatele. Nu este vorba doar de un joc de numere, deci prin stabilirea exacta a ceea ce doriti sa realizati si prin stabilirea pasilor necesari pentru a face acest lucru, veti obtine rezultate mult mai mari si veti face acest lucru mai repede.

2. Concentrati-va pe o nisa mai stransa

Majoritatea profesionistilor din domeniul serviciilor SEO inteleg astazi importanta relevantei in campaniile lor de link building si putem duce aceasta abordare cu un pas mai departe. Mai degraba, decat sa urmariti fiecare dintre link-urile care sunt relevante pentru continutul dvs., ar trebui sa va perfectionati in permanenta strategia de a alege link-uri dintr-o nisa mai mica aflata intr-un grup de site-uri relevante. Poate ca suna limitator, dar cu siguranta intelegeti despre ce este vorba.

Sa presupunem ca faceti link building pentru o firma de arhitectura. Evident, se pot folosi si site-uri de comunicate de presa precum eComunicate, insa link-urile de la constructorii de case, contractori si ingineri ar fi relevante, dar fiecare ar trimite la o firma de arhitectura din motive specifice - astfel incat continutul pe care ar trebui sa-l creati pentru a castiga aceste link-uri ar fi diferit in fiecare caz. A crea toate aceste tipuri distincte de continut este o activitate ineficienta. Pe de alta parte, daca realizati un continut uimitor care este interesant pentru constructorii de case, fluxul dvs. de lucru va fi atat eficient, cat si productiv. De asemenea, veti dezvolta contacte care se cunosc reciproc si care vor intra in joc mai tarziu.

3. Urmati un proces

Saritul de la o activitate la alta este o reteta pentru dezastru, deoarece reduce eficienta si face mai dificila masurarea si reproducerea rezultatelor. De aceea o linie de asamblare este mult mai eficienta decat o persoana care construieste ceva de la inceput pana la sfarsit.

Cand faceti link building, urmariti un proces bine documentat, care trebuie sa inceapa cu o planificare amanuntita. Identificati mai intai un obiectiv strategic si apoi determinati ce subiecte trebuie sa abordati pentru a atinge acest obiectiv. De aici, incepeti sa planificati subiectele pentru urmatoarele patru pana la 12 luni, inclusiv paginile de baza si postarile de pe blog. Apoi, identificati site-urile ideale de la care doriti sa obtineti link-uri si le compilati-le informatiile. In cele din urma, desfasurati campanii de informare, construiti relatii si continuati cu acesta procedura pana cand castigati acele linkuri.

4. Documentati-va campaniile

Documentarea si planificarea oricarei campanii de advertoriale seo face mai usor ca membrii echipei dvs. sa colaboreze eficient pentru ca toata lumea are acces in timp real la sarcinile si statutul lor, la toate fisierele necesare si la un jurnal al tuturor comunicarilor interne si externe. Chiar daca lucrati singur, acesta este inca un pas valoros, deoarece va ajuta sa reproduceti in mod consecvent rezultatele.

Este foarte important ca in activitatea dumneavoastra sa utilizati un CRM. Una dintre cele mai mari avantaje ale utilizarii unui CRM pentru a documenta eforturile dvs. de link building este ca puteti atribui contacte la anumite campanii si chiar puteti aplica etichete, astfel incat sa puteti clasifica, urmari si raporta eforturile dvs. Asta inseamna ca daca aveti nevoie de o lista de persoane cu care ati dezvoltat o relatie, puteti sa obtineti rapid si usor respectivul document si sa va conectati. Este mult mai probabil sa castigati un link de la unul dintre acesti oameni decat daca ati trimite e-mail rece unui strain. Deci un CRM poate fi un instrument de productivitate.

5. Folositi-va contactele

Exista o alta oportunitate de care foarte putini oameni profita si anume aceea de a mobiliza toate aceste contacte pentru a castiga contacte noi. Puteti incepe mai intai sa rulati un crawler, cum ar fi Screaming Frog, pe site-ul lor web pentru a identifica link-urile externe si apoi sortati datele rezultate pentru a identifica posibilele oportunitati de a obtine noi link-uri.

Este important sa subliniem ca aceasta abordare va fi eficienta numai daca ati mai fost in dialog cu un contact. In mod ideal, unul care va datoreaza deja o favoare. Aceasta este o situatie in care aplicarea acestei tactici ofera rezultate mult mai bune daca construiti o relatie cu cineva si faceti mai intai o favoare - inainte de a avea nevoie ceva de la ei. Dupa ce ati dezvoltat relatia, puteti utiliza aceeasi abordare pentru a cunoaste contactele persoanei noi.