ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Inditex plănuiește să închidă 1.200 de magazine până în 2021, ca parte dintr-o nouă strategie care va integra magazinele fizice cu cele online, potrivit Marketwatch.

Proprietarul Zara a înregistrat o pierdere trimestrială majoră, în condițiile în care pandemia a afectat puternic vânzările. Potrivit Inditex, trendul de creștere pe partea de vânzări a reînceput în luna mai, odată cu măsurile de relaxare.

Anunțul Inditex vine la numai o zi după ce grupul spaniol a spus că plănuiește să investească până la 3 miliarde de dolari pentru a stimula vânzările brandurilor Zara și Bershka în mediul online și pentru a extinde spațiul din magazine.

Retailerul spaniol, care mai deține brandurile Massimo Dutti și Stradivarius, își propune ca peste 25% din totalul vânzărilor să vină din mediul virtual până în 2022, după ce vânzările online au redus semnificativ declinul de 44% din primele trei luni ale anului. Acțiunile companiei au scăzut cu aproape 20% anul acesta.

Inditex, cel mai mare grup de modă din lume, a raportat miercuri prima sa pierdere trimestrială, fiind afectat de pandemie.

Compania a raportat o pierdere de 409 de milioane de euro în perioada februarie - aprilie, în comparație cu un profit net de 734 de milioane de euro în aceeași perioadă din 2019. Pierderea a inclus un provizion de 308 de milioane de euro, pentru programul de optimizare a magazinelor, care va continua până în 2021, în ciuda pandemiei.

Vânzările au scăzut la 3,3 miliarde de euro, de la aproape 6 miliarde de euro în primul trimestru al anului trecut.

Pierderea a apărut în ciuda unei creșteri de 50% a vânzărilor online în primul trimestru și a unei creșteri de 95% a vânzărilor online în aprilie. Inditex se așteaptă ca vânzările online să reprezinte mai mult de 25% din vânzările sale totale până în 2022. La sfârșitul anului 2019, tranzacțiile online reprezentau 14% din vânzările nete.

La sfârșitul lunii aprilie, Inditex avea deschise 965 de magazine în 27 de țări, dintr-un total de 7.469 de magazine (la sfârșitul anului 2019).

Inditex a spus că vânzările din luna mai au scăzut cu 51%.