ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Dacia a realizat un record de vânzări la șase luni, în Europa, cu 245.453 vehicule vândute (+9,3 %) și o cotă de piață de 2,6 %, rezultatele fiind datorate în special modelelor Sandero faza 2, lansat la sfârșitul anului 2016, și Duster, informează un comunicat al Grupului Renault.

În primul semestru, vânzările mondiale de autoturisme și vehicule utilitare ale Grupului Renault (inclusiv Lada) au înregistrat o creștere de 10,4 % pe o piață care a crescut cu 2,6 %, pecizează comunicatul. Cota de piață a grupului a ajuns la 4,1 % (+0,3 puncte în raport cu anul 2016).

Un record de vânzări semestriale înregistrează și grupul în ansamblu, precum și marca Renault, cu 1.879.119, respectiv 1.342.968 vehicule vândute. Vânzările Renault Samsung Motors au crescut cu 12,5 %, iar cele ale Lada cu 12,2 %.

În Europa, înmatriculările grupului continuă să crească mai accelerat decât piața. Acestea au înregistrat o creștere de 5,6 %, în condițiile în care piața a cunsocut o dinamică pozitivă de 4,4 %, ceea ce înseamnă 1.025.300 de vehicule înmatriculate în primul semestru. Cota de piață a grupului în Europa ajunge la 10,8 %, în creștere cu 0,1 puncte.

Marca Renault a înregistrat și ea o creștere de 4,3 %. Cota sa de piață se ridică la 8,2 %. Renault beneficiază în special de pe urma reînnoirii complete a familiei Mégane în anul 2016. Clio 4 este a 2–a cea mai vândută mai mașină în Europa, iar crossover-ul Captur este pe locul 1 în categoria sa.

Pe segmentul vehicule electrice, Renault se menține în frunte cu o cotă de piață de 26,8%. Volumele vânzărilor au crescut cu 34%. Înmatriculările modelului ZOE, cea mai vândută mașină electrică în Europa, înregistrează o dinamică de 44%.

În afara Europei, și restul regiunilor au înregistrat creșteri ale vânzărilor și cotei de piață. Înmatricularile grupului au crescut cu 16,8% pe o piață care a crescut cu 3,4%. În Africa-Orientul Mijlociu-India, înmatriculările grupului au crescut cu 19,3%, iar cota de piață a ajuns la 6,4% (+1,1 puncte).

În Eurasia, înmatriculările sunt în creștere cu 8,6% într-o piață care a crescut cu 2,5%. Cota de piață a grupului, care include acum marca Lada, a progresat cu 1,4 puncte, ajungând la 24,5%.

Piața rusă, care a crescut pentru prima dată în ultimii 4 ani, a înregistrat un avans de 6,9% în primul semestru. Vânzările grupului (inclusiv Lada) au crescut cu 14 %. Rusia devine a 2-a piață a Grupului, luând în calcul și volumele de vânzări ale mărcii Lada.

În regiunea Asia Pacific, înmatriculările cresc cu 50,5%, pe o piață în creștere cu 3,6%.

În China, Renault a vândut aproape 36.000 de vehicule (în comparație cu 9.771 în aceeași perioadă a anului 2016), din care 21.000 de unități din „Noul Koleos” lansat la sfârșitul anului 2016 și fabricat local.

Renault Samsung Motors crește cu 12,5% în Coreea, pe o piață în scădere cu 4,2%. Cota de piață ajunge la 6,9% (+1 puncte).

În America Latină, vânzările au progresat cu 14,6% pe o piață în creștere cu 8,3%, cota de piață ridicându-se la 6,5%, în creștere cu 0,4 puncte.

Compania anticipează că în anul 2017 piața mondială va avea o creștere între 1,5 % și 2,5 %. Piața europeană ar trebui de asemenea să crească cu 2%, același nivel de creștere fiind preconizat și în cazul pieței franceze.

La nivel internațional, dincolo de Europa, este probabil ca piața rusă să aibă o creștere de peste 5%, iar piața braziliană să crească cu 5%. Se anticipează că piețele din China (+5 %) și India (+8 %) își vor menține dinamica de creștere.