Compania de material feroviar Astra Arad are în derulare două contracte de livrare de vagoane în Brazilia și Cehia.

Produsele exportate arată spectaculos, față de ceea ce românii văd zi de zi circulând la CFR Călători și la operatorii privați.Criza economică ce a izbucnit în anul 2008 a afectat întreaga lume, lovind din plin industriile producătoare printre care și industria feroviară, potrivit publicației arădene Glasul Aradului.

Astra a încheiat două importante contracte de vânzare vagoane de călători, unul în Brazilia și un altul în Republica Cehă, în ambele cazuri beneficiarii fiind operatori feroviari.

Contractul încheiat în octombrie 2012 are drept beneficiar firma RegioJet Cehia, un operator care își desfășoară activitatea în Cehia și Slovacia și care are o strategie de creștere rapidă a activității sale, bazată pe utilizarea de vagoane noi cu un raport performanță/preț maximizat. RegioJet a selectat Astra ca fiind furnizorul său de vagoane,  contractul constând în livrarea a 73 vagoane de călători, cu o primă tranșă de zece vagoane până la sfârșitul anului 2015.


Dotările vagonului sunt de ultimă generație și conțin toate instalațiile obligatorii conform standardelor tehnice la nivele ridicate de calitate: instalație de alimentare pentru traficul internațional cu patru tensiuni, iluminat cu mai multe trepte, instalație de informare călători cu ecran în salon și vestibul, GPS și nod bus de tren, toalete cu vacuum și rezervoare de apă potabilă, instalație de climatizare, instalație de diagnoză. Instalația de frână este de ultimă generație conținând frâna pneumatică, electropneumatică, electromagnetică, semnale de alarmă și sistem de anulare frâna de urgență, fapt ce permite ca un vagon să poată intra în componența trenurilor care circulă pe rețelele internaționale din estul, centrul și vestul Europei fără nici un fel de setări suplimentare, în condiții de siguranță deplină.

Confortul pasagerilor este ridicat la nivelul  celui din clasa business al curselor aviatice transatlantice, datorită scaunelor din piele confortabile și a display-urilor cu touch-screen din instalației de entertainment. Pe ecranul instalat în spătarul fiecărui scaun călătorii pot viziona filme artistice, desene animate și videoclipuri, pot consulta lista de meniu, pot citi cărți, află ultimele știri și pot naviga pe Internet.


Proiectul tehnic și ingineria au fost făcute de către specialiștii Astra în colaborare cu cea mai prestigioasă casă de design din Cehia, iar interioarele au fost executate de către o firmă italiană.

Aspectul spectaculos al vagonului a făcut ca la ultima ediție a târgului feroviar Innotrans’2014 de la Berlin, locul unde industria feroviară din întreaga lume își prezintă realizările de vârf odată la doi ani, un prestigios ziar german să califice vagonul drept vagonul Star-Treck, acordând-ui astfel calificativul de cel mai performant dintre vagoanele de călători prezentate. Atunci am avut confirmarea că vagonul produs de Astra la Arad este cel mai spectaculos din categoria vagoanelor convenționale pe plan mondial, stabilind un  standard estetic și de calitate în industrie greu de atins în viitor.