Alternativă la un proces cu banca. Clienții nemulțumiți au la dispoziție o nouă soluție până să ajungă la tribunal

Înainte de a ajunge la tribunal, clienții băncilor au acum o nouă soluție pentru a rezolva nemulțumirile. S-a deschis Centrul de soluționare alternativă a litigiilor din domeniul bancar - este practic un organism care aduce clientul și banca la aceeași masă în speranța că se poate ajunge la o soluție pe cale amiabilă.
Fie prin conciliere, fie prin arbitraj, s-ar putea găsi rezolvări la eventualele neînțelegeri sau clauze care în tribunal s-ar putea dovedi abuzive. Pentru client, soluția poate fi mai rapidă și mai ieftină. Pentru bancă poate fi mai sigură, fiindcă nu mai riscă o lovitură de imagine dacă pierde un proces, potrivit digi24.ro. Activitatea Centrului de soluționare alternativă va fi coordonată de oameni de la Protecția Consumatorului, de la Asociația Română a Băncilor, de la Banca Națională, dar și din partea asociațiilor de consumatori.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) se definește ca "o entitate juridică autonomă, neguvernamentala, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr.38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.
CSALB are misiunea de a organiza, administra și monitoriza soluționarea, prin proceduri SAL, a litigiilor dintre consumatori și comercianții a căror activitate este reglementată, autorizată și supravegheată/monitorizată de Banca Națională a României, precum și sucursalele comercianților ce desfășoară activități pe teritoriul României în domeniul bancar.
Procedurile SAL organizate de CSALB se desfășoară în afară instanței și constau în intervenția unui conciliator care, în funcție de procedura aleasă de consumator, poate propune sau impune o soluție părților. Procedurile SAL organizate de CSALB sunt voluntare, independente, imparțiale, transparente, eficace, rapide și echitabile".

la lupta pentru Adevăr!
Pe același subiect

Lovitură pentru românii care preferă să plătească cu bani cash. Plățile cu numerar în toate magazinele din România vor fi restricționate în limita a 2.000 de lei

Reacțiunea: O firmuliță din Cluj vrea sa mute Africa în România

Av. Gheorghe Piperea: Banca poate face ce vrea cu banii mei, discreționar și contrar intereselor mele de proprietar. Să aplaudăm?

Avem o țară, dar, oare, mai este a noastră? Ce putem schimba? Poate, doar jupânul. Interviu cu analistul economic Ilie Șerbănescu

Ar putea redeveni România una dintre marile țări producătoare de hârtie din celuloza de stuf? Antrepenorul Iulius Octavian Popa crede că da: Delta Dunării este o regiune unică și cu particularități pe care nu le are nici o regiune în Europa

Cine ne dă lecții de anti-corupție! Furtul secolului: Un cunoscut bancher german, judecat pentru o fraudă fiscală de miliarde de euro. Olaf Scholz, chestionat
Recomandările noastre

Tandemul Poturaev - Bănescu și Hristosul de Plastic

Tucker Carlson: "Sistemul se prăbușește sub ochii noștri!"

Dracul Globalist încearcă să domolească Focul pentru ca Broscuța să ațipească la loc în Ceaun

Muzicieni și credincioși pentru Mănăstirea Turnu: Concert Caritabil TRONOS, TRONOS JUNIOR și RIBALE WEHBE pentru reconstrucția Mănăstirii Turnu, aproape distrusă după un incendiu devastator. Veniți Sâmbătă, 23 Septembrie, la Ploiești! - VIDEO
Locații: România
Organizații: Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) Banca Naţională a României CSALB
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)