ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


În pline negocieri pentru noi majorări salariale, conducerea Dacia le transmite celor 14 mii de angajați ai uzinei de la Mioveni că producția va scădea anul viitor și îi avertizează că fabrica din Maroc poate prelua din producția de la Mioveni.

Mesajul șefilor de la Dacia vine și în contextul declanșării unui amplu program de automatizare la uzină. Planul conducerii este ca gradul de automatizare să ajungă de la 5% la 20% până în 2018, ceea ce va însemna, implicit, mai puțini angajați.

Anul viitor, uzina Dacia de la Mioveni va produce cu 9% mai puține mașini decât anul curent.

„Producția ar urma să fie ceva mai mică decât în 2015, care este un an-record”, a spus Nicolae Maure, președinte-director general la Dacia, potrivit digi24.ro.

Într-o informare adresată celor 14 de mii de angajați, cei de la Dacia vorbesc despre pierderea terenului pe 9 din primele 10 piețe. În Uniunea Europeană, cota de piața este de 2,7% după primele 10 luni ale anului, în ușoară scădere față de anul trecut.

În condițiile în care se poartă discuții despre un nou contract colectiv de muncă, șefii Dacia le arată angajaților sperietoarea din Tanger.

„În acest an, uzina Renault de la Tanger a început fabricația și cu al treilea schimb. Uzina din Maroc a ameliorat performanțele și a optimizat costurile de fabricație, ceea ce îi dă posibilitatea de a prelua volume suplimentare", se arată într-o informare a Dacia către angajați.

La începutul anului, salariile muncitorilor și funcționarilor de la Dacia au crescut cu 150 de lei, iar cele ale personalului TESA cu 100 de lei. Salariul mediu brut al unui muncitor este de aproape 4.400 de lei.

„Uzina o să facă aproape 250 de mii de mașini până la finalul anului ăstuia. Capacitatea va crește în continuare. Uzina de la Tanger poate să treacă de 350 de mii și va trece. Este posibil să intre și Nissan în schemă acolo cu modele ”, arată Vlad Barză.