ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Automobilul Dacia, ciocolata ROM și pufuleții Gusto sunt cele mai vizibile mărci românești în străinătate, 61% dintre românii aflați în alte țări recomandând prietenilor din străinătate produsele românești.  

Astfel, chiar dacă se află în alte țări, românii rămân fideli produselor care le amintesc de țara lor. 91% dintre aceștia folosesc produse românești în țara de adopție, fie că le achiziționează de la magazine cu specific românesc (76% dintre cei ce le folosesc), fie că le aduc direct din România (43%). O parte dintre românii din Diaspora procură produsele românești chiar de la hypermarket-urile din zonă (18%) sau din magazine online (14%), relevă studiul MKOR Consulting, agenție de cercetare de piață. 

Întâlnirea unor mărci românești dincolo de granițe reprezintă pentru românii din diaspora prilej de mândrie (67%) și de bucurie (59%).

Cea mai mare parte (88%) a celor care au plecat peste hotare au întâlnit mărci de produse românești în țara în care se află, în special în magazinele cu specific românesc (75% dintre ei) și în hypermarketuri (48%) precum Auchan, Carrefour, Kaufland, Lidl, Real, Tesco și altele. 

„Ne-am dorit să știm care este adevăratul brand de țară și ne-am dat seama că stă în puterea noastră, ca agenție de cercetare, să aflăm. Spre surprinderea și bucuria noastră, am descoperit că România are multe branduri de țară, și milioane de ambasadori!", declară Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.

Cele mai vizibile mărci românești peste granițele țării sunt: Dacia (fabricată de Dacia Renault Group), Ciocolata ROM (Kandia Dulce), Pufuleții Gusto (Pheonixy SRL), Gerovital (Farmec), Cotnari (Cotnari), Borsec (Romaqua Group), Timișoreana (Ursus Breweries), Pate Bucegi, Salam de Sibiu (Scandia Food) și Boromir (Boromir).