ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Înainte de a ajunge la tribunal, clienții băncilor au acum o nouă soluție pentru a rezolva nemulțumirile. S-a deschis Centrul de soluționare alternativă a litigiilor din domeniul bancar  - este practic un organism care aduce clientul și banca la aceeași masă în speranța că se poate ajunge la o soluție pe cale amiabilă.

Fie prin conciliere, fie prin arbitraj, s-ar putea găsi rezolvări la eventualele neînțelegeri sau clauze care în tribunal s-ar putea dovedi abuzive. Pentru client, soluția poate fi mai rapidă și mai ieftină. Pentru bancă poate fi mai sigură, fiindcă nu mai riscă o lovitură de imagine dacă pierde un proces, potrivit digi24.ro. Activitatea Centrului de soluționare alternativă va fi coordonată de oameni de la Protecția Consumatorului, de la Asociația Română a Băncilor, de la Banca Națională, dar și din partea asociațiilor de consumatori.

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) se definește ca "o entitate juridică autonomă, neguvernamentala, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr.38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.

CSALB are misiunea de a organiza, administra și monitoriza soluționarea, prin proceduri SAL, a litigiilor dintre consumatori și comercianții a căror activitate este reglementată, autorizată și supravegheată/monitorizată de Banca Națională a României, precum și sucursalele comercianților ce desfășoară activități pe teritoriul României în domeniul bancar.

Procedurile SAL organizate de CSALB se desfășoară în afară instanței și constau în intervenția unui conciliator care, în funcție de procedura aleasă de consumator, poate propune sau impune o soluție părților. Procedurile SAL organizate de CSALB sunt voluntare, independente, imparțiale, transparente, eficace, rapide și echitabile".