După ce Tiberiu Pop, șeful CEL.ro, a dat în judecată eMag pentru încălcarea legii 84 din 1998, deoarece constatase că timp de 20 de luni magazinul online își promovase în Google propriul site, folosind fără acord marca înregistrată CEL.ro și încălcând astfel articolul 90 din respectiva lege, patronul firmei românești s-a trezit acționat în instanță aproape simultan de eMag și Consiliul Concurenței pentru că își publicase constatările în două filmări pe YouTube, considerate în prezent „mesaje denigratoare” și „informații nereale” de către cei care erau acuzați în respectivele videoclipuri.

După cum ActiveNews relatase pe vremea când CEL.ro semnalase pe social media practica neloială prin care arăta că eMag îi folosea imaginea și potențialii clienți, căutarea pe Google a unor produse din magazinul CEL.ro putea ghida utilizatorii să intre de fapt pe pagina celuilalt magazin online:
 
„Cauți www cel ro? Descoperă Oferta-eMag.ro
https://www.emag.ro/search/www+cel+ro
Cumpără www cel ro online pe eMAG.ro.  Profită acum de prețuri avantajoase . Găsești mai mult decât crezi! Comandă și ai livrare și retur simplu!”.

Tiberiu Pop, patronul șeful CEL.ro, afirma că eMag „a folosit tehnici de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) pentru a împinge anunțul său publicitar cât mai sus în rezultate și pentru a induce în eroare câți mai mulți clienți aflați în căutarea mărcii sale. Modalitate de promovare pe care eMag nu a fost folosit-o doar cu marca CEL.ro ci și cu multe alte mărci înregistrate”.

În urma acestor acuzații, DANTE INTERNATIONAL SA (deținătoare a eMag) și Consiliul Concurenței au deschis fiecare câte două procese împotriva lui Tiberiu Pop, cu scopul de a-l obliga să șteargă de pe canalul său de YouTube două filmări în care demasca ceea ce el numește „activități ilegale”, „practici neloiale” și abuzuri din partea comerciantului și a instituției.

Într-un comunicat transmis pe adresa redacției ActiveNews, Tiberiu Pop „povestește că, în urmă cu câteva zile, cele 2 entități au făcut fiecare în parte câte 2 acțiuni în instanță împotriva sa, una clasică și una folosind o procedură ne-uzuală, și anume cea a ordonanței președințiale. Acțiunile au ca scop ștergerea clipurilor postate de el pe Internet, clipuri care prezintă diverse nereguli din comerțul online românesc. Acesta spune că cele 2 entități au făcut acțiunile la o zi diferență, acțiuni ce folosesc aceeași procedură neuzuală și care cer același lucru din partea aceluiași pârât, sincronizare ce cu greu poate fi considerată pur întâmplătoare.

Mai departe, Tiberiu Pop își exprimă nemulțumirea față de modul lipsit de orice urmă de etică în care cele 2 entități au înțeles să se folosească de procedura ordonanței președințiale și pe care el îl consideră abuziv. Termenul uzual în care această procedură se judecă este de aproximativ 2 săptămâni. Dar, în căzut său, în mod miraculos, acesta a fost scurtat la doar câteva zile. Și pentru că eMag a considerat că nu merită nici măcar acest termen, Tiberiu Pop spune că aceștia au cerut ca dosarul să îi fie comunicat cu o zi înainte de proces, dosar care are peste 300 de pagini. Tiberiu Pop mai precizează că și cei de la Consiliul Concurenței au avut un mod similar de operare, șeful CEL.ro găsind dosarul de la ei în cutia poștală cu câteva ore înainte de proces.

Afaceristul român pretinde că modul rău-intenționat în care cele 2 entități au acționat l-a împiedicat să-și manifeste dreptul la apărare, drept ce este garantat de art. 13 din Principiile fundamentale ale procesului civil. De asemenea, el mai atrage atenția că acțiunile făcute de Emag și Consiliu încalcă și art. 6 din aceleași Principii, care prevede că orice persoană are dreptul la judecarea cauzei sale în mod echitabil, în termen optim și previzibil, primirea dosarelor cu câteva ore înainte de proces fiind departe de un termen optim și previzibil, dar și art. 8 care garantează exercitarea drepturilor procesuale, în mod egal și fără discriminări. Print screen-urile depuse la dosar arată că Emag și Consiliul au lucrat la respectivele acțiuni aproape o lună, termen ce este disproporționat de termenul pe care Pop l-a avut ca să se apere.

Acesta mai spune că cei care au dat termene scurte de judecată nu au respectat nici art. 20 din aceleași Principii care prevede că judecătorul are îndatorirea să asigure respectarea și să respecte el însuși principiile fundamentale ale procesului civil, sub sancțiunile prevăzute de lege.

Încă un motiv pentru care Tiberiu Pop consideră că aplicarea procedurii s-a făcut incorect este că aceasta se referă la un caz grabnic, iar în condițiile în care clipurile sunt online de câteva luni, iar cele 2 entități au lucrat cam o lună la acțiuni, fiind vorba de perioade atât de îndelungate de timp, e greu de înțeles de unde provine graba și care e paguba iminentă, cu atât mai mult cu cât toate sursele de informații pe care se bazează clipurile sunt online de luni, iar unele chiar de ani”, a transmis CEL.ro într-un comunicat remis ActiveNews.

Din cauză că a avut mai puțin de 36 de ore la dispoziție pentru a studia două dosare de sute de pagini și a-și pregăti apărarea pentru două procese din zilele următoare, Tiberiu Pop s-a prezentat doar la procesul intentat de eMag, și nu și-a putut depune întâmpinarea la celălalt proces, intentat de Consiliul Concurenței. 

În data de 29.11.2019, Judecătoria sectorului 6 București a admis cererea „acțiune în constatare existența faptei ilicite” formulată de reclamantul Consiliul Concurenței în contradictoriu cu pârâtul POP TIBERIU-FLORIAN și l-a obligat pe acesta din urmă să elimine de pe platforma YouTube videoclipul postat în data de 24.09.2019, denumit „Corupția Ucide: CEL.ro contestă în instanță amenda de la Consiliul Concurenței”, precum și de pe orice alte canale sau rețele pe care este difuzat sau transmis videoclipul, până la soluționarea definitivă a dosarului cu nr. 21909/303/2019.

Astfel că Tiberiu Pop a dezactivat de pe YouTube videoclipul în care condamna drept abuzivă amenda primită de la Consiliul Concurenței, la care eMag îl reclamase pentru că postase pe YouTube un alt videoclip despre practicile sale neloiale. Videoclipul despre eMag a rămas public pe YouTube, grație faptului că Tiberiu Pop a reușit să-și prezinte apărarea în procesul intentat de eMag.
 
Mai mult, patronul CEL.ro a postat pe YouTube un al treilea filmuleț în care povestește cum „Am fost atacat mișelește de Emag și Consiliul Concurenței”.

Înființat în 2004, CEL.ro este cel mai mare magazin online 100% românesc, cu 100 de angajați harnici și 266.299.913 lei cifra de afaceri în 2018.